بازداشت 4 دانشجوی معترض کره ای به سیاست های آمریکا

به گزارش آناسی، پلیس کره جنوبی روز سه شنبه چهارتن از دانشجویان معترض را به دلیل بالارفتن و ورود به محل اقامت سفیر آمریکا در سئول بازداشت کرد.

بازداشت 4 دانشجوی معترض کره ای به سیاست های آمریکا

به گزارش روزنامه ژاپن نیوز، به دنبال افزایش اعتراض دانشجویان کره جنوبی علیه سیاست های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پلیس سئول بازداشت چهار دانشجو به دلیل بالارفتن و ورود به محل اقامت سفیر آمریکا را به طور رسمی گفت.

دادگاه مرکزی سئول گفت، قضات این دادگاه به دلیل نگرانی مبنی بر کوشش برای فرار یا از بین بردن شواهد، حکم دستگیری برای این چهار دانشجو را صادر کردند.

قضات کره جنوبی همچنین حکم سه دانشجو دیگر را که نقش کمتری در اعتراض داشتند و در تحقیقات همکاری بیشتری داشتند را رد کردند.

پلیس همچنین دفتر یکی از گروه های فعال دانشجویی در سئول را که ظاهراً در سازماندهی این اعتراض نقش داشته است را مورد تفتیش و بازرسی قرار داد.

دانشجویان کره ای در روز آدینه گذشته در اعتراض به مطالبات دولت ترامپ مبنی بر پرداخت مبلغ بیشتر کره جنوبی برای یاری به هزینه های نگهداری نیروهای آمریکایی در آنجا دست به اعتراض زدند.

ترامپ در مرداد ماه گفت: کره جنوبی با پرداخت پول بیشتری به واشنگتن برای محافظت سئول در برابر کره شمالی موافقت نموده است.

رئیس جمهوری آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر به ایالات متحده به منظور دفاع از آن مقابل کره شمالی موافقت نموده است.

در دهه های گذشته کره جنوبی هزینه بسیار کمی به آمریکا پرداخت می کرد اما سال گذشته به درخواست ترامپ کره جنوبی 990 میلیون دلار پرداخت کرد.

پس از سفر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به کره جنوبی در اوایل مرداد ماه دو طرف بر سر مذاکرات پیش رو درباره سهم سئول از هزینه استقرار 28500 نیروی آمریکایی در سال آینده تبادل نظر نموده بودند.

از 1991 سئول بخشی از هزینه های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را مانند استخدام شهروندان کره جنوبی توسط نیروهای آمریکایی و یا ساخت تاسیسات نظامی را متحمل شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 571

به "بازداشت 4 دانشجوی معترض کره ای به سیاست های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 4 دانشجوی معترض کره ای به سیاست های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید