AMD هم اکنون 40 درصد از سهم پردازنده های بازار را در اختیار دارد!

به گزارش آناسی، برای اولین بار در 14 سال اخیر، شرکت AMD پیروز شد سهم خود را در بازار پردازنده ها به 40 درصد برساند تا در مقابل جدی ترین رقیب خود، اینتل، قدرت نمایی کند!

AMD هم اکنون 40 درصد از سهم پردازنده های بازار را در اختیار دارد!

جهت دریافت مشاوره خدمات بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

نبرد بین پردازنده های اینتل و AMD سال ها بود که به سود اینتل به اتمام می رسید و حتی بسیاری از کاربران رایانه های شخصی نیز علی رغم ارائه محصولات با کیفیت از سوی AMD، تمایل به خرید پردازنده های اینتل داشتند! یک اشتباه کوچک باعث شد اینتل از نظر فناوری ساخت کاملا پشت سر AMD قرار گیرد و در حال حاضر نیز شاید رقابت را در بخش فروش به این شرکت واگذار کند!

AMD تا حد زیادی این موفقیت را مدیون قیمت گذاری هوشمند و منصفانه خود است و در کنار عملکرد فوق العاده خوب محصولاتش، به یکی از جذاب ترین برندهای ساخت پردازنده بدل شده! جالب اینجاست آخرین باری که AMD توانست به چنین درصد شگفت انگیزی از سهم بازار دست یابد، به 14 سال پیش و سال 2006 برمی شود!

اما نکته ای که وجود دارد این است که این اطلاعات به وسیله PassMark بدست آمده اند و تنها کامپیوترهایی در این مقایسه قرار می گیرند که این نرم افزار در آن ها نصب شده باشد. از طرفی PassMark فقط برای ویندوز در دسترس قرار گرفته است و این یعنی تنها کامپیوترهای ویندوزی که از پردازنده های اینتل و AMD استفاده می نمایند در این مقایسه لحاظ شده اند و دیگر سازندگان پردازنده در این مقایسه قرار نمی گیرند.

البته طبق گفته PassMark، اطلاعاتی از دیگر پردازنده ها نیز فرستاده شده که خب آنقدر اعداد و ارقام کوچک بوده که ترجیح داده شد فقط همین دو شرکت بزرگ و عمده سازنده پردازنده از نظر عملکرد مورد آنالیز قرار گیرند. همچنین این جدول تنها پردازنده های x86 را مورد آنالیز قرار می دهد و نه معماری های دیگر. اما خب از آن جایی که PassMark یک برنامه بسیار مشهور برای تخمین میزان فروش پردازنده هاست، می توان تا حدود زیادی به اطلاعات آن اعتماد کرد و متوجه پیشرفت شرکت ها شد.

اینتل به ناتوانی خود در ساخت پردازنده 7 نانومتری اعتراف کرد

با توجه به این جدول، سوال اینجاست که آیا اینتل باید نگران اوضاع باشد یا خیر؟ تا حدودی می توان گفت بله! اگرچه اینتل هم اکنون در صدر قرار گرفته است و درصد بیشتری از سهم بازار را به خود اختصاص داده، اما پیشرفتی که AMD در طول این سال ها داشته مانند قبل کوچک و قابل چشم پوشی نیست و به همین دلیل، اینتل باید شدیدا این مسئله را جدی بگیرد. خصوصا اینکه AMD خیلی زودتر از این شرکت به فناوری ساخت پردازنده های 7 نانومتری دست پیدا نموده و ساخت پردازنده های 5 و حتی 3 نانومتری را در سر دارد!

AMD در بسیاری از بازارها اینتل را کاملا پشت سر گذاشت و لذا اینتل برای برگرداندن مجدد کاربران خود احتیاج به یک تغییر اساسی دارد. البته حتی اگر این تغییرات نیز صورت گیرد، تعداد کمی از کاربران راضی به فروش پردازنده های AMD و خرید محصولات جدید اینتل خواهند شد. بنابراین همانند AMD که سال های زیادی برای رسیدن به چنین لحظه ای منتظر ماند، اینتل نیز راه درازی در پیش دارد تا بتواند مجددا خود را به عنوان فزونین شرکت ساخت پردازنده در جهان مطرح کند.

البته در حال حاضر پردازنده های اینتل از نظر سرعت کلاک، توانایی بیشتری به نسبت پردازنده های AMD دارند و همین مسئله نیز آن ها را برای هدف گیمینگ به انتخاب بهتری تبدیل می نماید. این در حالی است که این شرکت در بخش پردازنده های کامپیوتر همچنان از پردازنده های 14 نانومتری استفاده می نماید و AMD به فناوری ساخت پردازنده های 7 نانومتری نیز دست یافته! با این اوصاف فزونی اندک اینتل در بخش گیمینگ نمی تواند فاکتور خوبی برای ترغیب کاربران به خرید پردازنده های این شرکت باشد. شما عزیزان می توانید با کلیک روی این لینک، به صفحه مقایسه پردازنده های اینتل و AMD در PassMark راهنمایی شوید که روزانه در حال بروزرسانی است.

نظر شما در رابطه با اینتل و AMD چیست؟ آیا AMD می تواند بالاخره به سلطه اینتل در بازار پردازنده ها خاتمه دهد؟

جدال سخت AMD و اینتل؛ کدام پردازنده در سرفیس لپ تاپ 3 عملکرد بهتری دارد؟

منبع: techradar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 769

به "AMD هم اکنون 40 درصد از سهم پردازنده های بازار را در اختیار دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AMD هم اکنون 40 درصد از سهم پردازنده های بازار را در اختیار دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید