آنالیز دقیق و آشنایی با جاذبه های تاریخی شانگهای چین

به گزارش آناسی، جاذبه های تاریخی شانگهای

آیا از جاذبه های تاریخی شانگهای اطلاع دارید؟ شانگهای که پرجمعیت ترین شهر دنیا می باشد مملو از جاذبه هایی است که از تماشای آنها سیر نخواهید شد. به همین دلیل سیل عظیمی از گردشگران هر ساله آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. گفتنی است که هر یک از جاذبه های تاریخی شانگهای ارزش ویژه ای داشته و از نظر تاریخی و بوم شناسی نیز حائز اهمیت هستند. گفتنی است که جاذبه های تاریخی شانگهای از جمله مهمترین جاذبه های این شهر به شمار می روند و گشت و گذار در هر یک از آنها برایتان لذت بخش خواهد بود. گفتنی است که هر یک از این جاذبه ها در جای جای شهر پراکنده شده اند و بعضی از آنها در اطراف شهر و بعضی در مرکزیت قرار گرفته اند اما شلوغ بودن شهر دلیل بر شلوغ بودن مراکز تاریخی نخواهد بود و نگران شلوغ بودن آنها نباشید. چرا که حتی بعضی از بخش های شانگهای وجود دارد که می توانید با آرامش خاطر و بدون هیچ شلوغی از آرامش لذت ببرید. تور شانگهای به دلیل جاذبه های گردشگری متعددی که در این شهر وجود دارد بسیار رواج پیدا نموده و بسیاری این تور را جهت گشت و گذار انتخاب می کنند. اما قبل از سفر بهتر است با بعضی از جاذبه های تاریخی شانگهای آشنایی یابی تا بتوانید بدون اتلاف وقت از سفر خود لذت ببرید. یکی از مهمترین جاذبه هایی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند جاذبه های تاریخی این شهر می باشد. بی شک کسانی که به بوم شناسی و تاریخ شناسی علاقه دارند از تماشای جاذبه های تاریخی شانگهای بسیار لذت خواهند برد. چرا که این جاذبه ها تک تک از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار هستند. در این مطلب سعی نموده ایم شما را با مهمترین جاذبه های تاریخی شانگهای آشنا نماییم:

آنالیز دقیق و آشنایی با جاذبه های تاریخی شانگهای چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

باغ یو

یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی شانگهای را می توان باغ یو دانست که این باغ از معروف ترین جاذبه های تاریخی شانگهای به شمار می رود و بی شک یکی از مقاصد تور شانگهای خواهد بود. زیبایی در کنار تاریخی بودن، این مرکز را بسیار به چشم آورده و از تماشای آن اوج لذت را خواهید برد.

این بنا از جمله بناهای قدیمی شانگهای به شمار می رود و سال ساخت آن به 1559 برمیگردد. در میان سال های 1500 الی 1650 سلسله مینگ بر چین حکومت می کرد و یکی از سران حکومتی در آن موقع تصمیم بر ساخت یک باغ رویایی آرام برای استراحت والدین خود گرفت که در نتیجه این تصمیم باغ زیبای یو ساخته شد. این باغ مساحتی به وسعت 20 هزار متر مربع دارد و تمامی بنا های آن به گونه ای حرفه ای طراحی شده اند که هر فردی را به وجد خواهد آورد. آبنما ها و برکه های باغ از جمله مهمترین ویژگی های آن به شمار می روند و صخره هایی که در این میان واقع شده اند حس طبیعی به آنها بخشیده اند و زیبایی آن را بیش از پیش نموده اند. پل های چوبی و گل و گیاه ها نیز دست به دست هم داده اند تا این مرکز را به یکی از بهترین جاذبه های تاریخی شانگهای بدن کنند.

شهرک ژوجیاجیاو

شهر شانگهای چندین شهرک آبی در خود جای داده است که شهرک ژوجیاجیاو بهترین شهرک از این میان بوده و قدمت بیشتری نسبت به سایر شهرک ها دارد. این مرکز را می توان از جمله جاذبه های تاریخی شانگهای دانست. این شهرک با زیبایی بی نظیری که دارد هر فردی را مجذوب خود خواهد نمود و بی شک انتخاب مناسبی برای افرادی خواهد بود که به گشت و گذار در مراکز تاریخی علاقه دارند. گفتنی است که این شهرک کاملا بر روی آب بنا شده و خانه های زیبا چوبی که بر روی آب ساخته شده زیبایی خاصی دارند. با اینکه این شهرک 1700 سال قبل ساخته شده اما تمامی بنا های ساخته شده را می توانید بدون هیچ دست خوردگی و کاملا سالم مشاهده نمایید. چرا که به بهترین شکل ممکن از آنها نگهداری شده است.

یکی دیگر از زیبایی های این شهرک را می توان وجود پل های سنگی دانست چرا که در این شهرک بیش از 35 پل سنگی زیبا می توانید مشاهده نمایید که می توانید از روی آنها نیز عبور نمایید. جهت بازدید از این شهرک باید سوار بر قایق شوید، پس از آن می توانید تمامی شهرک را مورد بازدید قرار داده و از زیر پل ها رد شوید. بازدید از این شهرک را در تور شانگهای به هیچ وجه از دست ندهید چرا که یکی از بهترین مراکز گردشگری شانگهای بوده و می تواند بهترین لحظات را برایتان رقم بزند.

معبد لونگ هوا

یکی از قدیمی ترین جاذبه های تاریخی شانگهای را می توان معبد لونگ هوا دانست که این معبد از جمله بهترین معابد چین به شمار می رود. این معبد 44 متر ارتفاع دارد و زیبایی در معماری آن موج می زند. این معبد از جمله قدیمی و تاریخی ترین جاذبه های کل کشور چین به شمار می رود و نوع ساخت آن از آجر و چوب می باشد. این معبد چندین بار خراب شده و سپس از نو ساخته شده است و تاریخ ساخت آن به سال 242 قبل از میلاد برمیگردد. این معبد امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و بوداییان در آن مراسمات عظیمی برگزار می کنند. برج ناقوس را می توان مهمترین ویژگی این معبد زیبا دانست که این برج با اینکه 2 متر ارتفاع دارد اما وزن آن بیش از 5 تن بوده است.

این برج نیز در سال 1382 ساخته شده است و در بسیاری از مناسبت ها به کار می رود. با مراجعه به این محل تنها معبد نیست که ارزش دیدن خواهد داشت و می توانید از کتابخانه معبد نیز بازدید نمایید. در این کتابخانه می توانید انواع دست نوشته هایی با قدمت بالا را مشاهده نمایید. همچنین وسایلی که در قدیم برای پرستش در معبد استفاده می شدند نیز قابل مشاهده خواهند بود. مهمترین بخش معبد را می توان 500 مجسمه ای دانست که نمادی از بوداهای لوهان می باشد و زیبایی منحصر به فردی داشته و بازدید از معبد را با ارزش تر نموده است.

معبد جید بودا

یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های تاریخی شانگهای را می توان معبد جید بودا دانست که این معبد بی شک یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شانگهای خواهد بود. توجه داشته باشید که معبد جید بودا در سال 1882 ساخته شده و زیبایی منحصر به فردی دارد. اصلی ترین ویژگی این معبد را می توان به مجسمه هایی نسبت داد که می توانید از آنها دیدن نمایید. دو مجسمه در این معبد قرار گرفته اند که یکی از آنها مجسمه بودا به صورت دراز کشیده و یکی دیگر مجسمه بودا به صورت نشسته می باشد که دلیل اصلی ساخت این معبد به شمار می رود. جنس یکی از این مجسمه ها از یشم سفید می باشد و ارتفاعی بیش از دو متر دارد. این مجسمه در تالار ونتانگ قرار گرفته است.

مجسمه دیگر نیز در بخش حیاط غربی معبد قرار گرفته و زیبایی خود را مدیون گوهر های رنگارنگی است که به آن اضافه شده اند. این مجسمه ها از جمله آثار تاریخی شانگهای به شمار می روند و از نظر مذهبی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. بودای نشسته با 2 متر ارتفاع بیش از 3 تن وزن داشته و با ظاهر زیبایی که دارد همه را مجذوب خود خواهد نمود.

جاذبه های تاریخی شانگهای ذکر شده تنها بخشی از چندین جاذبه این شهر می باشد و در این شهر جاذبه های بسیاری ارزش دیدن خواهند داشت.

منبع: دلتابان
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 250

به "آنالیز دقیق و آشنایی با جاذبه های تاریخی شانگهای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دقیق و آشنایی با جاذبه های تاریخی شانگهای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید