2 هزار و 700 میلیارد هزینه تحت پوشش قرار دریافت 8 میلیون افراد فاقد بیمه

به گزارش آناسی، موهبتی گفت: برای تحت پوشش بیمه قرار دریافت افراد در طرح بیمه اجباری همگانی سلامت، باید منابعی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اختصاص پیدا کند.

2 هزار و 700 میلیارد هزینه تحت پوشش قرار دریافت 8 میلیون افراد فاقد بیمه

طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط مالی کشور ما دچار یک سری محدودیت های مالی و منابعی هستیم و از ابتدای سال بودجه ما دچار کمبود هایی است.

او ادامه داد: در سال آینده با توجه به اجرایی شدن طرح پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت و به دلیل آنکه حدود 8 میلیون نفر فاقد هرگونه دفترچه بیمه هستند بخشی از این جمعیت با توجه به شرایط مالی شان و استحقاق سنجی انجام گرفته، باید به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و حق بیمه این افراد به وسیله دولت پراخت می شود.

موهبتی تاکید کرد: ما پیش بینی می کنیم که برای تحت پوشش بیمه قرار دریافت افراد در طرح بیمه اجباری همگانی سلامت، باید منابعی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اختصاص پیدا کند و این بودجه به شرطی است که 60 درصد جمعیت، فاقد هرگونه بیمه سلامت باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پیشنهاد بودجه ما بر اساس بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه، بودجه پیشنهادی ما به مجمع حدود 30 هزار میلیارد است که با توجه به محدودیت های بودجه ای و شرایط مالی کشور، به نظر می رسد که امکان تامین بودجه برای بیمه سلامت وجود ندارد.

او گفت: ما همانطور که به دنبال منطقی سازی هزینه ها در سازمان بیمه سلامت هستیم باید پیگیر این کار باشیم تا در سال 99 نیز ادامه پیدا کند، زیرا شرایط ممکن است سخت تر از امسال باشد.

موهبتی یادآوری کرد: کل بودجه ما در سال 98 اعم از درآمدی و کمک دولت حدود 18 هزار میلیارد بود که 11 هزار و 900 میلیارد آن به وسیله دولت تامین می شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: پیشنهاد بیمه سلامت در خصوص بودجه برای سال 98 حدود 28 هزار میلیارد بود که تنها 18 هزار میلیارد این بودجه مورد قبول قرار گرفته است و من امیدوارم بودجه 22 هزار میلیاردی بدون در نظر دریافت جمعیت تحت پوشش بیمه ای جدید در امسال 99 به تصویب برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 617

به "2 هزار و 700 میلیارد هزینه تحت پوشش قرار دریافت 8 میلیون افراد فاقد بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 هزار و 700 میلیارد هزینه تحت پوشش قرار دریافت 8 میلیون افراد فاقد بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید