خبرنگاران تدبیر کره جنوبی برای فرایند کاهنده ابتلا به کرونا

به گزارش آناسی، تهران - خبرنگاران - دولت کره جنوبی چهار روز است که آمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور را زیر 100 نفر گزارش می کند که این بیانگر تدابیر امنیت بهداشتی موثر دولت این کشور در این خصوص است.

خبرنگاران تدبیر کره جنوبی برای فرایند کاهنده ابتلا به کرونا

وزارت بهداشت کره جنوبی برای چهارمین روز پیاپی از فرایند کاهشی شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی امروز گفت که امروز 93 مورد جدید از ابتلا به کرونا ثبت کرده است که براساس آن آمار این چهار روز به ترتیب: امروز 93، سه شنبه 84، دوشنبه 74 و یکشنبه 76 نفر بوده است.

این مرکز موسوم به KCDC گزارش داده است که این رقم بسیار کمتر از 909 نفر مبتلا در روزهای اوج شیوع این ویروس در 29 فوریه (10 اسفند) بوده است که تعداد کل مبتلایان به این بیماری را 8 هزار و 320 نفر می رساند.

تعداد کشته شدگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 در کره جنوبی تا دیروز سه شنبه به 84 نفر افزایش یافته بود و امروز به 93 نفر رسید. البته اگرچه دو روز قبلتر از نیز این آمار کمتر از این بوده است، اما این آمار هنوز از 100 نفر در روز بالاتر نرفته و پیش بینی می گردد که نخواهد هم رفت.

دیروز همچنین 246 نفر در این کشور پس از ابتلا به کرونا بهبودی یافته و از بیمارستان مرخص شدند که تعداد بهبود یافتگان نیز به 1401 نفر رسیده است.

مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی نیز گفته که مطمئن است کشورش با این ویروس مقابله می کند و این اظهارات در حالی مطرح شده که تعداد مبتلایان کمتر شده است.

در واقع کره جنوبی یکی از کشورهایی است که از زمان شیوع گسترده جهانی بیماری کرونا مدت ها با آن دست و پنجه نرم کرده است و طبق نظر کارشناسان در مقابله با این ویروس پیروز نیز عمل کرده است.

به اعتقاد این دسته از کارشناسان، راهکارهای برخورد دولت کره جنوبی در مقایسه با دیگر کشور ها به قدری موثر بوده است که می تواند الگویی برای سایر کشورها باشند.

بطور مثال ای کشور رد شرق آسیا از نظر تامین امکانات پزشکی و سرعت در مقابله با بیماری های واگیردار از موقعیتی ممتاز در سطح جهان برخوردار است تا جایی که هیچ کشور دیگری در جهان از این نظر به پای سامانه بهداشتی و درمانی کره جنوبی نمی رسد.

آمادگی کره جنوبی برای مقابله با بیماری های مسری به تجارب و برنامه های دولت این کشور در ارتباط با بیماری مرس (بیماری تنفسی خاورمیانه) بازمی گردد، چون این کشور از همان سال 2012 برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری، بر آمادگی خود در برابر بیماری های واگیردار افزوده است.

در چارچوب همین برنامه های جامع و فراگیر بود که دسترسی مردم به تجهیزات پزشکی مدرن امکان پذیر شد و کنفرانس های علمی در ارتباط با بیماری های واگیردار در این کشور همه ساله برگزار شد.

همین تجارب قبلی برای آماده سازی مردم این کشور برای این قبیل بمکمک مرگبار امروز نیز به کمک دولت این کشور در برخورد با کرونا آمده است.

دولت این کشور در این مدت به راحتی توانسته است از مدرن ترین تکنیک های پزشکی و همچنین انجام تست های سریع و فراگیر در کشور بهره برداری کرده و به اعتقاد کارشناسان همین برنامه ملی از جمله علل اصلی پیروزیت کره جنوبی در مقابله با بیماری کرونا بوده است.

مسئولان وزارت بهداشت این کشور از بدو شروع گسترش این بیماری سعی کردند از راهکار تست های خیابانی موسوم به درایو این استفاده کند، روشی که بر اساس آن افراد بدون نیاز به پیاده شدن از خودروی خود، توسط کادر پزشکی تست کرونا می دهند، روشی که پیشتر شرکت تجاری مک دونالد نیز برای افزایش فروش ساندویچ های خود استفاده کرده بود.

انجام این آزمایش ها حتی در پارکینگ های عمومی و خصوصی هم امکان پذیر شد به گونه ای که راننده خودرو پس از ورود به پارکینگ توسط یک کادر پزشکی سه نفره مورد معاینه قرار می گیرد.

در این سبک 10 دقیقه ای موسوم به سبک درایو این، ابتدا یک پرستار همه مشخصات فردی راننده را ثبت کرده، پرستاری دیگر تب او را اندازه گیری کرده و از او درباره نشانه ها و علائم احتمالی بیماری کرونا می پرسد. پس از آن، پزشکی دو نمونه از مخاط بینی و دهان آن فرد می گیرد.

یادآوری می گردد که انجام این تست های عمومی که حدودا 60 دلار برای دولت و 150 دلار برای مردم هزینه دارد، رایگان بوده و نتیجه این آزمایش ها نیز برخلاف همه کشورها که کمتر از 24 ساعت نیست، بسیار سریع به فرد اعلام می گردد.

یکی دیگر از اقدامات دولت کره جنوبی برای جلوگیری از گسترش ویورس کووید-19، ایجاد یک اپلیکیشن برای کنترل رفت و آمدهای افراد قرنطینه شده است. بر اساس این اپلیکیشن، دولت می تواند از محل حضور این دسته از افراد مطلع گردد.

البته ورای مسئولیت های دولت کره جنوبی، روحیه مسئولیت پذیری مردم این کشور نیز موجب شده است دولت این کشور در اجرای سیاست های پیشگیرانه خود از برخورد قهری پرهیز کند، دستور تعطیلی اماکن عمومی و بستن مرزها را اجباری نکند، چرا که بسکمک از فرامین عمومی که امروز باید به مردم تحمیل کند، از قبل برای پذیرش آنها فرهنگ سازی شده بود.

با این وجود معاون وزیر بهداشت کره جنوبی دیروز اعلام کرده بود که قصد دارد برای جلوگیری از ابتلای موارد جدید به کرونا از طریق شهفرایندان دیگر کشورها، تدابیر مربوط به بررسی های مرزی را تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ این کشور، وی گفت: ما ارزیابی کرده ایم که باید فرایند ورودی های جدید به کشور را مورد بررسی های بیشتر قرار دهیم تا از ابتلای جدید به کرونا ویروس در کره جنوبی جلوگیری کنیم. چون شیوع این ویروس در اروپا و ایالات متحده و همچنین آسیا بیشتر شده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت کره جنوبی، قرار شد که تشدید بررسی ورودی های جدید به این کشور از فردا/پنجشنبه اعمال می گردد.

سئول اخیرا قوانینی را برای مسافران از مقصد چین، ایران و ایتالیا وضع کرده و آنها را به نصب برنامه ای در گوشی هایشان برای رهگیری این مساله ملزم کرده که آیا آنها علایمی نظیر تب دارند یا خیر.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 975

به "خبرنگاران تدبیر کره جنوبی برای فرایند کاهنده ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تدبیر کره جنوبی برای فرایند کاهنده ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید