از بین بردن شکاف دیجیتالی در دستور کار ارتباطات

به گزارش آناسی، دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات گفت دستور کار ارتباطات تا سال 2030 اتحادیه جهانی مخابرات، دربرگیرنده یک دیدگاه مشترک جهانی برای از بین بردن شکاف یا نابرابری دیجیتالی میان جوامع و استفاده از توان فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه پایدار است.

از بین بردن شکاف دیجیتالی در دستور کار ارتباطات

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، هولین ژائو -دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات- در پیغامی روز دنیای ارتباطات را تبریک گفت. متن این پیغام در ادامه آمده است.

ملت ها و اعضای خانواده اتحادیه دنیای مخابرات (ITU) در سراسر دنیا، در روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه هر سال، مراسمی را به نام سالروز دنیای مخابرات و جامعه اطلاعاتی، برگزار می نمایند.

سال جاری از همه شما اعضای این اتحادیه می خواهم که با من همراه شوید تا برنامه موسوم به دستور کار ارتباطات تا سال 2030 اتحادیه دنیای مخابرات را به پیش ببریم. این دستور کار، دربرگیرنده یک دیدگاه مشترک دنیای برای از بین بردن شکاف یا نابرابری دیجیتالی میان جوامع و استفاده از توان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در زمینه پشتیبانی از دستور کار 2030 سازمان ملل متحد، در راستای توسعه پایدار است.

من از شما دعوت می کنم تا به دنیایان نشان دهید فناوری های نوینی مانند نسل پنجم تلفن همراه (5G)، ترابری هوشمند، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین (blockchain)، در زمینه ارتقای زندگی مردم و آسان سازی توسعه اجتماعی و مالی آنان، چه کارهایی را می توانند به اجرا درآورند.

این فناوری ها و نوآوری های جدید، توان بالقوه و خیلی زیادی را برای پیشرفت بشر به وجود می آورند و ابزارهای قدرتمندی را نیز برای نیل به تک تک اهداف توسعه پایدار، در اختیار ما قرار می دهند.

تقریباً نیمی از جمعیت دنیا هنوز از اینترنت استفاده نمی نمایند و رشد کلی دسترسی به اینترنت، کند است. ما برای این که بتوانیم همگان را به اقتصاد دیجیتالی دنیای متصل کنیم، نیازمند هماهنگی بیشتر و چند برابر کردن کوشش هایمان در این زمینه هستیم و ضروری است برای کسانی که به این موهبت دست یافته اند، تضمین دهیم، در این زندگی پر از امکانات ارتباطی که دارند، از امنیت، اطمینان و سلامت کافی برخوردار باشند.

بیایید تا به مناسبت روز دنیای مخابرات و جامعه اطلاعاتی و به خاطر این دهۀ جدید، میوه های فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای شتاب دادن به رشد اجتماعی، مالی، محیط زیست پایدار، توسعه فراگیر و همگانی و همه جایی، به کار گیریم.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1115

به "از بین بردن شکاف دیجیتالی در دستور کار ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن شکاف دیجیتالی در دستور کار ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید