آماده باش 3600 نیروی گارد ملی در ایالات متحده

به گزارش آناسی، فارس نوشت: فرمانداران 16 ایالت آمریکا بیش از 3 هزار و 600 نیروی گارد ملی را در اقدامی احتیاطی برای مواجهه با ناآرامی های احتمالی بعد از انتخابات فعال کردند.

آماده باش 3600 نیروی گارد ملی در ایالات متحده

ف رمانداران 16 ایالت آمریکا، 3 هزار و 671 نیروی گارد ملی را فعال کرده اند که به نوشته روزنامه واشنگتن پست، نشان دهنده نگرانی آن ها از احتمال بروز ناآرامی بعد از انتخابات این کشور است.

ماموریت این نیروها در چند حوزه تعریف شده که شامل کمک به دفاع سایبری، کمک در پایگاه های رای گیری و آماده باش در صورت بروز ناآرامی پس از انتخابات است.

بنابر گزارش پایگاه میلیتری تایمز، هزار نیرو در ایالت ماساچوست، 300 نیرو در آریزونا، 300 نیرو در آلاباما و تعداد نامشخصی در فلوریدا، اورگن و ایلینوی فعال شده اند.

نیروهای فعال شده در ماساچوست و اورگن برای مواجهه با ناآرامی احتمالی در آماده باش به سر خواهند برد و نیروهای آریزونا در آماده باش برای اعزام به هر نقطه در غرب آمریکا در صورت اعلام نیاز از سوی فرمانداران خواهند بود.

در برخی ایالت هایی که نیروهای گارد ملی در آن ها فعال نشده اند، هنوز درباره تعداد نیروهایی که باید فعال شوند، تصمیم گیری نشده و در برخی ایالت ها به یگان های مشخصی هشدار آمادگی در صورت بروز ناآرامی داده شده است.

همه نیروهای فعال شده در حال حاضر تحت کنترل فرمانداران ایالت های خود هستند. مقامات ارشد گارد ملی ایالت های نبراسکا، تنسی، واشنگتن و ویسکانسین در یک کنفرانس مطبوعاتی احتمال تحت کنترل دولت مرکزی و رئیس جمهور آمریکا قرار دریافت این نیروها را بعید دانستند.

در روزهای اخیر نگرانی درخصوص احتمال بروز درگیری و خشونت در روز انتخابات آمریکا و روزهای بعد از آن به شدت در حال افزایش است.

گروهی برجسته از کارشناسان که خشونت در سراسر جهان را رصد می کند، هشداری بی سابقه را در آستانه انتخابات امروز سه شنبه سوم نوامبر در آمریکا منتشر کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، در گزارشی 30 صفحه ای، ردیاب های تهدید در گروه بحران بین المللی-سازمانی که مکرراً بی ثباتی در کشورهای بحران زده و مناطق جنگی را گزارش می کند-هشدار داد آمریکای به شدت چند قطبی با خطر ناشناخته در روزهای آینده روبروست.

این گروه نوشت: در حالی که آمریکایی ها به درجه خاصی از خصومت در این کارزارهای (انتخاباتی) چهار سال یکبار عادت کرده اند، اما در حافظه زنده خود هرگز با این چشم انداز واقعی که ممکن است فردِ در قدرت نتیجه را نپذیرد یا نتیجه به خشونت مسلحانه بکشد، روبرو نبوده اند.

آن ها در ادامه گزارش خود که هفته گذشته منتشر شد، چندین عامل را که ممکن است باعث ایجاد خشونت در روز انتخابات یا قبل و بعد از آن شود، ذکر می کنند. این عوال عبارتند از گسترش اطلاعات نادرست در فضای مجازی و نفرت پراکنی، جنجال های اخیر پیرامون عدالت نژادی در آمریکا، خیزش گروه های مسلح و احتمال رقابت انتخاباتی نزدیک یا مناقشه انگیز.

این گروه دونالد ترامپ را مقصر خشونت احتمالی دانسته و افزوده سخنان سمی وی و تمایل او به کشاندن مسائل به دادگاه برای پیش بردن منافع شخصی خود در تاریخ مدرن آمریکا سابقه نداشته است.

آن ها درخواست رئیس جمهور آمریکا از طرفدارانش برای تشکیل ارتش ناظران را از عوامل تشدید خشونت خوانده و نوشته استفاده ترامپ از زبان نظامی این سیگنال را به کسانی که آموزشی برای نظارت در انتخابات ندیده اند می فرستد که با هیبتی ترسناک مانع رای دادن دموکرات ها شوند.

اتحادیه های مختلف آمریکا هم در نظر دارند اگر رئیس جمهور این کشور در صورت شکست در انتخابات روز سه شنبه به طور مسالمت آمیز از قدرت کناره گیری نکند، دست به اعتصاب بزنند.

طبق گزارش ها، با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خرید مایحتاج زندگی و اسلحه از ترس آشوب های انتخاباتی نیز به شدت افزایش یافته است.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه گزارش داد، به دنبال نگرانی ها از احتمال وقوع اعتراضات و خشونت های عمومی بعد از انتخابات آمریکا، بسکمک از صاحبان فروشگاهها و ادارات در آمریکا در حال مستحکم تر کردن حفاظهای ساختمانهای تجاری و اداری هستند تا با این روش بتوانند از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1402

به "آماده باش 3600 نیروی گارد ملی در ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش 3600 نیروی گارد ملی در ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید