فعالیت کانون خیریه نهال دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشریح شد

به گزارش آناسی، کانون خیریه نهال یک کانون دانشجویی است که با موضوع حمایت از بچه ها کار و بچه ها بدسرپرست زیر نظر معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاسیس شد.

فعالیت کانون خیریه نهال دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشریح شد

بهار زارع دبیر کانون خیریه نهال دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مصاحبه با خبرنگار استان های خبرنگاران، گفت:کانون خیریه نهال یک کانون دانشجویی است که با حفظ کرامت و فارغ از مذهب، نژاد، ملیت و قومیت برای حمایت و توانمندسازی احتیاجمندان، کوشش می نماید.

زارع عنوان نمود: این کانون با استعانت خداوند متعال و همت جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در اسفند سال 1393 با موضوع حمایت از بچه ها کار و بچه ها بدسرپرست زیر نظر معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاسیس شد.

دبیر کانون خیریه نهال دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح داد: این کانون تا به امروز توانسته است فرهنگ کار داوطلبانه و بشردوستانه را بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسعه داده و در جهت برطرف احتیاج های مستمندان شناسایی شده استان مازندران گام های موثری بردارد.

وی اضافه نمود: کانون خیریه دانشجویی نهال، نهادی است دانشجویی، مستقل، غیرصنفی، غیرسیاسی و غیر انتفاعی که اساسنامه آن بر طبق دستورالعمل نحوه تشکیل کانون های فرهنگی هنری و اجتماعی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، تنظیم شده است که در آن تیم و گروه های تخصصی برای پیشبرد اهداف این کانون وجود دارد.

زارع اعلام کرد: بیش از 120 خانواده احتیاجمند مورد حمایت کانون خیریه نهال هستند و شناسایی این خانواده ها به وسیله مددکار های نهال انجام می گردد. خیرین مختلف از قشر های مختلف جامعه نیز حامی کانون خیریه نهال هستند؛ از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران گرفته تا دانشجویان عزیز و یاری های مردمی که در بیشتر موارد بصورت ناشناس صورت می گیرد.

دبیر کانون خیریه نهال دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این کانون تا به امروز پیروز به برگزاری 8 بازارچه خیریه بوده است که شامل غرفه های غذا، نوشیدنی، صنایع دستی، بازی، عکاسی، کتاب و... است. ما بازدید های مختلفی از مراکز نگهداری سالمندان، بهزیستی، ساماندهی بچه ها خیابانی، برگزاری جشن تولدی در مدرسه بچه ها ناتوان جسمی و را تحت عنوان لبخند نهال برگزار نموده ایم. این بازدید ها قبل از اپیدمی کرونا به صورت ماهانه انجام می گرفت.

وی ادامه داد: کانون خیریه نهال تابه حال در طرح هایی از قبیل طرح سبدکالای رمضان، طرح سبد عیدانه، طرح عید قربان، طرح سبدکالای شب یلدا، توانسته به مددجویان خود سبدغذایی تقدیم کند. اما هدف ما محدود به اهدای سبدغذایی به این خانواده ها نیست. در واقع قصد داریم که اهدای سبدغذایی سرآغازی باشد برای ایجاد یک فضای مطلوب؛ فضایی که در آن خانواده ها به مددکار ها و دانشجو های ما اعتماد نمایند، اعتمادی که قصد داریم به یک ارتباط عمیق و پایدار منتهی گردد تا بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر احتیاج های آن ها را بسنجیم و با مسائل آن ها آشنا شویم تا در حد امکان گره از کار آن ها باز کنیم.

زارع تاکید نمود: آخرین طرح اهدای سبدکالا در آستانه شب یلدا 1400 انجام شد که به همت خیرین 40 بسته معیشتی هر یک به ارزش دو میلیون ریال به وسیله کانون خیریه نهال تهیه و بین خانواده های احتیاجمند توزیع شد.

دبیر کانون خیریه نهال دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هرچند که ما تمام کوشش خود را برای بهبود کیفیت وضع زندگی مددجو های خود به کار می گیریم، اما ایجاد توانایی عایدیزایی در مددجو های تحت پوشش امری است که بی شک رسیدن به این هدف را آسان تر می نماید.

وی یادآور شد: در کارآفرینی نهال در راستای فروش محصولات فراوری شده به وسیله احتیاجمندان شامل جامدادی و ظرف های بافتنی و ترشی جات و مرباجات و... با هدف ایجاد اشتغال و عایدی پایدار برای این خانواده ها، برطرف احتیاج ها و مسائل آنها، استقلال و خودکفایی آنها، و از همه مهم تر پرهیز از بازفراوری چرخه فقر در این خانواده ها، کوشش می گردد.

این فعال دانشجویی تاکید نمود: ما در استان مازندران شاهد منطقه ها محروم بسیاری هستیم که تحصیل بچه ها در این منطقه ها شاید جزو آخرین دغدغه های خانواده هایشان است.

وی گفت: در تیم مددکاری نهال، یکی از پروژه های همیشگی، تامین مسکن مددجویان است. در زمان شناسایی هر خانواده احتیاجمند، شرایط مسکن آن ها به وسیله مددکاران نهال به صورت دقیق تعیین می گردد و یکی از مسائل بزرگ خانواده های مددجوی ما، مسائل مربوط به مسکن است. کانون خیریه نهال در رابطه با موضوع مسکن، فعالیت های مختلفی دارد، از این فعالیت ها می توان بازسازی و بازسازی خرابی های خانه های مددجویان، تامین هزینه رهن و اجاره مسکن برای خانواده های بی سرپناه و تامین یاری هزینه اجاره های خانواده ها را نام برد.

زارع تاکید نمود: با توجه به این موضوع که موضوع اصلی فعالیت های کانون خیریه نهال، یاری به بچه ها احتیاجمند است ما با اهدای اسباب بازی به بچه ها احتیاجمند، دنبال تحقق آرزوی بچه های هستیم که داشتن اسباب بازی و استفاده از امکانات تفریحی بخشی از رویای آن هاست. نهال در این طرح در اولین قدم با جمع آوری اسباب بازی های دست دوم و قابل استفاده، ضمن یاری به حفظ سلامت محیط زیست، آن ها را به چرخه بازی بچه ها در منطقه ها محروم باز می گردانند.

وی ادامه داد: کانون نهال با هدف یاری به بیماران احتیاجمند به پیوند سلول های بنیادی کشور، به صورت سالانه طرح اهدای سلول های بنیادی را برگزار می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2173

به "فعالیت کانون خیریه نهال دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت کانون خیریه نهال دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید