6 مزیت نوشیدن آب گرم با معده خالی!

به گزارش آناسی، بسیاری از ما عادات مشخصی را هنگام بیدار شدن صبحگاهی داریم؛ از جمله نوشیدن قهوه، چای و آب سرد. با این حال این نکته ثابت شده که نوشیدن آب گرم در اوایل صبح مزایای بهداشتی شگفت انگیزی در پی دارد.

6 مزیت نوشیدن آب گرم با معده خالی!

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیزل بیشتر بدانید.

مصرف آب گرم با معده خالی تاثیر مستقیم روی دستگاه گوارش داشته و باعث تقویت سیستم ایمنی و حذف سموم از بدن می گردد. به گفته کارشناسان مصرف یک لیوان آب گرم به همراه لیمو در اوایل صبح منجر به کاهش فعالیت رادیکال های آزاد در بدن شده و از شما در برابر انواع بیماری ها محافظت می نماید.

بهبود فرایند هضم: یک فنجام آب گرم و نوشیدن آن با معده خالی منجر به دفع سموم از بدن شده و سیستم گوارشی را برای هضم بهتر مواد غذایی تحریک می نماید. این در حالی است که آب سرد تاثیر برعکس دارد و نوشیدن آن به همراه چربی ها، فرایند هضم را سخت می نماید. آب سرد منجر به ایجاد رسوبات چربی در دستگاه گوارش می گردد. آب گرم نه تنها مواد سمی را از دستگاه گوارش پاک می نماید بلکه منجر به تسکین علائمی مانند سوء هاضمه، سوزش سردل و نفخ می گردد.

جلوگیری از یبوست: بسیاری از غذا هایی که در طول روز مصرف می کنیم، به سختی هضم می شوند و منجر به درد و نفخ شکم و اختلال یبوست می شوند. نوشیدن آب گرم در این میان باعث بهبود حرکت روده ها و مبارزه با یبوست می گردد.

از بین بردن درد های روزمره: یک فنجان آب گرم گاهی می تواند برترین راه برای کاهش درد های قاعدگی و حتی سردرد باشد. آب گرم اثر آرامبخش روی بدن دارد و منجر به ارامش عضلات شکمی، تسکین جوش و اسپاسم می گردد. بعضی مطالعات نشان داده اند که آب گرم باعث تحریک گردش خون شده و برای درمان زخم های عضلانی بسیار مفید است.

کاهش وزن: آب گرم دمای بدن و سوخت و ساز آن را افزایش می دهد. با این اتفاق سوخت چربی بالا رفته و عملکرد دستگاه گوارش و کلیه ها هم بیشتر می گردد.

بهبود گردش خون: نوشیدن یک لیوان آب گرم با معده خالی منجر به تخریب رسوبات چربی در بدن می گردد. این فرایند همراه با پاک شدن سموم از بدن بهبود گردش خون را به همراه دارد.

کاهش التهاب: نوشیدن منظم آب گرم همراه با لیمو منجر به کاهش اندازه اسیدیته در بدن شما را کاهش می دهد ضمن این که منجر به حذف اسیداوریک از مفاصل شما می گردد؛ عاملی که مقصر بروز التهاب در مفاصل است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1826

به "6 مزیت نوشیدن آب گرم با معده خالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مزیت نوشیدن آب گرم با معده خالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید