بهترین زمان سفر به هنگ کنگ؛ کلانشهری خودمختار در جمهوری خلق چین

به گزارش آناسی، برای پیدا کردن بهترین زمان سفر به هنگ کنگ، احتیاج به اطلاعات جزئی آب و هوایی و فصول این شهر مدرن در کشور چین است.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ؛ کلانشهری خودمختار در جمهوری خلق چین

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

برای کسانی که از بیرون به هنگ کنگ نگاه می نمایند، این شهر سوالات زیادی را در ذهن برمی انگیزد: آیا این شهر، جزوی از کشور چین است؟، آیا این شهر یک جزیره است یا دو جزیره؟، آیا آن ها به زبان انگلیسی صحبت می نمایند یا به زبان ماندارین؟ یا هر دو؟ و البته بیگانگان، دلایل خوبی برای پرسیدن این سوال ها دارند. این سرزمین که از چندین جزیره تشکیل شده است، در سال 1997 پس از صد سال اشغالگری بریتانیا، به مالکیت چین، بازگردانده شد. پس از اتحاد دوباره با چین، هنگ کنگ مقررات خاصی را وضع کرد که درجه ای منحصر به فرد از خودمختاری را برای آن فراهم می کرد. به طور مثال، پول رسمی رایج در هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ (HKD)، باقی ماند؛ زبان انگلیسی و چینی، هر دو زبان رسمی این منطقه هستند؛ و این ملت کوچک، سیستم قضایی مستقل خود را دارد.

به طور خلاصه می توان گفت، هنگ کنگ و چین، سیاست یک کشور، دو سیستم را دنبال می نمایند که می تواند برای خارجی ها گیج نماینده باشد، اما سوال دیگر بس است، این سیستم را قبول کنید و از هر چیزی که این قلمرو برای پیشنهاد دادن به شما دارد، لذت ببرید.

هنگ کنگ، خود را از برادران چینی خود مانند شانگهای و پکن، با چهره های فرهنگی پرجنب و جوش و متفاوت و مناظری نفس گیر، متمایز می نماید.

این شهر ترکیبی بریتانیایی-چینی، بازدیدنمایندگان را با نواحی متراکم از آسمان خراش های مبهوت نماینده مجاور هم و مناظر باشکوه، مبهوت می نماید. از سواحل ماسه ای تا زمین های راگبی، هوای تازه بیش از آن چیزی که مسافران انتظارش را دارند، وجود دارد.

البته هنگ کنگ، به عنوان یک کلانشهر با کلاس دنیای، شامل تفریحات شهری بی شماری چون رستوران های فوق العاده و موزه ها است. پس از بازدید شهر هنگ کنگ، تنها سوالی که در ذهن شما باقی می ماند، یک چیز است: چرا زودتر به اینجا نیامدم؟

برای برنامه ریزی یک سفر عالی با تورهای هنگ کنگ، با توجه به آب و هوا، در این مقاله، با ما بخوانید.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ، بین ماه های اکتبر تا دسامبر (9 مهر تا 10 دی) است. این بازه زمانی از سال، با دمایی دلپذیر و قیمت های معقول اتاق ها، همراه است. پس از سال نو، علی رغم کاهش دما، تعداد گردشگران به طرز محسوسی افزایش می یابد و همین امر باعث افزایش قیمت هتل ها و جمعیت زیاد در این شهر می گردد.

یک زمان سفر مناسب دیگر از نظر هزینه و آب و هوا، فصل کوتاه بهار است و در حالی که تابستان، زمان سفر محبوب گردشگران به هنگ کنگ است، آب و هوا می تواند با گرمایی خفه نماینده و مرطوب همراه گردد.

برای صرفه جویی در سفر، از تعطیلات ملی چین و مجمع های بزرگ، اجتناب کنید، زیرا در این زمان، قیمت های هتل ها بسیار بالا می رود. برای آگاهی بیشتر و اطلاعات به روز از رویدادهای شهر هنگ کنگ، به این سایت، سر بزنید.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه های اکتبر تا دسامبر (9 مهر تا 10 دی)

هنگ کنگ، پس از یک تابستان طولانی، گرم و حتی وجود تایفون (طوفان همراه با گردباد)، فصل دلچسب پاییز را تجربه می نماید. در ماه های اکتبر تا دسامبر، دما در طول روز 21.1 درجه سانتی گراد است و هتل ها، قیمتی معقول برای خدمات شان به مشتریان ارائه می نمایند.

از سفر در هفته اول اکتبر (تعطیلات ملی) اجتناب کنید، زیرا سیل جمعیت گردشگران چینی در این زمان از سال، به هنگ کنگ سرازیر می شوند.

فصل زمستان: ماه های ژانویه تا مارچ (11 دی تا 11 فروردین)

در حالی که دمای پایین فصل زمستان، بعضی گردشگران را ناامید می نماید، دیگر مسافران (به خصوص گردشگران چینی) را برای تعطیلات به هنگ کنگ می کشاند. دانستن این نکته که در این زمان از سال (نزدیکی دو جشن سال نو)، قیمت هتل ها با افزایشی ناگهانی و زیاد همراه می گردد، مهم است.

دمای میانگین در طول روز، معمولا 15.6 تا 21.1 درجه سانتی گراد است. در نظر داشته باشید که به علت وجود مه در بندر به خصوص در ماه مارس (10 اسفند تا 11 فروردین)، ممکن است نتوانید عکس های خوبی در قله ویکتوریا، بگیرید.

فصل بهار: ماه های آوریل تا می (12 فروردین تا 10 خرداد)

برای مسافرانی که به دنبال فرار از اقلیم زمستان و رطوبت تابستان هستند، فصل بهار زمانی بی نظیر برای بازدید از هنگ کنگ است. البته احتمال وجود مه تا خاتمه ماه آوریل (10 اردیبهشت) بسیار بالا است.

در طول فصل بهار، قیمت های هتل ها معقول است، مگر به موج توریستی همراه با تعطیلات ملی، برخورد کنید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا سپتامبر (11 خرداد تا 8 مهر)

در فصل تابستان، هنگ کنگ گرم، مرطوب و مورد هجوم تایفون ها است. آب و هوای تابستان، باعث دلسرد شدن گردشگران یا پایین آمدن قیمت هتل ها نمی گردد؛ پس اگر به دنبال صرفه جویی یا آب و هوای خشک هستید، به دنبال زمان دیگری برای سفر باشید.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

روز ملی

روز ملی جمهوری خلق چین، مجموعه ای از تعطیلات ملی، هر سال در تاریخ یکم اکتبر (9 مهر) در سراسر کشور، جشن گرفته می گردد. روز ملی در حقیقت شروع یکی از هفته های طلایی تعطیلات در چین است.

جشن زمستانی هنگ کنگ (Hong Kong WinterFest)

جشن زمستانی هنگ کنگ که به پیشواز کریسمس می رود، در ماه های نوامبر تا ژانویه در این شهر زیبا، برگزار می گردد. چشم اندازهای شهری با چراغ های رنگارنگ تزئین می گردد و نمایش های نورپردازی ویژه ای در این جشن ها، چشم ها را به خود خیره می نماید. یکی از مهم ترین جاذبه های جشن زمستانی، آتش بازی های خارق العاده و عظیم است.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

سال نوی چینی

سال نوی چینی از مهم ترین تعطیلات سنتی مردم چین است. تقویم چینی، تقویمی ترکیبی شمسی-قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، مشخص نماینده روزها، ماه ها و سال ها هستند. هر سال، در ماه بهمن سال چینی نو می گردد.

سال نو، با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال شروع می گردد و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می گردد. جشن سال نو، عموما پانزده روز به طول می انجامد و با جشن فانوس خاتمه می یابد. در بیشتر کشورهایی که چینی ها اکثریت را تشکیل می دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می گردد؛ از آن جمله می توان به چین،هنگ کنگ،تایوان، برونئی،کره، مغولستان،نپال، بوتان،ویتنام، سنگاپور، ،مالزی،فیلیپینوتایلنداشاره کرد. شروع سال نو چینی در ماه بهمن (فاصله 21 ژانویه تا 21 فوریه) است.

بازدید از شهر هنگ کنگ در زمان جشن های سال نوی چینی، تجربه ای بی نظیر برای گردشگران خواهد بود.

فستیوال هنر هنگ کنگ

فستیوال هنر هنگ کنگ، از سال 1977 به صورت سالیانه در ماه های فوریه تا مارس، برگزار می گردد. برنامه های فرهنگی متعدد و اجراهای زیادی از هنرمندان سراسر دنیا در این فستیوال، گردشگران و شهروندان را به سمت خود می کشاند.

فستیوال بین المللی فیلم هنگ کنگ

جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ، قدیمی ترین فستیوال بین المللی فیلم آسیا است که هر سال در ماه های مارس تا آوریل، در هنگ کنگ برگزار می گردد. این فستیوال که در سال 1977 تاسیس شد، به عنوان یک رویداد هنری معتبر برای فیلم سازان آسیایی جهت معرفی آثارشان شناخته می گردد.

فستیوال بین المللی هنگ کنگ سال 2018 در تاریخ 19ام مارس تا پنجم آوریل (26 اسفند1396 تا 16 فروردین 1397) برگزار گردید.

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

جشن های فرهنگی هنگ کنگ

جشن های فرهنگی هنگ کنگ در ماه می که از 4 فستیوال اصلی تشکیل شده است، هر سال، با نمایش های خیابانی بزرگ و برنامه های سرگرمی متعدد، برگزار می گردد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال قایق اژدها

دراگون بوت یا قایق اژدها، گونه ای قایق پارویی درازپیکر و باریک چینی است که در مسابقات تیمی قایق رانی استفاده می گردد. فستیوال قایق اژدها، یکی از جشن های سنتی و تعطیلات عمومی چین است. سه فعالیت بزرگ و همگانی مهم در این روز، در ماه ژوئن، خوردن غذا، نوشیدن نوشیدنی سنتی و مسابقه قایق اژدها است.

انیمیشن کمیک گیمز هنگ کنگ (Ani-Com & Games Hong Kong)

نمایشگاه انیمیشن کمیک گیمز هنگ کنگ، یک نمایشگاه سرگرمی و کتاب در هنگ کنگ است که هر سال در ماه جولای در این شهر برقرار می گردد. این نمایشگاه بر فروش انیمیشن، سری کمیک های چینی و بازی، تمرکز دارد.

فستیوال میانه پاییز

جشن ماه یا جشن میانه پاییز یک جشن محبوب برداشت محصول در چین وویتناماست. این جشن در پانزدهمین روز از هشتمین ماه تقویم چینی که مصادف با ماه سپتامبر است (در واقع اوایل پاییز، دوم مهر) و هنگام بدر کامل برگزار می گردد. تهیه و صرف کیک ماه یکی از مهم ترین مراسم این جشن است.

هر سال، در این مراسم اژدهای بزرگی در خیابان ها به نمایش دادن مشغول می گردد. این مراسم سنتی، فصل دروچینی است که در آن طلوع ماه بدر پاییزی را جشن می گیرند. بنابراین در چین که یک چهارم جمعیت دنیا را تشکیل می دهد، ماه را منبع الهام و قدرت می دانند.

آنان می گویند وقتی که ماه کامل می گردد، تمام موجودات طبیعت نیز کامل می شوند. اگرچه امروزه نیز درهنگ کنگمی دانند که رسیدن گیاهان در فصل درو به سبب کامل شدن ماه نیست، ولی همانگونه که غربی ها به اساطیر یونانی احترام قائل هستند، چینی ها نیز قدرت ماه را ستایش می نمایند و بزرگ می دارند.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ بر اساس هزینه هتل ها

رتبه های هنگ کنگ

گزارش رتبه بندی مسافرت دنیای و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های هنگ کنگ به توضیح زیر است:

  • نهمین مقصد برتر گردشگری در قاره آسیا

هنگ کنگ؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه 17.8 3.3
فوریه 17.2 4.6
مارس 19.4 7.4
آوریل 23.9 13.7
می 27.8 29.2
ژوئن 29.4 39.4
جولای 30.6 38.1
آگوست 30.6 36.1
سپتامبر 29.4 25.7
اکتبر 27.2 11.4
نوامبر 23.3 4.3
دسامبر 20 3

با وجود اقلیم گرمسیری، هنگ کنگ محدوده گسترده دمایی از آب و هوایی سرد تا گرم و مرطوب، تجربه می نماید.

بهترین زمان برای سفری عالی، ماه های سپتامبر تا اکتبر، فصل پاییزی هنگ کنگ با آسمانی آبی، رطوبت کم و دمایی 20 تا 26 درجه سانتی گراد است. البته حضور گردشگران در این زمان از سال، زیاد است.

ماه هفته اول (دما و بارش) هفته دوم هفته سوم هفته چهارم
ژانویه 17.3 سانتی گراد- 3.2 سانتی متر 16.7 سانتی گراد- 3.2 سانتی متر 16.2 سانتی گراد- 3.1 سانتی متر 15.6 سانتی گراد- 3 سانتی متر
فوریه 17.1 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر 16.9 سانتی گراد- 4 سانتی متر 16.8 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر 16.6 سانتی گراد- 3.3 سانتی متر
مارس 18.9 سانتی گراد- 6.7 سانتی متر 18.3 سانتی گراد- 6 سانتی متر 17.8 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر 17.2 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
آوریل 22.8 سانتی گراد- 12.1 سانتی متر 21.7 سانتی گراد- 10.6 سانتی متر 20.5 سانتی گراد- 9 سانتی متر 19.4 سانتی گراد- 7.4 سانتی متر
می 26.8 سانتی گراد- 25.3 سانتی متر 25.9 سانتی گراد- 21.5 سانتی متر 24.9 سانتی گراد- 17.6 سانتی متر 23.9 سانتی گراد- 13.7 سانتی متر
ژوئن 29 سانتی گراد- 36.9 سانتی متر 28.6 سانتی گراد- 34.3 سانتی متر 28.2 سانتی گراد- 31.8 سانتی متر 27.8 سانتی گراد- 29.2 سانتی متر
جولای 30.3 سانتی گراد- 37.8 سانتی متر 30 سانتی گراد- 37.5 سانتی متر 29.7 سانتی گراد- 37.1 سانتی متر 29.4 سانتی گراد- 36.8 سانتی متر
آگوست 30.6 سانتی گراد- 35.6 سانتی متر 30.6 سانتی گراد- 35.1 سانتی متر 30.6 سانتی گراد- 34.6 سانتی متر 30.6 سانتی گراد- 34.1 سانتی متر
سپتامبر 29.1 سانتی گراد- 23.1 سانتی متر 28.8 سانتی گراد- 20.5 سانتی متر 28.5 سانتی گراد- 17.9 سانتی متر 28.2 سانتی گراد- 15.3 سانتی متر
اکتبر 26.7 سانتی گراد- 7.8 سانتی متر 26.1 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر 25.6 سانتی گراد- 0.7 سانتی متر 25 سانتی گراد- 2.9 سانتی متر
نوامبر 22.3 سانتی گراد- 2.5 سانتی متر 21.4 سانتی گراد- 0.8 سانتی متر 20.4 سانتی گراد- 1 سانتی متر 19.4 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر
دسامبر 19.2 سانتی گراد- 2.7 سانتی متر 18.4 سانتی گراد- 2.4 سانتی متر 17.5 سانتی گراد- 2 سانتی متر 16.7 سانتی گراد- 1.7 سانتی متر

دیگر زمان مناسب سفر، از انتهای ماه آوریل تا ابتدای ماه ژوئن، با دمایی عالی مانند فصل پاییز، ولی کمی رطوبت بیشتر است.

از سفر در فصل تابستان، بین ماه های می تا سپتامبر، اجتناب کنید، زیرا هوایی گرم و احتمال وقوع طوفان، در انتظار شما است.

چه زمانی به هنگ کنگ برویم

ماه حداقل دمای میانگین حداکثر دمای میانگین حداقل دمای ثبت شده حداکثر دمای ثبت شده تعداد روزهای بارانی
ژانویه 14 19 0 25 4
فوریه 14 18 3 27 5
مارس 17 20 7 27 7
آوریل 20 25 11 33 8
می 24 29 16 32 13
ژوئن 27 30 19 35 18
جولای 27 32 22 33 17
آگوست 27 32 22 37 15
سپتامبر 26 30 18 33 12
اکتبر 24 28 13 35 6
نوامبر 19 24 7 29 2
دسامبر 16 21 5 29 3

هزینه روزانه توریستی در هنگ کنگ

هزینه یک روز اقامت در هنگ کنگ حدودا 497 دلار (2,500,000 تومان) است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به هنگ کنگ سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در هنگ کنگ اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / travel.usnews.com
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 513

به "بهترین زمان سفر به هنگ کنگ؛ کلانشهری خودمختار در جمهوری خلق چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به هنگ کنگ؛ کلانشهری خودمختار در جمهوری خلق چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید