بادام زمینی بخورید، لاغر شوید!

به گزارش آناسی، در انتها شش ماه، محققان دریافتند که هر دو گروه به کاهش وزن قابل توجهی دست یافتند و سطح قند خون را بهبود بخشیدند، اگرچه گروه مصرف کننده بادام زمینی فشار خون پایین تری نسبت به گروه کنترل داشتند.

بادام زمینی بخورید، لاغر شوید!

اگر در کوشش برای کاهش وزن هستید، سعی کنید بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تیمی از محققان بین المللی دریافتند که خوردن دو وعده بادام زمینی کم نمک در روز و قبل از غذا منجر به کاهش وزن، کاهش فشار خون و سطح سالم تر گلوکز ناشتا می گردد.

تیمی از محققان دانشگاه فناوری تگزاس با همکاری دانشگاه استرالیای جنوبی داده های دو گروه از بزرگسالان استرالیایی را که در معرض خطر میانه یا زیاد دیابت نوع 2 قرار داشتند، بین ژانویه تا دسامبر 2021 آنالیز کردند.

در این مطالعه 50 بزرگسال در گروه کنترل از خوردن آجیل یا کره بادام زمینی اجتناب کردند. گروه دیگر متشکل از 57 بزرگسال بود که 35 گرم بادام زمینی کم نمک و بو داده خشک دو بار در روز 30 دقیقه قبل از غذا می خوردند.

در خاتمه شش ماه، محققان دریافتند که هر دو گروه به کاهش وزن قابل توجهی دست یافتند و سطح قند خون را بهبود بخشیدند، اگرچه گروه مصرف نماینده بادام زمینی فشار خون پایین تری نسبت به گروه کنترل داشتند.

کریستینا پترسن، استادیار پژوهشی در بخش علوم تغذیه تگزاس، در این رابطه می گوید: مطالعه ما نشان داد که بادام زمینی ها که سرشار از چربی های غیراشباع سالم هستند، در واقع می توانند به کاهش وزن یاری نمایند. زمانی که افراد در کوشش برای کاهش وزن هستند، اغلب از مصرف بادام زمینی اجتناب می گردد، زیرا معتقدند بادام زمینی حاوی کالری زیادی است.

با این حال، بادام زمینی در واقع قدرت سیرنمایندگی بالایی دارد، به این معنی که شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می نماید و این می تواند برای کسانی که رژیم کاهش وزن دارند بسیار مفید باشد. یک وعده بادام زمینی حاوی هفت گرم پروتئین، نزدیک به سه گرم فیبر و 19 نوع ویتامین و مواد معدنی است. به همین علت، گروه غنی شده با بادام زمینی 15 گرم پروتئین اضافی دریافت می کردند.

در حالی که بادام زمینی ممکن است دارای مواد مغذی باشد، بعضی ممکن است نمک موجود در این میان وعده مشکل داشته باشند، زیرا مطالعات متعددی مصرف بیشتر نمک را با سلامت ضعیف قلب مرتبط می دانند. با این حال، گروهی که بادام زمینی کم نمک مصرف کردند، در مقایسه با گروه کنترل، فشار خون سیستولیک را بهبود بخشیدند.

توضیح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله Nutrients منتشر شده است.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2235

به "بادام زمینی بخورید، لاغر شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بادام زمینی بخورید، لاغر شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید