شروع بازسازی کوه خواجه شهرستان هامون

به گزارش آناسی، معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: بازسازی کوه خواجه شهرستان هامون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال شروع شده است.

شروع بازسازی کوه خواجه شهرستان هامون

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، منصوره ملاالهی امروز 25 اردیبهشت ماه 1400 اظهار کرد: استحکام بخشی و دیوارچینی حصار دوم کهن دژ کوه خواجه، لایه برداری اندود فرسوده کاهگل، اجرای اندود کاهگل، آواربرداری و از اقداماتی است که در این فصل از بازسازی این اثر انجام می گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه نمود: کوه خواجه تنها عارضه طبیعی دشت سیستان است که در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر زابل قرار گرفته است و دربردارنده یکی از مهم ترین و برترین نمونه های معماری ایرانی در سیستان و بلوچستان است.

ملاالهی بیان نمود: بر فراز این کوه، کاخ، آتشکده، زیارتگاه خواجه مهدی و قبرستانی از دوران مختلف به یادگار مانده است.

او ادامه داد: مزار آرامگاه خواجه مهدی یکی از دوست داران خاندان علوی هم بر روی این کوه واقع شده و به همین علت به کوه خواجه نام گرفته است.

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان یادآور شد: کوه خواجه عظیم ترین معماری خشتی برجای مانده از دوره پارتیان در منطقه سیستان است و یکی از مهم ترین آثار دوره های اشکانی، ساسانی- اسلامی به تعداد می آید که در سال 1345 با تعداده 540 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1841

به "شروع بازسازی کوه خواجه شهرستان هامون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی کوه خواجه شهرستان هامون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید