وزیر دفاع ترکیه: سخنان ماکرون فتنه انگیزی علیه ترکیه است

به گزارش آناسی، وزیر دفاع ترکیه با انتقاد از مواضع فرانسه در قبال تنش میان ترکیه و یونان، رئیس جمهور فرانسه را به فتنه انگیزی متهم کرد.

وزیر دفاع ترکیه: سخنان ماکرون فتنه انگیزی علیه ترکیه است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در یک گفت و گوی تلویزیونی، به تنش در دریای مدیترانه و بحران لیبی پرداخت و گفت که سیاست های فرانسه در قبال ترکیه به شکست منجر شده است.

به نوشته تی آر تی او گفت که یونان نباید دنباله رو فرانسه باشد و سیاست های فرانسه در قبال ترکیه به شکست انجامیده و سخنانی که رهبران پاریس علیه ترکیه به زبان جاری می نمایند، برای سرپوش نهادن به این شکست هاست.

حلوصی آکار اضافه کرد: سخنان ماکرون در مورد ترکیه با هدف فتنه انگیزی است و مردم ما ارزشی برای این سخنان قائل نیستند.

وزیر دفاع ترکیه از دولت آتن خواست تا از اقدامات تحریک آمیز علیه ترکیه دست بردارد و تأکید کرد که چنین اقداماتی به نفع دو کشور به خصوص یونان نیست.

وی در مورد بازگشت کشتی حفاری ترکیه از شمال قبرس که بعضی منابع آن را نشانه عقب نشینی ترکیه از عملیات استخراج در دریای مدیترانه تفسیر نموده بودند، نیز گفت که ترکیه از حقوق خود در دریای مدیترانه کوتاه نخواهد آمد و بازگشت کشتی حفاری به این دلیل بود که مأموریتش به اتمام رسیده بود.

خلوصی آکار در بخش دیگری از سخنان خود به بحران لیبی پرداخت و گفت که بسیاری از کشور ها در ازای تجاوزات خلیفه حفتر و نیروهایش سکوت نموده اند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین مدعی شد که ترکیه از برادران لیبیایی خود برای حفظ تمامیت ارضی لیبی حمایت نموده و به آن ها در تشکیل یک ارتش یاری می نماید.

اردوغان نیز امروز نیز خطاب به امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود وی را فاقد اطلاعات تاریخی دانست و اضافه کرد که ماکرون با مسائل بیشتری روبرو خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه از لزوم اتخاذ موضع واحد در اتحادیه اروپا علیه آنکارا سخن گفت. ماکرون با متهم کردن ترکیه به افزایش تنش ها و اقدامات تحریک آمیز در شرق دریای مدیترانه، رفتار های یکجانبه آنکارا در این منطقه را محکوم کرد. وی در این باره گفت: امیدواریم مباحثات امروز، راهکاری برای بحران با ترکیه حاصل کند. اجتناب از درگیری با ترکیه به معنای انفعال نیست و آنکارا نیز باید تمایلات خود را شفاف سازی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1322

به "وزیر دفاع ترکیه: سخنان ماکرون فتنه انگیزی علیه ترکیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع ترکیه: سخنان ماکرون فتنه انگیزی علیه ترکیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید