کاشی های لکه گریز یا محلول های آب گریز؛ در نظافت منزل کدام مهمتر است؟

به گزارش آناسی، هر دو کاشی‌های لکه‌گریز و محلول‌های آب‌گریز برای نظافت و شستشوی کف و دیوارهای منزل بسیار مفید و موثر هستند، اما برای انتخاب یکی از آنها باید نیازهای خاص منزل و محیط زندگی را در نظر گرفت.

کاشی های لکه گریز یا محلول های آب گریز؛ در نظافت منزل کدام مهمتر است؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق حیاط منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

یک خانه از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر بخش کوچکی هم اگر نباشد یا جنس مرغوبی در آن استفاده نشده باشد ساکنین منزل را با مشکل روبرو خواهد نمود. نشت آب در ساختمان می توان به بافت اصلی و ستون ها آسب برساند از سوی دیگر اگر صدای انتقال آب از لوله ها مدام به گوش رسد باعث صلب آرامش ساکنین خواهد شد؛ یا نظافت خانه خصوص سطوح صاف و صیقلی کار سختی است و گاهی لکه ها جا خوش نموده و از بین نمی فرایند. اینجاست که فناوری به نانو با تغییر ساختار بسیاری از محصولات به فریاد اهل خانه می رسد.

شیرآلات بهداشتی ضامن سلامتی خانواده

آشپزخانه حریم پر حرمت زنان در خانه است، وقت بسیاری را در آن سپری می نمایند و در واقع بخش عمده ای از تامین سلامت خانواده از آشپزخانه به سایر بخش های خانه منتقل می گردد. شیرآلات ابزار پرکاربردی در خانه به حساب می آید و ضروری است تا دوام و استحکام مناسبی داشته باشد. امروزه، دو فراوری نماینده شیرآلات بهداشتی در کشور وجود دارند که بر پایه فناوری نانو شیرآلات بهداشتی فراوری می نمایند. این شیرآلات بهداشتی با پوشش نانو ساختار دارای سختی بیشتر و مقاومت بالاتر در برابر خوردگی فراوری می شوند، بنابراین دوام بیشتری نسبت به محصول بدون پوشش نانویی دارند.

پوشش نانو ساختار بر روی این شیرها، زیبایی آن ها را نسبت به نمونه غیرنانویی بیشتر می نماید و در فضا هایی همچون آشپزخانه، حمام، روشویی و توالت کاربرد دارند.

لکه های که روی این کاشی ها نمی مانند

در کاشی ها حفره هایی با اندازه نانو و میکرومتری وجود دارد که راهی برای ورود آلودگی ها و ایجاد لکه در آن هستند. یک شرکت ایرانی فعال در عرصه فناوری نانو در فراوری کاشی ها سعی دارد با استفاده از نانو ذرات در کاشی های لکه گریز حفره های سطحی را پر نموده و از این طریق مانع نفوذ ذرات آلوده نماینده و لکه دار شدن سطح می گردد بنابراین تمیز کردن این کاشی ها راحت تر است.

محلول هایی که پوشش آب گریز ایجاد می نمایند

شاید این سوال پیش بیاید که بهتر است از کاشی های لکه گریز استفاده کرد یا محلول های تمیز نمایند؟ یک شرکت نانویی محلول ایجاد نماینده پوشش آب گریز فراوری نموده تا درصورتی که در منزل از کاشی و سرامیک های غیرنانویی استفاده شده باشد، خاصیت آب گریزی به آن ها دهد.

آب گریز کردن در سطوح مختلف می تواند کاربرد های متفاوتی داشته باشد. مثلا در سطوح شفاف مانند شیشه مانع پخش آب بر روی شیشه و کمتر کثیف شدن شیشه می گردد آب گریز کردن در سطوح سیمانی، گچی، بتنی و مانند اینها، از نفوذ آب به این سطوح جلوگیری نموده و مانع ایجاد و رشد ترک در نما، شوره زدن و پوسته شدن رنگ می گردد؛ بنابراین این محصول در سطوح شفاف، موجب زیبایی بیشتر و راحتی بیشتر در تمیزکاری سطح و در سطوح غیرشفاف ساختمانی موجب دوام بیشتر سطح زیبایی بیشتر نما و راحتی بیشتر در تمیزکاری می گردد.

این محصول در دو نوع برای آب گریز کردن سطوح صیقلی مانند شیشه و سطوح غیرصیقلی مانند آجر، سنگ های معدنی طبیعی، سطوح بتنی، سطوح گچی و رنگ های معدنی کاربرد دارد.

از این لوله ها صدا در نمی آید

تصور کنید بخواهید در نیمه های شب برای کاهش هزینه های انرژی از ماشین لباسشویی بهره ببرید، و به دلیل اشتراک لوله های فاضلاب صدای شرشر آب باعث ناراحتی همسایه ها گردد، اگر دعوا و درگیری به دنبال نداشته باشد قطعا دلخوری هایی ایجاد می نماید. قاعدتا چاره کار در کاهش مصرف انرژی و هزینه ها نیست بلکه می توان با استفاده از یک فناوری به روز و صاحب تکنولوژی مشکل را رفع نمود. یک گروه صنعتی داخلی فراوری نماینده لوله و اتصالات برپایه فناوری نانو است. فناوران این گروه صنعتی در تشرح این محصول می گویند، لوله و اتصالات فاضلابی بی صدا از سه لایه تشکیل شده اند. در لایه میانی این لوله از نانو ذراتی استفاده شده است که مانع انتشار صوت از داخل لوله می گردد.

استفاده از این لوله سر و صدای مزاحم سیستم فاضلات را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و موجب آسایش بیشتر ساکنین ساختمان می گردد.

لوله ها و اتصالات UPVC، آرام و مقاوم

در کنار فراورینمایندگان لوله های بی صدا، مجموعه هایی هم حضور دارند که لوله ها و اتصالات UPVC با فناوری نانو فراوری می نمایند.

استفاده از پرنماینده های نانویی در فراوری این لوله ها، مقاومت بیشتر این لوله ها را در برابر ضربه و تغییرات دمایی موجب شده و دوام آن ها را بیشتر نموده است.

سرویس بهداشتی و روشویی عاری از هر آلودگی

در یک خانه به غیر از آشپزخانه سرویس بهداشتی و روشویی محلی پررفت و آمد به حساب می آید، از همین رو باید عاری از گونه آلودگی باشد. فراوری یک محصول داخلی بر پایه فناوری نانو می تواند سرویس های بهداشتی و روشویی با استانداردهای جهانی را هدیه کند. استفاده از نانو ذرات در این محصولات سطوح آن ها را ضد رشد میکروب می نماید به طوری که میکروارگانیسم های خطرناکی مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و سایر میکروب ها، در این سطوح نابود می شوند. این محصول آلودگی های مضر برای انسان را کاهش می دهد.

در پایان

اگر منزل شما در منطقه‌ای با آب و هوای مرطوب و بارانی قرار دارد و یا در نزدیکی منطقه‌های آبی و رطوبتی است، استفاده از کاشی‌های لکه‌گریز می‌تواند به شما کمک کند تا از رویه‌های خیس شده و جلوگیری از ایجاد لکه و رسوبات آسیب دیده شود.

اگر منزل شما در منطقه‌ای با آب و هوای خشک و کم باران قرار دارد، استفاده از محلول‌های آب‌گریز می‌تواند به شما کمک کند تا در نظافت منزل خود بهبود بیشتری ببینید.

بنابراین، برای انتخاب یکی از این دو گزینه باید به نیازهای خاص منزل و شرایط محیطی توجه کنید. در هر صورت، هر دو گزینه برای نظافت منزل مفید هستند و می‌توانند به شما در نظافت و تمیزی منزل کمک کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 810

به "کاشی های لکه گریز یا محلول های آب گریز؛ در نظافت منزل کدام مهمتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشی های لکه گریز یا محلول های آب گریز؛ در نظافت منزل کدام مهمتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید