استفاده از ظرفیت هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها

به گزارش آناسی، رییس سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه در ماه های گرم سال آینده حریق در جنگل ها و مراتع معضلی جدی خواهد بود، گفت: در این شرایط سازمان جنگل ها در زمینه فرهنگسازی، پیشگیری و اطفای حریق با سازمان هلال احمر همکاری خواهد نمود.

استفاده از ظرفیت هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، مسعود منصور در جلسه امضای تفاهمنامه با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز فرهنگ و رسانه امروز در سازمان جنگل ها برگزار گردید، اظهار کرد: حدود 134 میلیون هکتار از اراضی ایران یعنی بیش از 83 درصد از مساحت کل کشور برای مدیریت دراختیار سازمان جنگل ها و حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی رسالت اصلی ماست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال های اخیر به دلیل تغییر اقلیم و تخریب منابع طبیعی توسط انسان شاهد وارد شدن خسارت هایی به مناطق مختلف ازجمله کشور خودمان بوده ایم، توضیح داد: طی 20 سال اخیر در کشور بیش از 2500 سیل داشتیم این درحالیست که هر سیل حدود 70 میلیارد تومان خسارت به بار می آورد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه فقر پوشش گیاهی و تخریب آن یکی عوامل جاری شدن سیل است، گفت: وظایف سازمان جنگل ها زیاد و ماموریت های فراوانی برعهده ما است. از این رو به تنهایی و بدون مشارکت مردم و سایر دستگاه ها نمی توانیم اهداف خود را پیش ببریم.

منصور ادامه داد: تغییر اقلیم و رفتار نادرست بشر با محیط زندگی خود پیامدهای مختلفی ازجمله وقوع طوفان های گرد و خاک، فرونشست زمین، سیل و... را به دنبال دارد. متاسفانه در بعضی نقاط تهران زمین تا حدود 10 سانتیمتر نشست نموده است. از این رو باید این مسائل را با اقدامی جهشی جبران کرد.

وی با بیان اینکه هر نقطه ای از محیط زیست که آسیب ببیند سایر نقاط را نیر دچار مشکل می نماید، توضیح داد: از این رو گفته می گردد که محیط زیست مرز ندارد.

در ادامه این نشست حسین میرزایی - مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها -اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کشور به دلیل ارتباط مستقیم با مردم ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت افراد جامعه دارد. از این رو ما برای استفاده از این ظرفیت مردمی و فرهنگسازی با این نهاد تفاهم امه ای را امضا نموده ایم.

به گفته وی علاوه بر این با انعقاد این تفاهمنامه می توانیم از امکانات و تجهیزات سازمان هلال احمر برای پیشگیری و اطفای حریق استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه محمد گل فشان - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر - نیز گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب کاشت نهال در احادیث و روایات جایگاهی بالا دارد و احتیاج است که چنین فرهنگی بین آحاد جامعه ترویج پیدا کند.

گل فشان در ادامه با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر در 1300 دانشگاه کشور کانون دانشجویی و در 8000 مدرسه کانون دانش آموزی دارد، توضیح داد: با استفاده از این ظرفیت می توان درخصوص موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست فرهنگسازی کرد همچنین می توان مطالب مرتبط با این حوزه را در برنامه شاد که این روزها مورد استفاده دانش آموزان کشور است، بارگذاری کرد.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در انتها اظهار کرد: این سازمان درخصوص مسائل مختلف زیست محیطی ازجمله حریق جنگل ها آماده همکاری با سازمان جنگل ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1655

به "استفاده از ظرفیت هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید