رقابت خطوط هوایی ارزان در بازار

به گزارش آناسی، رایان ایر که مرکز آن در دوبلین ایرلند است، بعد از ساوت وست امریکا، دومین خط هوایی بزرگ بین المللی در دنیا است که سفرهای بین قاره ای ارزان و آسان را بدون پذیرایی با غذا و نوشیدنی و با فاصله کم بین جایگاه ها، اجازه حمل محدود و کم چمدان ها، هزینه بالا برای بار و چمدان های اضافی و افزایش هزینه های فرعی دیگر مانند درخواست استفاده از جایگاه چرخدار بر عهده دارد. پروازهای کم هزینه اغلب اوقات از فرودگاه های کوچک و فرعی استفاده می نمایند که در بیشتر مواقع دور از مرکز شهر واقع شده اند (شرکت رایان ایر به جای فرودگاه هیترو از فرودگاه استنسد استفاده می نماید). همچنین اگر پروازها با تأخیر صورت بگیرد، برای جبران آن کار خاصی انجام نمی گردد. برای مثال، مسافران برای غذا و محل اقامت واجد شرایط نیستند، زیرا بیشتر خطوط هواپیمایی ارزان عضو تعهدنامه خدمات مسافران اتحادیه اروپا قرار نمی گیرند.

رقابت خطوط هوایی ارزان در بازار

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به رغم مسائل و دشواری سفرهای ارزان، آنچه ملاک می باشد قیمت آن هاست و مسافران بر سر خرید جایگاه هایی که بعضی اوقات با قیمت کمتر از 25 دلار برای سفرهای یکطرفه اروپا وجود دارند، رقابت می نمایند. این قیمت ها تنها اقتصادیات پرواز و هزینه خدمات را شامل می شوند، پس می توان گفت این پروازها رایگان هستند. تقریباً 60 خط هوایی ارزان در اروپا وجود دارد که خط هوایی فلایبابو با مرکز ژنو نیز یکی از آن ها می باشد.

بسیاری از شرکت ها مانند جت گرین، دو، جت مجیک، ویبرد و ولاروب دات کام با از بین بردن اطمینان مشتریان درباره تضمین رزروهای آینده در این بازار ناپایدار و رقابتی شکست خورده اند.

چنین کاهش قیمتی در سرتا سر هند، با خطوط هوایی کینگ فیشر و ایر دکان بر سر بازار داخلی سودآور رقابت دارد. در کشور هند با طبقه متوسط رو به رشدی که دارد، سفر با قطار جای خود را به سفرهای هوایی سریع تر و کارآمدتر داده است. با وجود 100 میلیون نفر که به لطف هزینه پایین و خدمات پیشرفته پرواز، سفرهای هوایی را نسبت به سفرهای زمینی ترجیح می دهند، پیش بینی می گردد میزان تقاضا برای سفرهای هوای افزایش یابد. این امر تا حدودی به علت مقررات زدایی دولت و نیز به دلیل رقابت شدید بین خطوط هوایی است که باعث شده این صنعت را با سابقه اش در ارائه خدمات ضعیف، به یک گزینه کارآمد و راحت تبدیل کند. سفرهای هوایی کم هزینه در هند معمولا به وسیله اینترنت عرضه می شوند. شرکت اسپایس جت 70٪ از جایگاه های خود را در اینترنت به فروش می رساند و با بهره وری از هواپیماهای خود روزی 12 ساعت و با پر کردن هر پرواز خود با 80 یا 90٪ ظرفیت مخارج کلی خود را کاهش می دهد.

در جنوب شرقی آسیا نیز رقابت شدیدی بر سر قیمت در بازار بودجه خطوط هوایی در سال 2004 رخ داد و در تضاد با پروازهای پر هزینه ای بود که در این منطقه رواج داشت. پروازهای کم هزینه جهت به دست آوردن سهم بازار و جلب توجه عموم، بلیت های یکطرفه از سنگاپور به مکان های معروفی مانند بانکوک را با قیمتی معادل یک دلار برای هر نفر به فروش می رساند. کمترین قیمت مشخص شده 59 سنت بود که تایگرایرویز برای بلیت های یک طرفه به سه مقصد مختلف در تایلند مشخص نموده بود. خط هوایی تای ایر آسیا برای مقابله، فروش بلیت 29 سنتی به بانکوک را شروع کرد و باعث شد مشتریانی که به طور معمول 250 دلار برای سفر از سنگاپور به بانکوک پرداخت می کردند، بسیار مسرور شوند.

خطوط هوایی تازه کار در خاورمیانه، مانند امارات، جهت به دست آوردن سهمی از بازار دنیای، خطوط معروف دنیا را به مبارزه می طلبند؛ به طوری که بخش حمل و نقل هوایی دنیای به طور روزافزونی در حال تقسیم شدن است. خطوط هوایی کم هزینه مانند ایرعربیا و جزایر ایرویزکه به ترتیب در سال 2003 و 2005 تأسیس شدند، به واسطه موفقیت پیشگامان هزینه پایین در آمریکای شاقتصادی و اروپا برانگیخته شدند و فرصتی جهت ارائه مجموعه ای از قیمت ها و گزینه ها در پروازهای درون منطقه ای پیدا کردند.

در سال 2006 خط هوایی برزیلی واریگ در تلاشی برای جذب دوباره مسافران پس از مسائل اقتصادی که به لغو پروازها و سرگردانی مسافران منجر شد، بلیت های رایگان را برای پروازهای داخلی ارائه داد. با این حال، بیشتر این تبلیغات رسانه ای موقت بودند. در سال 2005 خدمات جانبی مانند کرایه خودرو، هتل ها، بیمه مسافرتی و فروش های داخل هواپیما 20٪ از 90 میلیون گردش اقتصادی رایان ایر را تشکیل داد. اولیری پیش بینی می نماید که درآمدهای به دست آمده (درآمدی که از فروش بلیت به دست نیامده است) با ارائه سرگرمی های بیشتر در پرواز به طور قابل توجهی افزایش خواهند داشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 805

به "رقابت خطوط هوایی ارزان در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت خطوط هوایی ارزان در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید