استراتژی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کاهش فاصله حرف تا عمل

به گزارش آناسی، با توجه به اینکه سر لوحه فعالیت های سازمان جهاد دانشگاهی تهران کوتاه کردن فاصله حرف تا عمل اعلام شده است و با عنایت به شرایط خاص کشور، این نهاد فارغ از هر رنگ و بویی به اجرای وظایف و مأموریت های سازمانی خود مشغول است تا بتواند گره از مسئله ای باز کند و موثر در بهبود شرایط فعلی باشد.

استراتژی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کاهش فاصله حرف تا عمل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، قاعدتاً با این تأثیرات در حوزه های عملیاتی پژوهش و فناوری، فرهنگی و آموزشی استانی و ملی خواهد بود. از این رو سرلوحه این فعالیت ها در حال حاضر و در آینده کار جهاد دانشگاهی کاهش فاصله هدف تا محصول است. در این راستا حوزه پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران از شکل سازمان های اداری و بوروکراتیک خارج بوده و سازمانی علمی - اجتماعی است که در این دسته از سازمان ها میزان تعاملات و در نتیجه پویایی بیشتر است.

در چند حوزه طرح های فناورانه، خدمات تخصصی و فراوری، طرح های پژوهشی، عقد قراردادها و تفاهم نامه و ایجاد ساختار و تجهیز، خدمات و محصولات دانش بنیانی را ارائه نموده است.

در همین زمینه، مبلغ حجم ریالی قراردادهای این معاونت از ابتدای سال 99 تا به امروز 190 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم رشد چشمگیری داشته است.

طرح فناورانه بومی سازی و تکمیل دانش فنی فراوری فرمون(فرمون یک عامل شیمیایی است که موجب پاسخ اجتماعی در اعضای یک گونه می گردد) مشاخصه با آفت کرم خراط در درخت گردو، طرح فناورانه تکمیل دانش فنی ساخت و فراوری کریستالیزاتور صنایع فولاد و ریخته گری، طرح فناورانه طراحی و ساخت سامانه ارتقاء کیفیت نفت خام و انواع فرآورده های سنگین جهت کاهش ته مانده ای نفتی و رسوبات آسفالتین و طرح فناورانه کسب دانش فنی و فراوری ماده تعلیق شکن معکوس از جمله طرح های فناورانه معاونت پژوهش و فناوری بوده است.

از دیگر طرح های فناورانه حوزه پژوهش و فناوری این سازمان می توان به طرح فناورانه بومی سازی و تکمیل دانش فنی فراوری کویل لوله مغزی سیار، فراوری آلیاژها و سوپرآلیاژهای متنوع در زمینه فولاد، مس و ... و فراوری چرخ ریخته گری مس کروم زیرکونیوم اشاره نمود.

بر اساس این گزارش، رشد قراردادها و فعالیت ها توسط پژوهشگران نسبت به سال گذشته همگی نشان از پایبندی به شعار سال با عنوان جهش فراوری دارد. از دیگر نمونه های شاخص جهش فراوری در حوزه تکثیر درختان میوه و گیاهان تزئینی بوده است که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است که به نحوی سال جاری در این واحد 60 هزار نهال فراوری و تکثیر شده است . مرکز خدمات تخصصی آبزیان در جهت ارائه واکسن و خدمات مدیریتی مزارع پرورش آبزیان هم تا به امروز فعالیت های در خور توجهی داشته است.

بخش پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران در حوزه پروژه 5 طرح فناورانه داشته است، که 3 طرح اصلی آن شامل ساخت کریستالیزاتور برای ریخته گری پیوسته در صنایع فولاد، کویل لوله مغزی سیار با کاربرد در صنایع نفت و گاز، فرمون مشاخصه با آفات کشاورزی است و دو طرح دیگر در حوزه فراوری مواد شیمیایی بوده است.

مطالعه، شبیه سازی، تجزیه و تحلیل و خدمات تخصصی در زمینه HSE تأسیسات صنعتی در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد، فراوری و فروش واکسن ها و خدمات تخصصی در حوزه سلامت آبزیان، فراوری و فروش نهال های کشت بافتی و فراوری ورق YC550 برای شرکت مگاموتور از جمله خدمات تخصصی و فراوری بوده که این معاونت اجرا نموده است.

از دیگر خدمات تخصصی و فراوری می توان به فراوری قطعات مسی و فولادی متعدد، فراوری رزیستورهای کامیون بلاز معدن، فراوری پتاسبم لائورات 44 تن، فراوری امولسیفایر قیر و فراوری186 تن محصول اسپن 80 اشاره نمود.

آسیب شناسی ساختار نظام اداری دولت در استان تهران

آسیب شناسی ساختار نظام اداری دولت در استان تهران، آسیب شناسی و آنالیز تحلیلی توسعه منابع انسانی در استان تهران، همکاری در رصد اجرای برنامه توسعه استان تهران، استفاده از فتوکاتالیست به منظور کاهش نیترات آب از دیگر طرح های پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری در سازمان جهاد دانشگاهی تهران بوده است.

در بخش منابع انسانی هم جذب نیروهای متعددی از هیئت علمی و پژوهشگر تا کارشناس برای تأمین سرمایه انسانی مورد احتیاج صورت گرفته است. تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها و نصب و راه اندازی تأسیسات جدید از دیگر اقدامات بوده است تا حد امکان زیرساخت های مورد احتیاج پژوهشگران برای انجام فعالیت پژوهشی و فناورانه فراهم گردد.

هم چنین معاونت پژوهش و فناوری برای تأمین 40 هزار لیتر ماده شیمیایی تعلیق منطقه شکن ابوذر ساخت ماشین سختی سازی ستحی برای مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، فراوری 500 تن ورق و لوله مخازن CNG و فراوری 4 عدد چرخ مسی قراردادهایی را منعقد نموده است در عین حال با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با مجتمع صنعتی فولاد اسفراین و با دانشگاه علم و فرهنگ تفاهم نامه هایی به امضاء رسیده است.

تأسیس مرکز خدمات تخصصی کشت بافت، راه اندازی کلینیک آبزیان، تجهیز آزمایشگاه شیمی کاربردی(راه اندازی آزمایشگاه سنتز وآنالیز فرمون)، ایجاد خط گلاس لاین پایلوت های شیمی هلجرد و تجهیز کارگاه فرآوری مواد فلزی هلجرد از دیگر خدمات این معاونت بوده است.

پژوهش و فناوری همیشه تعامل با صنایع و دستگاه های دولتی را مد نظر داشته است که در آن وجود اعتماد دو طرفه لازم است رویکرد در حوزه پژوهش تبدیل شدن به سازمانی اجتماعی برای افزایش توانمندی و هم افزایی جامعه پژوهشگران، فناوران، صنعتگران و کارشناسان است تا بتوان ارزش افزوده هایی را برای سازمان داشت و احتیاجهای کشور را تأمین و مسائل را رفع کرد و در جهت اعتلای کشور گام برداشت.

برگزاری نهمین دوره آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان با 4 برنامه جنبی

به گزارش خبرنگاران، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سازمان تهران هم طی یکسال گذشته نهمین دوره آئین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان را با برنامه های جانبی چون اجرای تئاتر خیابانی در محوطه دانشگاه تهران با موضوعات مرتبط با فداکاری، نصب لمپوست های برگزیدگان ادوار گذشته در محوطه دانشگاه تهران، نشست تخصصی بلایای طبیعی و شرور از منظر عدل و حکمت الهی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و کمپین اهدای خون و دریافت خون از دانشجویان و مردم در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار کرد.اج

اجرای برنامه فرهنگی- معنوی چشم و چراغ

برنامه فرهنگی- معنوی چشم و چراغ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانشجویان با معرف انقلاب و دفاع مقدس ارایه شد. بر اساس این طرح ملاقات با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان با حضور دانشجویان و جوانان علاقه مند به طور مستمر در برنامه های فرهنگی جهاددانشگاهی نهاده شد.

برگزاری نخستین دوره مجموعه مسابقات مجازی کتابخوانی هشت بهشت

هم چنین با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و رشد آگاهی های دانشجویان، به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران و با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه جامع علمی - کاربردی، دانشگاه پیغام نور و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین دوره مجموعه مسابقات مجازی کتابخوانی هشت بهشت برگزار گردید.

این مجموعه مسابقات ویژه دانشجویان دانشگاه های منطقه یک استان های تهران و البرز و شامل کتاب های علی از زبان علی، بینوایان، خط مقدم، نفحات نفت، پیرمرد و دریا، جوان و انتخاب عظیم، آن مرد با باران می آید و عشق هشتم است که در طول سال 99 (درهر ماه یک کتاب) برگزار می گردد.

دهمین دوره آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان با توجه ویژه به دانشجویان فعال در مقابله با فضای ایجاد شده بر اثر کرونا و مدافعان سلامت برگزار خواهد شد

شروع فعالیت های کارآفرینی و مهارت آموزی ویژه دانشجویان کوی دانشگاه تهران

با توجه به احتیاج دانشجویان جهت راه یابی به بازار کار و لزوم آموزش آنان و ارتقای توانمندی هایشان، ارائه برنامه ها و دوره های کارآفرینی و مهارت آموزی از مهم ترین اولویت های معاونت فرهنگی در سال 99 است از این رو فعالیت های کارآفرینی و مهارت آموزی ویژه دانشجویان کوی دانشگاه تهران برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، با وجود مسائل کرونا، معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران همکاری با بعضی سازمان ها را گسترش داد و با استفاده از سامانه ارتباط آنلاین برقرار شد و آزمون های آنلاین توسعه یافت.

برگزاری 50 هزار آزمون آنلاین برای سازمان ها توسط معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی تهران

از زمستان سال پیش تا به امروز بیش از 50 هزار آزمون آنلاین برای سازمان ها برگزار گردید و هم چنان در حال برگزاری است بخشی از دوره های آموزشی به الکترونیکی تبدیل شد و میزان استقبال شرکت نمایندگان از آموزش مجازی بیش از حضوری بود از آن جمله دوره های آموزشی سازمان نظام مهندسی بود که مهندسان به علت درگیری های کاری و ضرورت حضور در کارگاه ها و ... استفاده از آموزش الکترونیکی را ترجیح دادند.

آموزش بیش از 2000 نفر بر پایه وب و موبایل

نظام مهندسی بر پایه وب و موبایل شروع شد و بیش از 2000 نفر در این دوره ها آموزش دیدند. سامانه آموزش الکترونیکی که تنها برای آموزش الکترونیکی طراحی شده است سامانه اختصاصی آموزشی IMOOC.IR است که تا به امروز قریب به 6000 نفر شرکت نموده اند و از خدمات آموزش الکترونیکی آن بهره مند شدند.

مرکز جامع علمی کاربردی هم کلاس ها و آزمون های سرانجام ترم را به صورت الکترونیکی برگزار کرد.

کوشش برای ارائه زیر ساخت ها و نرم افزارهای الکترونیکی به دیگر کشورها

از دیگر خدمات جدید معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ایام کرونایی فعالیت برای ارائه خدمات و زیرساخت های لازم برای ارائه آموزش های الکترونیکی ویژه مدارس بود. تا به امروز برای یکسری از مدارس زیرساخت ها ارائه شده است تا آموزش بر بستر اپلیکیشن دیجیتال برای دانش آموزان ارائه گردد.

در زمینه سامانه های مدیریت آموزش مجازی تفاهم نامه ای با شورای عالی مناطق آزاد به امضاء رسیده است.

ارائه زیر ساخت الکترونیکی و نرم افزارها به دیگر کشورها از دیگر برنامه هاست که معاونت آموزشی در حال رایزنی است تا این سرویس به خارج از کشور هم ارائه گردد که می تواند در حوزه آموزش ارزآوری داشته باشد.

طراحی مدل ملی توسعه سرمایه انسانی از فعالیت های پژوهشگاه مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی سازمان تهران

رویکرد کلی و محورهای فعالیت های پژوهشگاه مطالعات توسعه طراحی مدل ملی توسعه سرمایه انسانی است که این پژوهشگاه در این باره فعالیت هایی چون طراحی مدل ملی استقرار نظام مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی کشور، تبیین بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در ایران و راه اندازی مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه را داشته است.

از دیگر فعالیت های این پژوهشگاه می توان به آسیب شناسی عملکرد سمن ها در ایران، ارائه خدمات روانشناسی و روانکاوی به آحاد جامعه، تحلیل آثار فضای مجازی بر مسائل فرهنگی جامعه ایران، ارزیابی شایستگی مدیران بیش از 5000 نفر از مدیران دستگاه های اجرایی کشور و احتیاجسنجی آموزشی و ارائه برنامه توسعه فردی کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی کشور اشاره نمود.

بر اساس این گزارش، سازمان جهاد دانشگاهی تهران و دیگر واحدها با کارنامه درخشان خود همیشه ثابت نموده اند که می توانند بسیاری از احتیاجهای کشور را با اعتماد به نیروهای متخصص داخلی و بدون اتکاء به توان دیگر کشورها برآورده نمایند و بسیاری از کارشناسان معتقدند اعتماد به این نیروهای جهادی در 3 حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و فرهنگ چیزی جز موفقیت و سربلندی را برای این مرز و بوم به همراه نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1267

به "استراتژی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کاهش فاصله حرف تا عمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کاهش فاصله حرف تا عمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید