این غذاها را در روسیه امتحان کنید

به گزارش آناسی، ماهی دودی خوشمزه، کرپ های کاغذی نازک و خاویار قرمز و سیاه مدعی برترین غذا های روسی هستند. هنگام شکم گردی در مسکو ممکن است تأثیرات غذا های فرانسوی را در غذاهای مختلف روسیه احساس کنید، اما نسخه های روسی بر شایستگی و خلاقیت خود استوارند. رستوران ها در مسکو مقرون به صرفه نیستند، با این حال، غذاهای کلاسیک روسیه ارزش چندین بار امتحان شدن را دارند. در ادامه فهرست 10 غذای معروف روسیه را به شما معرفی می کنیم تا در سفر خود به این کشور، آن ها را از دست ندهید:

این غذاها را در روسیه امتحان کنید

1. بُر ْشْت | Borscht

این سوپ چغندر و کلم قرمز، غذای خوشمزه و گرمی در روزهای سرد مسکو است که با گوشت، سیب زمینی، سبزی (معمولاً شوید) و خامه ترش روسی سرو می گردد. این غذا همراه با یک تکه نان چاودار یا نان سیر (با پنیرِ آب شده ای که روی آن) به اندازه کافی مقوی است تا به نام یک وعده غذایی سرو گردد، اما معمولاً به نام پیش غذا خورده می گردد. تا زمانی که این سوپ را امتحان نکرده اید، مسکو را ترک نکنید؛ بعد ها طعم شگفت آور و خوشمزه آن قطعاً باعث می گردد که آرزو کنید ای کاش بیشتر از یک بار این غذا را می خوردید.

2. پنکیک روسی | Russian pancakes

بلینی نسخه روسی کرپ فرانسوی و جزء اصلی بسیاری از منوهای مسکو است که معمولاً با گندم سیاه یا آرد سفید تهیه می گردد. این غذا را همراه با ماهی آزاد دودی، قارچ خامه ای، خامه ترش، مربا و شیر خواهید دید. یکی دیگر از پنکیک های خوشمزه روسی syrniki است؛ شکل متراکم تر پنکیک ریکوتا که برای صبحانه یا دسر خورده می گردد. برترین سرو آن با مربای خانگی تهیه شده از توت های روسیه است، هر چند شیر غلیظ شده، عسل و خامه ترش هم به نام چاشنی سرو می گردد.

3. سالاد روسی | Russian salad

سالاد روسی به نام غذایی نام برده می گردد که آوازه ای بین المللی دارد، ولی باید آن را در خود روسیه امتحان کنید. نسخه روسی با اندازه کمی مایونز تازه تر و تردتر است (کاملاً مخالف نسخه های بین المللی با سس مایونز سنگین)! این سالاد در مسکو، با نام سالاد الویه شناخته می گردد زیرا آشپزی با نام Lucien Olivier حدود اواسط دهه 1800 دستور تهیه مخفی آن را ابداع کرد. سالاد روسی گاهی به نام وعده اصلی و گاهی در کنار آن خورده می گردد.

4. ماهی آزاد دودی و شاه ماهی شور | Smoked salmon

ماهی های دودی و آب شور به طور گسترده ای در غذاهای روسی نمایان است و به طرز ماهرانه آماده می شوند. معمولاً در منوهای خود، ماهی آزاد ترش یا دودی را پیدا خواهید کرد که به تنهایی به نام یک غذا و یا با پنکیک سرو می گردد و شاه ماهی شور در سالادها سرو می گردد، یک نمونه که به طور محاوره ای shuba نام دارد، شاه ماهی شور را با لایه هایی از پیاز، چغندر و سبزیجات رنده شده آب پز و سس مایونز می پوشاند.

5. ششلیک | Shashlik

اگر ماهی ترش نیمه خام مطابق سلیقه شما نیست، ممکن نیست گوشت و ماهی برشته شده روی سیخ های کباب را دوست نداشته باشید. همان طور که از نام آن پیداست، این غذا شکلی از کباب برگ است، اگرچه نسخه روسی با بخش هایی از گوشت بره، گوشت گاو، مرغ و یا ماهی قزل آلا و با نان فطیر، ترشی روسی و گاهی اوقات با سس گوجه فرنگی تند سرو می گردد. اگر در سفرتان، سری به بازار دست فروشان Izmailovsky مسکو زدید، تعداد زیادی از غرفه های بازار را پیدا می کنید که این کباب را سرو می نمایند.

6. کوفته روسی | Russian dumplings

چیز متفاوتی که در کوفته روسی (pelmeni) خواهید دید، گیاهان خوشمزه ای است که به گوشت بسته بندی شده اضافه می گردد. بعلاوه می توانید ماهی (معمولاً ماهی قزل آلا) یا قارچ خامه ای را به نام مواد داخلی رایج پیدا کنید. هنگام سفارش این غذا، از شما پرسیده خواهد شد که آیا آن را تنها (آب پز) می خورید و یا داخل غذایی مایع سرو گردد؛ هر کدام را انتخاب کنید لذت خواهید برد.

7. مینی پای | Mini-pies

در مینی پای روسیه (پیراشکی) از محتوا و سبزی های مشابه کوفته استفاده می گردد، اگرچه داخل کلوچه یا شیرینی مغز دار، در تابه سرخ شده و یا در فر پخته می شوند. با این حال، علاوه بر مواد داخلی گوشت و یا ماهی قزل آلا، انتخاب های اضافه ای از کلم، سیب زمینی، تخم مرغ و پنیر را خواهید داشت.

8. کیک عسلی | Honeycake

این کیک شامل لایه های متناوب فوق العاده نازک از کیک اسفنجی عسل با کرم شیرین (یا ترش) است. لایه های نازک برای تشکیل کیک اضافه می شوند، بین 5 تا 15 لایه و با افشانه ای از اسفنجِ خرد شده و یا آجیل پر می گردد، سپس به مدت یک شب باقی می ماند تا نرم شده و کرم را جذب کند.

9. استروگانف | Stroganoff

یکی دیگر از غذاهای روسی که در میز شام سراسر دنیا سرو می گردد استروگانف است؛ تمام آن چیزی که شما انتظار دارید! اما در خود روسیه این غذا را خوشمزه تر، نرم تر و خامه ای تر خواهید یافت. اعتبار استراگانف تا حدودی به خاطر خامه ترش روسی است. همراه با تنوع جالب گوشت های شکاری، قطعاً مایل خواهید بود تا این غذا را (دوباره) میل کنید.

10. ژولین قارچ | Mushroom julienne

با طعم مشابه استروگانف، اما بدون گوشت! این غذای قارچ خامه ای تقریباً در هر منو به نام پیش غذایی داغ پیدا می گردد. با ترکیب بعضی از مواد تشکیل دهنده ی روسی که در همه جا موجود است و اشاره ای از وسواس فرانسوی، قارچ خرد شده، پنیر و خامه ترش تهیه می گردد و باید سرخ یا بریانی گردد. این غذا در یک ظرف فلزی سرو می گردد. این غذا، خوراکی خاص در بین غذاهای روسی به شمار میرود.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1862

به "این غذاها را در روسیه امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها را در روسیه امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید