سال جاری 50 اثر تاریخی آذربایجان غربی ثبت ملی می گردد

به گزارش آناسی، جلیل جباری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه با ثبت این تعداد آثار تعداد آثار تاریخی ثبت ملی گردیده استان از مرز 1600 می گذرد اظهارداشت: سال گذشته نیز 43 اثر تاریخی از جمله پل های تاریخی ماکو، ساختمان ایالتی استانداری، ساختمان ثبت اسناد ماکو، و نیز آثار طبیعی از جمله آبشار شلماش به ثبت ملی رسید.

سال جاری 50 اثر تاریخی آذربایجان غربی ثبت ملی می گردد

وی با بیان اینکه از امروز اولین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه آغاز بکار می نماید اضافه نمود: عمده هدف اصلی ما از برگزاری چنین جشنواره ای کمک به توسعه گردشگری در استان بوده وبرگزاری چنین جشنواره ای در استان نشان از توانمندی بالای استان در حوزه گردشگری در کشور است.

دبیر جشنواره ملی گردشگری با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی فرصت خوبی در کنار جشنواره ملی گردشگری برای معرفی پتانسیل های گردشگری استان است گفت: این نمایشگاه نیز به همت اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار گردیده وبه معرفی آثار صنایع دستی استان وسایر نقاط کشور می پردازد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گفت: استان آذربایجان غربی با برگزاری چنین جشنواره ای می تواند موقعیت خود در گردشگری کشور را ارتقا ببخشد.

جباری ادامه داد: این جشنواره و نمایشگاه از تاریخ 29 مرداد لغایت دو شهریور ماه در ارومیه برگزار می گردد و 29 استان و همچنین هنرمندان، تولیدکنندگان استانی در ارومیه حضور دارند.

وی یاد آور شد: این نمایشگاه همچون ادوار گذشته، یک نمایشگاه کاملا تخصصی مربوط به عرضه و فروش محصولات صنایع دستی اصیل ایرانی خواهد بود و هیچ کالا و محصولی که ارتباطی با صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی نداشته باشد، در این نمایشگاه یافت نخواهد شد.

جباری همچنین از راه اندازی موزه مهاباد، آغاز مطالعات برای احداث 10 مورد موزه در سطح استان ازقبیل کودک، صلح سردشت، موزه مدرسه، موزه نسخ خطی،موزه میاندوآب وبوکان اطلاع داد و اظهارداشت: احداث سه باب هتل ومهمانپذیر وهتل در تخت سلیمان تکاب، چایپاره وقطور از جمله پروژ ه های در دست احداث این اداره کل بوده که در امسال با اعتباری بالغ بر50میلیارد تومان وقابلیت ایجاد اشتغال برای 150نفر به افتتاح می رسند.

پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان آذربایجان غربی همزمان با اولین جشنواره ملی گردشگری و همچنین همزمان با جشنواره استانی غذا و هنر آشپزی از تاریخ 29 مرداد لغایت 2 شهریور ماه در پارک جنگلی ارومیه که یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیز محسوب می گردد، برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 16

به "سال جاری 50 اثر تاریخی آذربایجان غربی ثبت ملی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری 50 اثر تاریخی آذربایجان غربی ثبت ملی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید