طراحی کانسپت ویژن 74 با الهام از پونی کوپه هیوندای

به گزارش آناسی، هیوندای سال آینده با الهام از کانسپتی که در دهه هفتاد میلادی ساخته شده یک ماشین تازه خواهد ساخت. خودروساز کره ای در این پروژه با طراحی همکاری می نماید که حدود چهار دهه پیش کانسپت اصلی را طراحی نموده بود.

طراحی کانسپت ویژن 74 با الهام از پونی کوپه هیوندای

هیوندای کانسپت پونی کوپه را در سال 1974 در نمایشگاه خودروی تورین در ایتالیا رونمایی کرد. هدف از ساخت این کانسپت نمایش هیوندایی به عنوان یک خودروساز جدی در صنعت خودرو بود. ماشین به وسیله جورجتو جوجارو، طراح مشهور ایتالیایی طراحی شد که همزمان اولین مدل هیوندای به نام پونی را هم طراحی نموده بود.

هیوندای کانسپت ویژن 74 را با الهام از پونی کوپه طراحی نموده است

قرار بود براساس کانسپت پونی یه مدل کوپه برای بازار آمریکا و اروپا ساخته گردد. اما پروژه در سال 1979 و در مراحل پایانی متوقف شد. در طول سال های بعد ماشینی که برای نمایشگاه تورین ساخته شده بود هم از بین رفت.

هیوندای حالا میخواهد با همکاری استودیوی که آقای جوجارو و پسرش تاسیس نموده اند، ماشین را دوباره بسازد. هیوندای به تازگی یک مدل الکتریکی به نام آیونیک 5 و یک کانسپت به نام ویژن 74 را با الهام از پونی کوپه طراحی نموده است و به احتمال زیاد کانسپت نو مبنای ساخت یک خودروی فراوری انبوه خواهد شد.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 26 اسفند 1401 بروزرسانی: 26 اسفند 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2332

به "طراحی کانسپت ویژن 74 با الهام از پونی کوپه هیوندای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کانسپت ویژن 74 با الهام از پونی کوپه هیوندای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید