اعتراض پلیس، آتش نشانان و گارد ساحلی یونان به سیاست های ریاضتی

به گزارش آناسی، خبرنگاران: حدود 2 هزار نفر از نیروهای پلیس، آتش نشانان و گارد ساحلی یونان تظاهرات آرام و مسالمت آمیزی را در اعتراض به اجرای سیاست های ریاضتی دولت در شهر تسالونیکی برگزار کردند.

اعتراض پلیس، آتش نشانان و گارد ساحلی یونان به سیاست های ریاضتی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز پلیس، گارد ساحلی و آتش نشانان در شهر تسالونیکی در شرایطی است که آنتونیوس ساراماس نخست وزیر یونان میخواهد به این شهر سفر کند.

بر اساس این گزارش اتحادیه های کارگری یونان که تظاهرات اعتراض آمیز روز گذشته را سازماندهی نموده بودند به شدت از تصمیم دولت آتن برای کاهش دستمزدها و ادغام صندوق های بازنشستگی انتقاد نموده اند. اعتراضات مشابهی نیز طی سال های گذشته در آستانه برگزاری نمایشگاه تجاری در شهر تسالونیکی برگزار شده است.

نخست وزیر یونان قرار است با حضور در این نمایشگاه سخنان مهمی را در مورد وضعیت اقتصادی این کشور بیان کند. یونان طی شش سال اخیر با رکود اقتصادی و افزایش چشمگیر بدهی و نرخ بیکاری روبرو شده است.

یونان مجبور شده است برای رهایی از ورشکستگی یاری های اقتصادی بین المللی دریافت کند و در ازای دریافت آن متعهد به اجرای سیاست های ریاضتی شده است. از شروع بحران اقتصادی یونان در سال 2009 میلادی تاکنون یک سوم درآمد مردم این کشور کاهش یافته و نرخ بیکاری نیز به بیش از 25 درصد رسیده است.

بر اساس آمارهای رسمی اتحادیه اروپا بیش از 56 درصد جوانان یونانی بیکار هستند. سازمان همکاری و توسعه نیز پیش بینی نموده است که نرخ بیکاری یونان طی سال آینده به بیش از 27 درصد خواهد رسید.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 362

به "اعتراض پلیس، آتش نشانان و گارد ساحلی یونان به سیاست های ریاضتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض پلیس، آتش نشانان و گارد ساحلی یونان به سیاست های ریاضتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید