2 ترفند مهم و کاربردی برای چیدمان خانه آپارتمانی و کم جا

به گزارش آناسی، امروزه بیشتر خانه هایی که در آن زندگی می کنیم به صورت آپارتمان های نقلی و کم جا هستند که امر چیدمان و دکوراسیون را چالش برانگیز می نمایند. زیرا می خواهیم حجم زیادی از وسایل که به آن ها کم و بیش نیاز داریم را به خوبی و در شیک ترین حالت ممکن در آن ها جای دهیم؛ به طوری که نمای دکوراسیون بهم نخورد و راحت و قابل استفاده نیز باشد. در ادامه این مقاله ترفند هایی را که در راستای رسیدن به این اهداف کار ساز هستند را معرفی می کنیم.

2 ترفند مهم و کاربردی برای چیدمان خانه آپارتمانی و کم جا

فضای خانه را تقسیم بندی نمایید

یکی از کارهایی که می توان انجام داد تا فضای خانه مورد نظر شما کاربردی تر گردد و با متراژ پایین نیز بتوانید یک دکوراسیون شیک را بچینید، تقسیم بندی فضای خانه به طرق مختلف است.

پارتیشن یا تفکیک نماینده

یا استفاده از پارتیشن ها می توان فضای مدنظرمان را به چند بخش تقسیم کنیم که هر کدام بتوانند نقش خاص خود را ایفا نمایند. برای مثال بخش نشیمن را می توان از طریق یک شلف سرتاسری بین سقف تا زمین از فضای غذا خوری مجزا نمود.

این سبک شلف به تفکیک فضا یاری می کند و در عین حال به علت باز بودن بصری موجب کوچک دیده شدن و تاریک شدن فضا نمی گردد. می توان با خرید میز تلوزیون و قرار دادن آن در این شلف نیز باز به مجزا نمودن فضا ها یاری کرد. این تکنیک را می توان به عنوان مثال برای خانه هایی که فضای ورودی مجزایی ندارد اجرا نمود تا بتوان جا کفشی یا رخت آویز ورودی را در آن تعبیه کرد.

تفکیک با چیدمان

اگر امکان استفاده از پارتیشن ها را ندارید، راهکار دیگر برای تفکیک و جدا سازی فضا ها استفاده از خود وسایل می باشد. از جمله وسایی که به راحتی می توان از آن ها برای این کار استفاده کرد فرش ها هستند. فرش یکی از لوازمی است که در خانه ما ایرانی ها نقش مهمی دارد و معمولا حداقل دو عدد از آن در خانه همه یافت می گردد. برای این کار می توان از فرش هایی با ابعاد مختلف یا یکسان یاری گرفت به این صورت که فرشی را برای فضای نشیمن قرار داد و دیگری را با فاصله به زیر میز غذا خوری، اینگونه از لحاظ بصری این دو فضا از هم تفکیک شده اند و دارای انسجام می باشند.

در اتاق خواب نیز می توان از این تکنیک بهره برد، برای مثال اگر شما می خواهید فضای خواب را از فضای مطالعه جدا نمایید با خرید تخت خواب و میز مطالعه کار را آغاز کنید و بین آن ها از کتابخانه برای جدا سازی فضا ها استفاده نمایید. حتی می توانید بر اساس نیاز خود، یک طرح را ترسیم کنید و سفارش ساخت آن را بدهید تا دقیقا مطابق آنچه می خواهید و نیاز دارید باشد.

کانتر یا جزیره

بیشتر خانه های امروزی طوری ساخته شده اند که فضای آشپز خانه و نشیمن در یک راستا واقع شده است. جدا از مزایایی که این مدل طراحی به علت باز بودن از لحاظ بصری ایجاد می کند، معیبی هم مثل دید کامل به آشپزخانه و نبود حریم خصوصی وجود دارد. برای تفکیک این دو فضا از هم دیگر می توان از یک کانتر یا به اصطلاح جزیره استفاده نمود که چند مزیت دارد؛ از این قسمت اضافه شده می توان به عنوان کابینت برای قرار دادن وسایل استفاده نمودو نیز می توان با توجه به میزان آن، با قرار دادن صندلی پشتش به عنوان میز صبحانه از آن استفاده نمود.

استفاده از لوازم چند کاربردی

یکی از راه چاره های مدیریت فضا، استفاده از مبلمان و اثاثیه ای که است که علاوه بر کارایی اصلی خودشان، کارایی دیگری نیز دارند که به مدیرت فضا یاری می نمایند. وسایل اینگونه بسیار زیاد مورد استقبال هستند و در مدیریت فضا و یاری به ایجاد نظم مثمر ثمر هستند. این محصولات را می توانید به راحتی و با چند کلیک دقیقا مطابق خواسته خود، از گامی نو سفارش دهید. از جمله این وسایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تخت خواب ها

مدل های متفاوتی از تخت خواب های چند منظوره وجود دارد که هر کدام مناسب موقعیت خاص و کاربرد خاصی هستند.

تخت خواب تا شو

این تخت خواب ها به صورت بخشی از کمد دیواری طراحی می شوند که از طریق جک و لولا های مخصوص قابلیت باز شدن دارند. پس از این اتفاق، می توان به عنوان یک تخت خواب معمولی و مقاوم از آن استفاده نمود و در موارد دیگر آن ها را تا نموده تا که در این صورت مثل درب کمد هستند و هیچ فضای اضافی را اشغال نمی نمایند. این تخت خواب ها در اتاق هایی که برای محیط کار هم استفاده می شوند خیلی مفید هستند.

تخت خواب های دو طبقه

اگر بچه هاتان به صورت مشترک از یک اتاق استفاده می نمایند، می توانید به راحتی با این تخت خواب برای آن ها فضای مناسبی را جهت استراحت فراهم نمایید. بعضی از این مدل ها دارای فضایی به عنوان قفسه، میز تحریر، شلف و کشو نیز هستند که همه نیاز های بچه ها شما را پاسخ می دهند.

تخت خواب های کشو دار

این عنوان به تخت خواب هایی که دارای فضای ذخیره سازی هستند و در زیر آن ها باکس هایی به این منظور در نظر گرفته شده و یا کشو هایی برای قرار دادن لباس ها تعبیه شده است، اطلاق می گردد. این تخت ها برای اتاق های کوچکی که کمد یا کمد دیواری ندارند بسیار کار آمد هستند. از فضای زیرین آن ها می توان برای قرار دادن ملحفه و رخت خواب های مهمان، چمدان و ساک های مسافرتی یا لباس های فصل های دیگر استفاده نمود.

میز های جلو مبلی و عسلی

طراحی بعضی از این میز ها به گونه ای است که به صورت سایز های مختلف می باشند و درون یا به صورت پلکانی زیر یکدیگر قرار می گیرند و در مواقعی که به آن ها نیاز ندارید به راحتی جمع می شوند. گونه دیگری نیز از این میز ها هستند که دارای فضایی در داخلشان هستند که به صورت باکس طراحی شده و می توان برای قرار دادن لوازم مختلف از آن ها بهره برد.

میز آرایش کشو دار

میز آرایش هایی که یک یا چند کشو برای جای دادن لوازم آرایش دارند، بسیار پر کاربرد و مفید هستند و از جمله وسایلی می باشند که خریدشان حتما پیشنهاد می گردد. این میز ها قابلیت قراردادن تمام لوازم آرایشی و پیرایشی شما را دارند و این گونه مانع آشفتگی و شلوغ دیده شدن محیط می شوند. بعضی از این میز ها را می توان به عنوان میز تحریر نیز استفاده نمود که بسیار مناسب اتاق نوجوان ها هستند.

میز تحریر ها

میز تحریر هایی که حاوی قفسه و شلف هستند نیز وجود دارند که برای ذخیره سازی لوازم تحریر و کتاب ها مفید می باشند و شما را از خرید کتابخانه جداگانه بی نیاز می نمایند.

منبع: اتاق
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2275

به "2 ترفند مهم و کاربردی برای چیدمان خانه آپارتمانی و کم جا" امتیاز دهید

1 کاربر به "2 ترفند مهم و کاربردی برای چیدمان خانه آپارتمانی و کم جا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 ترفند مهم و کاربردی برای چیدمان خانه آپارتمانی و کم جا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید