ارسال به وسیله فروشنده یا ارسال عادی؛ کدام روش ارسال خبرنگاران را انتخاب کنیم؟!

به گزارش آناسی، یکی از چالش های مهم در خریدهای آنلاین، انتخاب روش مناسب برای ارسال کالا است آن هم وقتی روش های مختلفی برای ارسال کالا وجود داشته باشد. قاعدتا هر مشتری، بسته به نیازها و شرایط خود، در پی روشی سریع، مطمئن و ارزان است. خبرنگاران با درک این نیازها، مجموعه ای از روش های ارسال مختلف را برای مشتریان خود فراهم نموده تا تجربه خرید را هرچه بهتر و راحت تر کند. از ارسال فوری برای دریافت سریع کالا تا ارسال پستی برای منطقه ها دوردست، هر روش مزایا و ویژگی های منحصر به فردی دارد. در این مطلب، با آنالیز انواع روش های ارسال خبرنگاران و تفاوت های هر یک، به شما یاری می کنیم تا برترین گزینه را برای خرید بعدی خود انتخاب کنید.

ارسال به وسیله فروشنده یا ارسال عادی؛ کدام روش ارسال خبرنگاران را انتخاب کنیم؟!

تفاوت ارسال به وسیله فروشنده و ارسال از خبرنگاران

در خرید از خبرنگاران ، دو روش اصلی برای ارسال کالا وجود دارد: ارسال به وسیله خبرنگاران و ارسال به وسیله فروشنده. احتمالا شما هم با علامت ارسال فروشنده در کنار بعضی از کالاها روبه رو شده اید ولی هیچ وقت تفاوت دقیق ارسال فروشنده و ارسال را از خبرنگاران را به خوبی متوجه نشده باشید.

ارسال به وسیله خبرنگاران به این معناست که کالا از انبار خبرنگاران برای خریدار ارسال می گردد. در این روش، خبرنگاران مسئولیت کامل ارسال، پیگیری و تحویل کالا را بر عهده دارد. یکی از مزایای اصلی این روش اطمینان از صحت و سلامت کالا هنگام ارسال است. خبرنگاران بعلاوه با استفاده از ناوگان خود، ارسال را به سرعت و با کمترین خطا انجام می دهد. معمولاً ارسال به وسیله خبرنگاران برای کالاهای حساس و دارای گارانتی توصیه می گردد.

از سوی دیگر، در ارسال به وسیله فروشنده، کالا مستقیماً از محل فروشنده به دست مشتری می رسد. یعنی در این روش فروشنده ها کالاهای خود را بدون ارسال به مرکز پردازش خبرنگاران برای خریداران می فرستند. این روش معمولاً برای کالاهایی استفاده می گردد که در انبار خبرنگاران موجود نیستند یا به وسیله فروشندگان دیگر به فروش می رسند. کالاهایی که به علت محدودیت انبارهای خبرنگاران ، امکان فروش ندارند مثل کالاهای سایز بزرگ و حجیم مثل تردمیل، پیانو، گاو صندوق، مبلمان معمولا به وسیله فروشنده ارسال می شوند.

ارسال به وسیله فروشنده می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد، مثلاً در بعضی موارد، فروشنده ممکن است در محل جغرافیایی نزدیک تری به خریدار قرار داشته باشد و ارسال سریع تری انجام دهد و به این ترتیب هزینه هم کمتر می گردد. جدا از این در این روش، به علت دخیل نبودن یک واسط در بخش انبار و پردازش خبرنگاران ، سفارش ها در مدت زمان کوتاه تری به دست شما می رسد.

با این حال، ارسال به وسیله فروشنده ممکن است با ریسک هایی همراه باشد. به عنوان مثال، پیگیری و نظارت بر ارسال ممکن است به آسانی ارسال به وسیله خبرنگاران نباشد و بعضی از مشتریان ممکن است در موارد نادر با مشکلاتی در مورد تاخیر یا کیفیت کالا روبرو شوند. علاوه بر این بعضی از فروشنده ها کالا را فقط به شهرهایی ارسال می نمایند.

چطوری ارسال به وسیله فروشنده را انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب ارسال به وسیله فروشنده و اضافه کردن محصول به سبد خرید خود، در کادر قیمت در صفحه محصول انتخابی، روش های ممکن برای ارسال آن کالا ثبت شده است:

بعد از اضافه کردن به سبد خرید و بعد از زدن دکمه تایید و تکمیل خرید، در مرحله انتخاب زمان و آدرس ارسال، در پایین صفحه امکان تغییر روش ارسال از حالت پیش فرض به حالت ارسال به وسیله فروشنده وجود دارد که در تصویر زیر نمایش داده شده است.

تفاوت ارسال عادی و پستی

ارسال پستی خبرنگاران به طور ویژه برای شهرهایی که دور از مراکز استان هستند یا در منطقه های قرار دارند که ناوگان خبرنگاران به طور مستقیم به آن ها دسترسی ندارد، مناسب است. این روش ارسال با هزینه ای معقول انجام می گردد، اما محدودیت هایی نیز دارد؛ مثلاً برای کالاهای سنگین، فوق سنگین یا محصولات سوپرمارکتی قابل استفاده نیست. در این روش از پست پیشتاز استفاده می گردد و شما می توانید با استفاده از کدپستی، مرسوله خود را به وسیله وبسایت شرکت پست پیگیری و در هر لحظه از موقعیت بسته خود آگاه شوید.

اگر شما عضو دیجی پلاس باشید، از مزیت ارسال رایگان بهره مند خواهید شد و احتیاجی به پرداخت هزینه ارسال نخواهید داشت. به طور میانگین، مرسوله های پستی در حدود 5 روز به مقصد می رسند. البته باید توجه داشته باشید که در این روش امکان انتخاب ارسال فوری وجود ندارد، چرا که ارسال پستی بیشتر مناسب سفارش های عادی است.

در ارسال عادی، بسته معمولاً ظرف 2 تا 5 روز کاری به شما تحویل داده می گردد. این روش برای مشتریانی که در شهرهای بزرگ یا منطقه های با پوشش مناسب خبرنگاران زندگی می نمایند، گزینه مناسبی است. هزینه این روش بر اساس نوع کالا و مسافت فرق دارد و می تواند بسته به شرایط و تخفیف های دیجی کالا، متغیر باشد. پیگیری این سفارش ها در خبرنگاران به وسیله سایت و اپلیکیشن به سادگی امکان پذیر است. برای کار فقط کافی است وارد سایت خبرنگاران شوید. روی گزینه سفارش های من کلیک کنید. در این قسمت با کلیک روی جزییات می توانید سفارش خود را ببینید.

تفاوت ارسال فوری با عادی خبرنگاران

یکی از امکانات مهم و کارآمد خبرنگاران ، انتخاب میان ارسال امروز یا فوری و ارسال عادی است. ارسال فوری همان طور که از نامش پیداست، به معنای دریافت کالا در کمترین زمان ممکن است. این روش برای افرادی که به کالاهای خود در مدت زمانی بسیار کوتاه احتیاج دارند، بسیار مناسب است. ارسال فوری خبرنگاران معمولاً در همان روز یا نهایتاً 24 ساعت پس از ثبت سفارش انجام می گردد، به شرطی که کالا از انبارهای اصلی خبرنگاران تامین گردد و مشتری در منطقه ها شهری بزرگ مانند تهران و بعضی شهرهای دیگر ساکن باشد.

در مقابل، ارسال عادی زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد و معمولاً بین 2 تا 5 روز طول می کشد. این روش ارسال معمولاً برای کالاهایی که فوریت کمتری دارند یا مشتریان به آن ها عجله ای ندارند، استفاده می گردد. یکی از مزایای ارسال عادی، هزینه کمتر آن نسبت به ارسال فوری است.

هرچند ارسال فوری برای مواقعی که زمان اولویت دارد مناسب است، ارسال عادی همچنان گزینه محبوبی برای بیشتر مشتریان خبرنگاران محسوب می گردد، زیرا می توانند بدون احتیاج به پرداخت هزینه اضافی، کالاهای خود را با اطمینان در بازه زمانی معقول دریافت نمایند. بنابراین، اگر شما به کالایی احتیاج فوری دارید و هزینه ارسال برایتان مهم نیست، ارسال فوری برترین انتخاب است، اما برای خریدهای معمولی و بدون عجله، ارسال عادی ارزان تر است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1403 بروزرسانی: 21 شهریور 1403 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2434

به "ارسال به وسیله فروشنده یا ارسال عادی؛ کدام روش ارسال خبرنگاران را انتخاب کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال به وسیله فروشنده یا ارسال عادی؛ کدام روش ارسال خبرنگاران را انتخاب کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید