آیفون 12 معرفی گردید؛ همه چیز درباره محصول نو اپل

به گزارش آناسی، دیجیاتو: پایان در رویداد Hi, Speed، اپل از آیفون های نو خود در چهار مدل رونمایی کرد و آیفون 12 با طراحی تازه، چیپست قدرتمند، نمایشگر OLED و مودم 5G در روز های آینده به بازار خواهد آمد. این چهار مدل سری آیفون 12 با وجود شباهت ها، تفاوت های زیادی نیز با یکدیگر دارند.

آیفون 12 معرفی گردید؛ همه چیز درباره محصول نو اپل

بعلاوه اپل پایان از طراحی آیفون X دست برداشت و شاهد تیزتر شدن گوشه ها در آیفون های تازه هستیم که آن ها را هر چه بیشتر به آیپد پرو 2020 شبیه نموده است.

آیفون 12

اپل می گوید آیفون 12 نسبت به نسل قبل 11 درصد باریک تر، 15 درصد کوچکتر و 16 درصد سبک تر شده است. آیفون 12 از نمایشگر 6.1 اینچی با رزولوشن 2532 در 1170 پیکسل برخوردار است و برخلاف مدل سال قبل که پنل LCD داشت، شاهد بکارگیری پنل باکیفیت تر OLED از نوع سوپر رتینا XDR هستیم که روشنایی 1200 نیت و تراکم پیکسل 460 را به ارمغان می آورد. صفحه نمایش به وسیله لایه ای به نام سپر سرامیکی (Ceramic Shield) محافظت می گردد که به گفته اپل مقاومت این گوشی را پس از سقوط ارتقا می دهد. از دیگر قابلیت های نمایشگر می توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG اشاره نمود.

یکی از مهم ترین قابلیت های تازهی که به سری آیفون 12 اضافه شده، پشتیبانی از شبکه 5G است که از ماه ها قبل شایعه آن به گوش می رسید. این مدل از شبکه 5G پشتیبانی نموده و به یاری قابلیتی به نام Smart Data Mode توانایی سوییچ کردن اتوماتیک بین شبکه های 5G و 4G را دارد. اپل می گوید مودم 5G آیفون 12 در شرایط ایده آل سرعت دانلود 4 گیگابیت بر ثانیه (500 مگابایت بر ثانیه) را به ارمغان می آورد.

اپل آیفون 12 را به یکی از قوی ترین چیپست های دنیای موبایل یعنی چیپست 5 نانومتری A14 بایونیک مجهز نموده است. این چیپست که در آیپد ایر 4 نیز بکار گرفته خواهد شد، عملکرد درخشانی در بعضی بنچمارک ها ثبت نموده است.

آیفون 12 از سیستم شارژ بیسیم مگ سیف برخوردار است که با استفاده از آهنربا اتصال این موبایل به لوازم جانبی سازگار را تضمین می نماید؛ بنابراین کیس ها، شارژ ها و دیگر لوازم جانبی را می توان به موبایل تازه اپل متصل کرد. اپل از شارژر دوگانه تازهی برای آیفون 12 و اپل واچ تازه رونمایی کرد که از فناوری مگ سیف استفاده می نمایند.

آیفون 12 به دوربین دوگانه مجهز شده و برخلاف دو برادر بزرگتر از سنسور LiDAR بی بهره است. فیس آیدی نیز بهبود پیدا نموده و حالا به یاری فناوری الگوریتم Dynamic Zoning چهره کاربر را سریع تر تشخیص داده و قفل گوشی را باز می نماید.

آیفون 12 از دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر تصویر اپتیکال و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی با ضریب اف 1.6 و میدان دید 120 درجه برخوردار است. اپل می گوید عملکرد دوربین در نور کم بهتر شده و جزئیات تصاویر و محدوده دینامیک نیز بهبود یافته است.

همانطور که شایعه شده بود، آداپتور شارژ و هدفون از جعبه آیفون 12 حذف شده که به گفته اپل در راستای اهداف زیست محیطی چنین تصمیمی گرفته شده است.

آیفون 12 در رنگ های مشکی، سفید، قرمز (Product RED)، سبز روشن و آبی با آغاز قیمت 799 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

آیفون 12 پرو

طراحی نسل تازه گوشی های اپل در مقایسه با گذشته تغییرات کمی را تجربه نموده که برای مثال می توان به لبه های تخت مشابه با آیفون 4 اشاره نمود. بریدگی نمایشگر این محصولات نسبت به گذشته تغییری نداشته و بعلاوه روی پنل پشتی آن ها شاهد قرارگیری ماژول مربعی شکل برای میزبانی دوربین اصلی هستیم. اپل برای این گوشی های هوشمند بجای فریم آلومینیومی آیفون 12، از فریم با جنس فولاد ضد زنگ استفاده نموده است.

این گوشی هوشمند اپل به صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED از نوع Super Retina XDR مجهز شده و با فناوری Ceramic Shield که با همکاری کورنینگ توسعه پیدا نموده، مقاومت بالایی در برابر خط و خش و سقوط از خود نشان می دهد. رزولوشن این نمایشگر برابر 2532 در 1170 پیکسل است و حداکثر روشنایی آن به 1200 نیت می رسد.

این دستگاه از شبکه 5G پشتیبانی می نماید و در بعضی بازار ها کاربران علاوه بر فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز، به موج میلی متری نیز دسترسی دارند که برای مثال می توان به ایالات متحده آمریکا اشاره نمود.

شبکه 5G سرعت بسیار بالاتری را در مقایسه با شبکه 4G در اختیار کاربران قرار می دهد و تاخیر کمتری دارد. این دستگاه مانند سایر گوشی های این سری از قابلیت Smart Data Mode برای سوییچ اتوماتیک میان شبکه های 4G و 5G بهره می برد.

علاوه بر پشتیبانی از شبکه 5G، چیپست A14 Bionic مورد استفاده در این گوشی هوشمند نیز یکی از پیشرفت های مهم آن نسبت به نسل قبلی محسوب می گردد. این پردازنده 5 نانومتری که در آیپد ایر 4 نیز مورد استفاده قرار گرفته، قدرت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می دهد و عملکرد بهتری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارد. این چیپست از 6 هسته پردازشی و GPU با 4 هسته بهره می برد.

این گوشی از دوربین اصلی سه گانه به همراه اسکنر LiDAR که در آیپد پرو 2020 نیز حضور دارد، بهره می برد. آیفون 12 پرو به دوربین های 12 مگاپیکسلی استاندارد، اولترا واید و تله فوتو مجهز شده و قابلیت زوم اپتیکال 4 برابری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این گوشی هوشمند به همراه نسخه پرو مکس به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی مجهز شده اند.

اپل برای گوشی های سری پرو از یک قابلیت تازه به نام Apple ProRAW رونمایی کرد که در آینده در اختیار کاربران این گوشی های هوشمند قرار می گیرد. این ویژگی از قابلیت هایی مانند دیپ فیوژن و HDR هوشمند به همراه انعطاف پذیری تصاویر RAW بهره می برد.

عملکرد فیس آیدی در آیفون 12 پرو مکس بهبود پیدا نموده و علاوه بر دقت بالاتر، سرعت بیشتری در شناسایی چهره کاربران نیز دارد. اپل برای این محصول خود یک باتری 2775 میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته است. این گوشی هوشمند مانند برادران خود بدون آداپتور و هدفون در جعبه خود وارد بازار می گردد. این گوشی هوشمند مانند سایر اعضای سری آیفون 12 از شارژر وایرلس تازه MegaSafe سازنده خود پشتیبانی می نماید.

این دستگاه در نسخه پایه از 128 گیگابایت بهره می برد و با قیمت 999 دلار به فروش می رسد، در ضمن می توان آن را در مدل های مجهز به 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز سفارش دارد. آیفون 12 پرو در رنگ های طلایی، نقره ای، گرافیتی و آبی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

آیفون 12 پرو مکس

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.7 اینچی مجهز شده و به دلیل استفاده از نمایشگر بزرگتر نسبت به برادر خود، ظرفیت باتری آن نیز افزایش پیدا نموده و کاربران آن به یک باتری 3687 میلی آمپر ساعتی دسترسی دارند. رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه برابر 2778 در 1284 پیکسل بوده و حداکثر روشنایی برابر 1200 نیت دارد.

آیفون 12 پرو مکس نیز مانند سایر گوشی های این سری به چیپست A14 Bionic مجهز شده و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می نماید. روی پنل این گوشی هوشمند دوربین اصلی سه گانه به همراه اسکنر LiDAR قرار گرفته است.

این دستگاه از سنسور واید بزرگی بهره می برد که با دریچه دیافراگم f/1.6، تا 87 درصد عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف دارد و مانند سایر اعضای این خانواده دارای قابلیت های دیپ فیوژن به همراه Smart HDR 3 و حالت شب بهبودیافته است. تمام دوربین های این گوشی هوشمند و برادر کوچکترش شامل دوربین سلفی و دوربین های زوم از حالت شب پشتیبانی می نمایند. این گوشی هوشمند به سیستم لرزشگیر اپتیکال مخصوصی مجهز شده که در مقایسه با گذشته عملکرد بهتری دارد.

گوشی های سری آیفون 12 قادر به ضبط ویدیو های HDR هستند و از ضبط مستقیم درون دالبی ویژن HDR نیز پشتیبانی می نمایند.

این گوشی هوشمند غول پیکر در نسخه پایه با 128 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر 1099 دلار دارد و در نسخه های 256 و 512 گیگابایتی با قیمت بالاتری به فروش می رسد. کاربران می توانند آیفون 12 پرو مکس را در رنگ های طلایی، نقره ای، گرافیتی و آبی سفارش دهند.

آیفون 12 مینی

کوچکترین عضو این سری از نظر ابعاد نمایشگر، آیفون 12 مینی است و باب میل کاربرانی طراحی شده که موبایل های با ابعاد کوچک را می پسندند.

مشخصات سخت افزاری آیفون 12 مینی شباهت بسیاری با آیفون 12 دارد، با این تفاوت که لقب سبک ترین و باریک ترین گوشی 5G دنیا را به خود اختصاص داده است.

اپل با حذف تاچ آیدی و جایگزینی فیس آیدی، بعلاوه کاهش چشمگیر حاشیه های اطراف نمایشگر، آیفون 12 مینی را با ابعادی کوچکتر طراحی نموده است.

آیفون 12 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی OLED از نوع سوپر رتینا XDR با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، روشنایی 625 نیت، مجهز به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پنل پشتی با گگرددگی دهانه لنز f/1.6 است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 12.9 مگاپیکسلی است. آیفون 12 مینی در سه نسخه با ظرفیت حافظه 64، 128 و 256 گیگابایت و رم 4 گیگاباتی به بازار عرضه خواهد شد.

در قلب تپنده این گوشی هوشمند، چیپست A14 بایونیک جای گرفته است. گوشی هوشمند تازه کوپرتینویی ها در کنار بهره مندی از باتری لییتیوم یونی با ظرفیت 2227 میلی آمپر ساعتی، مجهز به حسگر مجاورت، حسگر نور محیط، شتاب سنج، قطب نما، ژیروسکوپ و فشارسنج است. آیفون 12 مینی با بدنه آلومینیومی، دارای استاندارد IP68 است و در مقابل نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم است.

نمایشگر آیفون 12 مینی از مقاومت بالایی برخودار است و 4 برابر در مقابل سقوط مقاوم تر شده است. اپل گوشی های هوشمند تازه خود را با نمایشگر سرامیک شیلد معرفی نموده که به افزایش مقاومت آن یاری می نماید.

آیفون 12 مینی نیز همچون سایر اعضای این خانواده، نخستین گوشی های هوشمند کوپرتینویی ها هستند که از شبکه 5G پشتیبانی می نمایند. باتوجه به پوشش 5G هنوز در اغلب کشور ها به صورت محدود ارائه شده، اپل برای این موضوع نیز تدابیری درنظر گرفته و گوشی های هوشمند تازه خود را با قابلیت تازه Smart Data Mode معرفی نموده است که امکان سوییچ اتوماتیک میان شبکه 5G و 4G را برای کاربران فراهم کند.

مدل پایه این دستگاه با قیمت 699 دلار و در رنگ های مشکی، سفید، قرمز، آبی و سبز در دسترس کاربران قرار می گیرد. علاقمندان می توانند از روز آدینه 6 نوامبر (16 آبان ماه) آیفون 12 مینی را سفارش بدهند و از آدینه 13 نوامبر (23 آبان ماه) نیز این گوشی هوشمند به بازار عرضه خواهد شد.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1403 بروزرسانی: 14 مهر 1403 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2439

به "آیفون 12 معرفی گردید؛ همه چیز درباره محصول نو اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 معرفی گردید؛ همه چیز درباره محصول نو اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید