از صنوف محدود و فعال تا ممنوعیت تجمع و مسافرت و جریمه های سنگین

به گزارش آناسی، خبرنگاران/بوشهر طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور طی روزهای گذشته برنامه ریزی و اجرا شده است. در این طرح صرفا به افراد ساکن شهرها اجازه ورود داده می گردد، یعنی سفر ممنوع است.

از صنوف محدود و فعال تا ممنوعیت تجمع و مسافرت و جریمه های سنگین

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

همچنین کسانی که در سفر هستند باید سریعتر به خانه برگشته و کسانی که در محل سکونت خود هستند سفر نروند، چون اجازه ورود به شهرها را ندارند.

در ادامه جزئیات و مفاد طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان بوشهر را که توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر تدوین شده است از نظر می گذرانید.

صنوفی که محدودیت فعالیت دارند

دفاتر پیشخوان، پلیس +10، دفاتر ثبت، صرافی ها، بانک ها، سرانجامه های مسافری و فرودگاه ها با محدودیت پیش بینی شده خدمات ارائه خواهند نمود.

صنوفی که باید تعطیل شوند

فعالیت تمامی مراکز خرید، پاساژها، نمایشگاه ها، فروشگاه های اسباب بازی، خشکشویی، خیاطی، مصالح فروشی، اهن فروشی، خرازی، قنادی، لوازم خانگی، چاپخانه و خدمات چاپی، گیم نت، کافه ها و اصناف شبیه اینها ممنوع است.

صنوف فعال

فروشگاه های زنجیره ای و هایپرها، فروشگاه های پروتئینی و گوشتی، بازارچهها، داروخانهها، نانوایی ها، تعمیرگاه های خودرو، صندلی های سوخت میادین میوه و تره بار باز هستند و باید شبانه روزی به شهروندان خدمات بدهند.

مسافرت ممنوع است!

صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می پذیرد.

بازگشت فوری مسافرین به خانه

خروج افراد غیر ساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می گردد. این افراد در طول جهت اجازه ورود به شهرها را نداشته و ار گنار گذرها عبور خواهند نمود.

جریمه های سنگین

هر شخصی با نادیده دریافت قوانین طرح فاصله گذاری اجتماعی به مسافرت برود ضمن توقیف خودرو ایشان تا سرانجام فروردین 5 میلیون ریال جریمه می گردد.

تردد خودروهای حمل بار

تردد خودرو های امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت ها نمی گردد. محدودیت حداکثری در جابجایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی اعمال می گردد.

شرایط کاری ادارات دولتی

ادارات دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت بندی خدماترسانی خواهند نمود.

کارمندانی که محل کار و سکونتشان در دو شهر مختلف است

ممنوعیت های معین شده برای ورود به شهرها شامل کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آنها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی گردد و تیم های تشخیص مستقر در مبادی کنترل با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می کنند.

هرگونه تجمع ممنوع

برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد گردد (اعم از رسمی و غیر رسمی) ممنوع است. پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 996

به "از صنوف محدود و فعال تا ممنوعیت تجمع و مسافرت و جریمه های سنگین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از صنوف محدود و فعال تا ممنوعیت تجمع و مسافرت و جریمه های سنگین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید