آمریکا: نمی خواهیم باردیگر شاهد رفتار نابخردانه کره شمالی باشیم!

به گزارش آناسی، دیوید استیلوِل معاون وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه در سخنرانی خود در یک اندیشکده گفت که دونالد ترامپ به منظور یاری به توسعه مالی کره شمالی، میخواهد با این کشور همکاری کند.

آمریکا: نمی خواهیم باردیگر شاهد رفتار نابخردانه کره شمالی باشیم!

جهت دریافت مشاوره سفر با تور آمریکا با ما همراه باشید.

وی در ادامه تأکید کرد که آمریکا نمی خواهد باردیگر شاهد رفتار نابخردانه ای از جانب پیونگ یانگ باشد.

استیلول همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن نگران رفتارهای تحریک آمیز و جدید از جانب کره شمالی است، گفت که آمریکا این تهدیدات را قبلاً هم شنیده است.

این در حالی است که پیونگ یانگ با مشخص ضرب الاجل تا خاتمه سال میلادی جاری، هشدار داد که در صورت عدم انعطاف پذیری واشنگتن در فرایند مذاکرات به بن بست رسیده کنونی، یک راه جدید و نامشخص را درپیش خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگاران، کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز مدعی شد واشنگتن آماده است تا همزمان قدم های ملموسی را در راستای حصول توافقی بردارد که هدف از آن واداشتن کره شمالی به رها کردن برنامه هسته ای- موشکی خود است؛ حال آنکه شورای امنیت نیز باید آماده جوابگویی به هرگونه اقدام تحریک آمیز (از سوی پیونگ یانگ) باشد.

کرافت همچنین مدعی آمادگی انعطاف پذیری آمریکا در اتخاذ رویکرد خود در این زمینه شد؛ حال آنکه از لزوم حصول توافقی متوازن سخن گفت که جوابگوی دغدغه همه طرفین باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 702

به "آمریکا: نمی خواهیم باردیگر شاهد رفتار نابخردانه کره شمالی باشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: نمی خواهیم باردیگر شاهد رفتار نابخردانه کره شمالی باشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید