ایران در ترسیم روابط حلقه مهمی به شمار می رود

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، در پی سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران، رسانه های عراقی این رویداد را در صدر اخبار خود قرار دادند. نخست وزیر عراق روز گذشته به همراه هیئتی بلندپایه وارد تهران شد و با رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ملاقات و مصاحبه کرد.

ایران در ترسیم روابط حلقه مهمی به شمار می رود

در همین رابطه خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از قانونگذاران عراقی نوشت: ایران در ترسیم روابط بر اساس منافع مشترک و اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها حلقه مهمی به شمار می رود.

ائتلاف الوطنیه

کاظم الشمری نماینده ائتلاف الوطنیه در این رابطه گفت: عراق از یک صندلی جغرافیایی مهم برخوردار است و لذا باید در رابطه با کشورهای همسایه نقش مبتنی بر توازن را ایفا نماید.

فراکسیون صادقون

احمد الکنانی نماینده فراکسیون صادقون نیز گفت: فعال کردن بعد مالی با دنیا باعث ثبات روابط با این کشورها خواهد شد. اهمیت برقراری روابط با کشورهای همسایه به شرط احترام به حاکمیت عراق و عدم دخالت در امور داخلی از اهمیت برخوردار است؛ بر این اساس، سفر الکاظمی به ایران گامی خوب در راستای توسعه روابط دو کشور است.

نماینده مجلس

مازن الفیلی عضو مجلس عراق بیان کرد: سفر الکاظمی به تهران در این شرایط سختی که کشور با آن دست و پنجه نرم می نماید، بسیار حائز اهمیت است به خاطر بحث و گفتگو درباره چندین پرونده که در رأس آنها دادوستدهای تجاری قرار گرفته است. عراق و ایران از ارتباطات تاریخی و جغرافیایی برخوردارند؛ از این رو دو طرف حتماً باید در مسائل مالی، امنیتی و بهداشتی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1237

به "ایران در ترسیم روابط حلقه مهمی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در ترسیم روابط حلقه مهمی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید