معرفی آبشار سالتو دل آگریو در آرژانتین

به گزارش آناسی، جهان پر است از کشورهای دیدنی و زیبا که جاذبه های گردشگری متفاوتی را در خود جای داده اند. آرژانتین یکی از کشورهای حوزه آمریکای جنوبی از جمله سرزمین های دیدنی جهانست که اگر اهل سفرهای خارجی و گشت و گذار در اقصی نقاط جهان هستید، نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این کشور اسپانیایی زبان که به فوتبالش هم در جهان شهره است دارای جاذبه های گردشگری دیدنی و جذابی است و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. یکی از این جاذبه های طبیعی آبشار سالتو دل آگریو است. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی این آبشار دیدنی و منحصربه فرد بپردازیم.

معرفی آبشار سالتو دل آگریو در آرژانتین

معرفی کشور آرژانتین

اما شاید بهتر باشد پیش از آن که به سراغ معرفی آبشار سالتو دل آگریو برویم قدری درباره خود کشور آرژانتین که این آبشار در آن واقع شده بدانیم. جمهوری آرژانتین کشوری در آمریکای جنوبی است. مرکز این کشور شهر بوئنوس آیرس و زبان رسمی آن اسپانیایی و جمعیت آن 45٬809٬000 نفر است. واحد پول آرژانتین، پزوی آرژانتین نام دارد. نکته جالب این که آرژانتین از نظر وسعت بعد از برزیل دومین کشور آمریکای جنوبی و در بین کشورهای دنیا، هشتمین مقام را دارد. این کشور بعلاوه سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین بوده و به سرزمین نقره هم معروف است.

لازم به ذکر است که 97 درصد از جمعیت آرژانتین اروپایی تبار هستند و بیشترشان از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی به شمار می روند. 92 درصد از مردم این کشور مسیحی، 1.9 درصد مسلمان و بقیه بی دین یا پیرو ادیان دیگر هستند. پیشینه نام این کشور هم از واژه لاتین argentum به معنای نقره گرفته شده است.

لازم به ذکر است که 97 درصد از جمعیت آرژانتین اروپایی تبار هستند و بیشترشان از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی به شمار می روند. 92 درصد از مردم این کشور مسیحی، 1.9 درصد مسلمان و بقیه بی دین یا پیرو ادیان دیگر هستند. پیشینه نام این کشور هم از واژه لاتین argentum به معنای نقره گرفته شده است.

معرفی آبشار سالتو دل آگریو

آبشار سالتو دل آگریو یکی از جاذبه های طبیعی تماشای کشور آرژانتین است که در پارک ملی Caviahue-Copahue در استان Neuquén واقع شده. این آبشار 62 متر (203 فوت) ارتفاع دارد و بر روی جریان گدازه ای از آتشفشان کوپاهو جریان دارد. جالب است بدانید رودخانه آگریو که آبشار از آن تغذیه می نماید، حاوی اسیدسولفوریک است و به همین دلیل این آبشار رنگ زرد متمایزی دارد.

آبشار سالتو دل آگریو در 18 کیلومتری شهر Caviahue قرار گرفته است و یک مقصد توریستی محبوب در این منطقه به شمار می رود. لازم به ذکر است چندین مسیر پیاده روی در این ناحیه وجود دارد که به پایه آبشار منتهی می گردد. برترین زمان برای بازدید از این آبشار در فصل بهار یا پاییز و زمانی است که هوا معتدل است و آبشار در زیباترین حالت خودش است.

آبشار سالتو دل آگریو یک شگفتی طبیعی زیبا و منحصربه فرد بوده و بازدید از آن را به هر کسی که از پارک ملی Caviahue-Copahue بازدید می نماید، توصیه می کنیم.

آبشار سالتو دل آگریو، مقصد محبوب طبیعت گردان

منظره اطراف آبشار سالتو دل آگریو را جنگل های سرسبز و رودخانه های وحشی احاطه نموده است. به همین دلیل است که این آبشار مکانی ایده آل برای دوستداران طبیعت به حساب می رود. بعلاوه در این منطقه مسیری وجود دارد که در امتداد بالای آبشار پیچ خورده و در نهایت به لبه صخره ها منتهی می گردد و منظره ای تماشای از آبشار و محیط اطرافش را به نمایش می گذارد. برترین خصوصیت آبشار سالتو دل آگریو این است که علی رغم زیبایی های اطرافش، این منطقه نسبتاً توسعه نیافته به جای مانده و فقط با پای پیاده می توان به آن رسید. این ویژگی باعث می گردد حس کنیم در حال کاوش در یک منطقه دورافتاده و درعین حال فوق العاده زیبا هستیم. سالتو دل آگریو مکانی ایده آل برای دوستداران طبیعت و عکاسان است؛ اما بازدیدنمایندگان باید توجه داشته باشند که این منطقه به طورکلی سرد و مرطوب است، بنابراین همراه داشتن لباس گرم و ضد آب لازم است.

چگونه به آبشار سالتو دل آگریو برویم؟

شاید پس از خواندن درباره شگفتی های آبشار سالتو دل آگریو ترغیب شده باشید از این منطقه تماشای بازدید کنید و بخواهید بدانید چگونه باید خود را به آنجا رساند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا مسیر دسترسی به این آبشار را آنالیز کنیم.

پرواز به Neuquén:

نزدیک ترین فرودگاه اصلی به این منطقه، فرودگاه بین المللی پرزید پرون (Aeropuerto Internacional Presidente Perón) در شهر Neuquén است. برای رفتن به این شهر می توانید پروازهایی از شهرهای بزرگ آرژانتین پیدا کنید.

سفر به Caviahue:

از شهر Neuquén، باید با اتوبوس یا اتومبیل به Caviahue، شهری در نزدیکی آبشار سالتو دل آگریو بروید. لازم به ذکر است Caviahue تقریباً 380 کیلومتر از شهر Neuquén فاصله دارد و این مسیر ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به سمت آبشار سالتو دل آگریو:

هنگامی که به Caviahue رسیدید، ممکن است لازم باشد از وسایل حمل و نقل محلی برای رسیدن به آبشار سالتو دل آگریو استفاده کنید. توصیه می گردد برای راحتی بیشتر خود برای رسیدن به این آبشار با اپراتورهای تور محلی، تاکسی ها یا سایر خدمات حمل و نقل این کشور مشورت کنید.

استفاده از تورهای گردشگری که راهنما دارند

برای رفتن به آبشار سالتو دل آگریو بعلاوه می توانید به یک تور گردشگری که راهنما داشته باشد و سالتو دل آگریو هم به عنوان بخشی از برنامه سفرش باشد، ملحق شوید. اپراتورهای تورهای مختلف در این منطقه برنامه های گوناگونی را با مقصد این آبشار ترتیب می دهند.

درباره شرایط جاده اطلاعات کسب کنید!

اگر قصد دارید به سالتو دل آگریو بروید، به خصوص اگر قرار است خودتان رانندگی کنید بهتر است از قبل از شرایط جاده مطلع باشید. شرایط آب و هوا و جاده در منطقه ها کوهستانی می تواند متفاوت باشد، بنابراین مهم است که از قبل از تمام جزئیات آب و هوایی این منطقه مطلع باشید.

چه کارهایی می توانیم در آبشار سالتو دل آگریو انجام دهیم؟

اما شاید بخواهید بدانید در بازدید از آبشار سالتو دل آگریو در آرژانتین چه فعالیت هایی می توانید داشته باشید تا بیشتر بهتان خوش بگذرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی برخی از این فعالیت ها بپردازیم.

1. از سالتو دل آگریو تماشا کنید!

برترین فعالیتی که می توانید در این منطقه انجام دهید این است که از زیبایی های طبیعی سالتو دل آگریو و خود آبشار تماشا کنید. این ناحیه آن قدر سرسبز و زیباست که می توانید از منظره ها خیره نماینده با پس زمینه صدای آبشار لذت ببرید و تجربه ای منحصربه فرد از طبیعت گردی به دست بیاورید.

2. پیاده روی و طبیعت گردی

با بازدید از منطقه آبشار سالتو دل آگریو می توانید از کوه های آند اطراف با پیاده روی در طبیعت استفاده کنید. این منطقه مسیرها و منظره ها تماشای مختلفی دارد که مخصوص عاشقان طبیعت گردی است.

3. Caviahue را بگردید!

زمانی را صرف گشت و گذار در شهر نزدیک به آبشار یعنی Caviahue کنید. فرهنگ محلی مردم بومی این منطقه را بشناسید، از بازارها تماشا کنید و از مهمان نوازی ساکنان شهر لذت ببرید.

4. ماجراجویی کنید!

اگر اهل ماجراجویی و فعالیت های هیجان انگیز هستید، می توانید در این منطقه فعالیت هایی مانند صخره نوردی، اسب سواری و دوچرخه سواری در کوهستان را انجام دهید.

5. عکاسی کنید!

در بازدید از آبشار سالتو دل آگریو می توانید از منظره ها خیره نماینده و زیبایی های طبیعی عکاسی کنید. کوه های آند و آبشار برترین سوژه ها برای عاشقان عکاسی از طبیعت هستند.

6. ریلکس کنید!

از آرامش محیط اطراف لذت ببرید. مکانی آرام برای استراحت، خواندن کتاب یا مدیتیشن در طبیعت پیدا کنید و لذت ببرید.

7. استفاده از چشمه های آب گرم

در سفر به آبشار سالتو دل آگریو می توانید کمی تحقیق کنید و ببینید که آیا چشمه های آب گرم طبیعی در مجاورت این منطقه وجود دارد یا خیر. استراحت در چشمه های آب گرم می تواند یک تجربه آرامش بخش باشد، به خصوص اگر این چشمه ها به شما نزدیک باشند.

8. خوردن غذاهای محلی

به رستوران های محلی سر بزنید و غذاهای سنتی آرژانتینی را امتحان کنید. استان Neuquén به خاطر غذاهای محلی لذیذش معروف است، بنابراین حتماً غذاهای محلی این منطقه را امتحان کنید.

9. تماشای حیات وحش

این منطقه از نظر تنوع زیستی هم غنی است و می توانید تماشای حیات وحش را در فهرست فعالیت های مفرح خود جای دهید. تماشای پرندگان یا جستجوی دیگر جانوران محلی از جمله این فعالیت ها به شمار می رود.

10. شرکت در فعالیت های فرهنگی

با فرهنگ و سنت های محلی آشنا شوید. در رویدادهای فرهنگی، جشنواره ها یا نمایشگاه هایی که در طول بازدیدتان در منطقه برگزار می شوند، شرکت کنید.

11. اسکی کنید

بسته به زمانی از سال که در آن از آبشار سالتو دل آگریو بازدید می کنید ممکن است فرصت هایی برای اسکی در منطقه پیدا کنید. این شانس بالاتر می رود اگر که در ماه های زمستانی از این ناحیه بازدید کنید.

نکاتی که در بازدید از آبشار سالتو دل آگریو باید در فکر داشته باشید

هنگام بازدید از آبشار سالتو دل آگریو و منطقه اطراف آن در استان

Neuquén، باید به خوبی آماده باشید. ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا آنالیز برخی از مواردی که حتماً پیش از رفتن به این منطقه باید در فکر داشته باشید بپردازیم.

1. لباس مناسب آب و هوا بپوشید

آب و هوا در منطقه ها کوهستانی غیرقابل پیش بینی است. به همین دلیل بهتر است چندلایه لباس، یک ژاکت ضد آب و کفش راحت و مناسب برای پیاده روی به همراه داشته باشید.

2. از خود در برابر آفتاب محافظت کنید

کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه را برای محافظت از خود در برابر آفتاب از قلم نیاندازید، به خصوص اگر قصد گذراندن وقت در فضای باز را دارید.

3. آب و تنقلات به همراه داشته باشید

حتماً در بازدید از این منطقه آب کافی و مقداری تنقلات همراه داشته باشید، به خصوص اگر قصد پیاده روی یا گشت و گذار در منطقه را دارید، مهم است که هیدراته باقی بمانید.

4. نقشه منطقه را به همراه داشته باشید

بهتر است نقشه ای از منطقه داشته باشید. به ویژه اگر قصد گشت و گذار در مسیرهای پیاده روی را دارید حتماً یک دستگاه GPS یا یک برنامه مکان یابی قابل اعتماد در تلفن همراه خود داشته باشید.

5. دوربین خود را بردارید!

از منظره ها خوش منظره و هر حیات وحشی که ممکن است در بازدید از آبشار سالتو دل آگریو با آن روبرو شوید عکس بگیرید. به این ترتیب می توانید تجربه سفرتان را با بقیه هم به اشتراک بگذارید.

6. وجه نقد و مدارک شناسایی به همراه داشته باشید

حتماً مقداری پول نقد همراه داشته باشید، زیرا منطقه ها دوردست ممکن است امکانات پرداخت الکترونیک را نداشته باشند. مدارک شناسایی و مدارک لازم برای سفرتان را هم از قلم نیاندازید.

7. کیت یاری های اولیه را از قلم نیاندازید!

یک کیت یاری های اولیه با وسایلی مانند بانداژ، مسکن و داروهای شخصی به همراه داشته باشید.

8. پماد دافع حشرات به همراه داشته باشید

بسته به فصلی که از این منطقه تماشا می کنید ممکن است با حشرات مختلفی در مسیر روبرو شوید. به همین دلیل بهتر است پماد دافع حشرات به بدن خود بمالید.

9. بیمه مسافرتی فراموش نگردد!

توصیه می کنیم که در بازدید از هر منطقه گردشگری حتماً بیمه مسافرتی داشته باشید که اورژانس های پزشکی و سایر رویدادهای پیش بینی نشده را پوشش دهد.

10. به طبیعت احترام بگذارید

در گشت و گذار در این منطقه به طبیعت احترام بگذارید و از مقررات مشخص شده به وسیله مقامات محلی پیروی کنید.

11. اطلاعات کافی کسب کنید

اطلاعات مهم مربوط به منطقه آبشار سالتو دل آگریو از جمله تماس های اضطراری، خدمات محلی و هرگونه محدودیت یا مقررات برای فعالیت های خاص را جمع آوری نموده و در فکر داشته باشید.

12. حواستان به دستگاه های ارتباطی خود باشد

از شارژ بودن موبایل خود اطمینان حاصل کنید و یک شارژر قابل حمل به همراه داشته باشید چرا که در منطقه ها دوردست داشتن یک وسیله ارتباطی قابل اعتماد لازم است.

13. کمی اسپانیایی یاد بگیرید

از آن جایی که اسپانیایی زبان مادری شما نیست، داشتن درکی اولیه از این زبان یا یک برنامه ترجمه می تواند برایتان مفید باشد، زیرا ممکن است در برخی منطقه ها مردم محلی نتوانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند.

جمع بندی

در این مقاله از خبرنگاران به معرفی یکی از تماشای ترین جاذبه های طبیعی کشور آرژانتین یعنی آبشار سالتو دل آگریو پرداختیم. درباره موقعیت جغرافیایی و خصوصیات مختلف این آبشار و محیط اطرافش، فعالیت هایی که می توان در این منطقه انجام داد و نکاتی که در بازدید از این جاذبه تماشای باید در فکر داشته باشید گفتیم. اگر شما هم قصد سفر به آرژانتین را دارید بازدید از این آبشار منحصربه فرد را از دست ندهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2432

به "معرفی آبشار سالتو دل آگریو در آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آبشار سالتو دل آگریو در آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید