35 میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع بیمه سلامت

به گزارش آناسی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تا کنون 35 میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع بیمه سلامت قرار گرفته اند و باید مقدار افراد بیمه شده ارتقا پیدا کند.

35 میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع بیمه سلامت

خبرنگاران - محمدمهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت به عنوان متولی تامین عادلانه حوزه سلامت کشور، توانسته است در راستای نظام ارجاع گام های موثری در جامعه بردارد.

در نظام ارجاع ارائه خدمات از عمومی به تخصصی و از پیشگیری تا درمان های پیچیده و پرهزینه و با در نظر گرفتن نقش پزشک خانواده و پرونده الکترونیک تعریف می گردد.

او گفت: حدود 13 و نیم میلیون نفر جمعیت در صندوق بیمه همگانی و 20 میلیون نفر جمعیت در بیمه روستایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند. به طور کلی حدود 35 میلیون نفر تحت پوشش نطام ارجاع بیمه سلامت هستند.

بیماری هایی مانند دیابت و فشارخون از سال گذشته در صندوق پوشش بیمه همگانی و تحت پوشش نظام ارجاع و پرداخت سرانه قرار گرفته اند.

به گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تا نظام ارجاع و پزشکی خانواده در کشور به صورت پایدار نگردد، منابع سلامت توزیع نمی شوند. البته در مرکز و بعضی استان ها خدمات نظام ارجاع اجرا شده است؛ اما باید تمامی منطقه ها آسیب پذیر در سراسر کشور از این خدمات بهره مند شوند.

ناصحی گفت: تا امروز نتایج خوبی در خدمات نظام ارجاع داشته ایم. 90 درصد هزینه ها به صورت سرپایی و 70 درصد آن ها در صورت بستری به افراد پرداخت می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2102

به "35 میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید