آنالیز دقیق و آشنایی با رویدادهای خاص پکن چین

به گزارش آناسی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری که می توانید آن را به عنوان سفر مورد نظر خود انتخاب نمایید پکن می باشد که شهر پکن مراکز گردشگری و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. توجه داشته باشید که پکن پایتخت کشور چین بوده و از جمله شهر های پرجمعیت دنیا به شمار می رود. باید بدانید که پکن مرکز مالی, تجاری, توریستی, اجتماعی و… چین میباشد و به همین دلیل نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای خاص پکن را نمی توان نادیده گرفت. هرساله در پکن نمایشگاه های بین المللی متعددی برگزار می گردد که می توانید در آنها حضور پیدا کنید. پکن بیش از 21 میلیون نفر جمعیت داشته و مردم آن بسیار اجتماعی خواهند بود. به همین دلیل سفر به چین پر از خاطرات خوش و لحظات به یادماندنی برایتان خواهد بود. به دلیل علاقه مردم چین به مراسمات هر ساله مراسمات بسیاری در این کشور و به خصوص در پکن برگزار می گردد که تماشای هر یک از این مراسمات لذتی تمام نشدنی خواهد داشت. توجه داشته باشید که نمایشگاه های متعددی در نمایشگاه بین المللی پکن برگزار می گردد که این نمایشگاه ها را می توان از جمله رویدادهای خاص پکن دانست. البته موضوع نمایشگاه ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود و امکان شرکت در این نمایشگاه ها برای همگان مقدور خواهد بود. گفتنی است که این نمایشگاه هر ساله میزبان بسیاری از نمایشگاه های بین المللی و توریست های بسیاری میباشد.

آنالیز دقیق و آشنایی با رویدادهای خاص پکن چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

رویدادهای خاص پکن

پکن شهری است که در آن هر ساله نمایشگاه های بین المللی متعدد و همچنین رویدادهای خاص مربوط به چین برگزار می گردد. در این برنامه ها و رویداد ها مردم بسیاری شرکت می کنند که بعضی از این رویداد ها را می توان رسم و رسومات مردم چین دانست.

چینی ها رویداد های ملی خاصی دارند که هر ساله به بزرگداشت این روز های با ارزش جشن هایی با شکوه برگزار می کنند که این جشن ها معمولا در میان عموم مردم اجرا شده و خیابان های شهر نشان دهنده این آداب و رسوم دل انگیز خواهند بود. این مراسمات ریشه در بنیان این کشور دارد چرا که کشور چین از جمله کشور های کهن دنیا به شمار می رود و به همین دلیل رویدادهای خاص پکن را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود. بعضی سنت ها در میان مردم پکن و تمامی مردم چین از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و تمامی مردم به این آداب و رسوم پایبند هستند. تمامی سنت ها و رویدادهای خاص پکن به دلیل باورهای قدیمیان و نیاکان چین بوده است که به همین دلیل نیز امروزه نوادگان آنها نیز این مراسمات را به صورت سلسله مراتب به انجام رسانده اند. در این مقاله سعی نموده ایم شما را با بعضی از رویدادهای خاص پکن و همچنین نمایشگاه های این شهر آشنا سازیم. پس در ادامه با ما باشید تا از مهمترین رویداد های خاص چین و پکن آشنایی یابید.

جشن ملی پکناز جمله رویدادهای خاص پکن

یکی از مهمترین رویدادهای خاص پکن را می توان جشن ملی دانست که این جشن را می توان به عنوان جشن نوروز ایرانیان دانست. فلسفه این رویداد دقیقا مشابه با عید نوروز ایرانیان می باشد و با گذشت این روز خاص سال تازه ای برای کشور و مردم آغاز خواهد شد.

این جشن طولانی ترین تعطیلات را برای مردم چین و همچنین پکن به همراه دارد و به همین دلیل بسیاری از مردم به گشت و گذار و خوشگذرانی مشغول خواهند شد. به همین دلیل باید گفت: در صورتی که قصد سفر به پکن و یا هر نقطه از چین در این روزهای خاص را داشته باشید حتما باید چندی قبل نسبت به رزرو هتل اقدام نمایید چرا که معمولا تمامی هتل های شهر های گردشگری و مهم چین در این چند روزه رزرو خواهند بود. جشن ملی را می توان از جمله مهمترین رویدادهای خاص پکن دانست که در صدر جدول رویدادهای خاص پکن قرار خواهد گرفت. این جشن حدود 1 هفته به طول انجامیده و ترافیک و ازدحام را با خود به پکن خواهد آورد.

جشن فانوس چین از جمله رویدادهای خاص پکن

جشن فانوس چین را می توان یکی از مهمترین رویدادهای خاص پکن دانست که تمامی مردم چین با این جشن آشنا بوده و قریب به اتفاق آنها در جشن فانوس شرکت می کنند. توجه داشته باشید که در جشن فانوس انواع اقسام فانوس ها به آسمان فرستاده می شوند و این فانوس ها دقیقا مانند ستاره ای درخشان در آسمان نقش خواهند کرد.

روز جشن فانوس در تقویم چین تعطیل می باشد و این روز مورد قبول تمامی مردم چین می باشد و مراسم فانوس تنها مختص پکن نخواهد بود. توجه داشته باشید که این روز در روز های میانی ماه اول قمری برگزار می گردد. فانوس هایی که به آسمان فرستاده می شوند بسیاری به دست خود بچه ها ساخته می شوند و بعضی نیز فانوس ها را از بازار تهیه می کنند که ازدحام لیت شب به لذت بخش تر شدن آن اضافه خواهد نمود. این مراسم در تمامی خیابان های پکن انجام می پذیرد و می توانید در همه نقاط پکن شاهد برگزاری مراسم باشید.

زادروز گوانیین و گرامیداشت این روز

زادروز گوانین را می توان یکی از معروف ترین رویدادهای خاص پکن دانست که همانطور که از نام آن پیداست این روز مصادف با تاریخ تولد گوانین بوده و در این روز خاص تمامی مردم پکن به بازدید از این ملکه یعنی گوانین می روند.

گوانین در میان مردم چین به عنوان خدای بخشش نام گرفته و به همین دلیل از محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که مجسمه گوانین را می توانید در اکثریت معابد چین و بخصوص در معابد بودایی مشاهده نمایید. در روز بزرگداشت گوانین تمامی مردم به برگزاری مراسم خاصی مشغول می شوند که شرکت در این مراسم برای بسیاری از گردشگران خوشایند خواهد بود. چرا که می توانید یکی از عجیب ترین لحظات زندگی خود را سپری نمایید.

نمایشگاه بین المللی پکن

نمایشگاه ها را می توان یکی دیگر از رویدادهای خاص پکن دانست که معمولا بیشترین نمایشگاه های شهر پکن در نمایشگاهی که در شمال شرقی پکن واقع شده برگزار می گردد. مراجعه به این نمایشگاه امکان مشاهده به روزترین ها و عجیب ترین ها را به شما خواهد داد و می توانید در هتل هایی که در اطراف نمایشگاه واقع شده اند اقامت داشته باشید. این نمایشگاه مساحتی قریب بر 60 هزار متر مربع داشته و بزرگترین مرکز نمایشگاهی چین به حساب می آید. به همین دلیل نیز در این نمایشگاه هر ساله انواع نمایشگاه های مختلف برگزار می گردد که هر یک از آنها را می توان از جمله رویدادهای خاص پکن دانست.

جشن قایق اژدها در پکن

یکی دیگر از رویدادهای خاص پکن را می توان جشن قایق اژدها دانست که این سنت دیرینه مردم چین بوده و امروزه نیز در حال برگزاری می باشد. این مراسم در 5 ماه و به مدت 5 روز در سال برگزار می گردد و روایت آن به دلیل روایت مرگ و زندگی یک افسانه معروف چینی می باشد.

مردم پکن در این روز لباس اژدها بر تن نموده و قایق های دراگون به حرکت در می آیند. در این روز خاص شور و شادی همه جا را فرا گرفته و می تواند بهترین تجربه برای کسانی بوده باشد که مراسماتی این چنینی مشاهده ننموده اند. چنانچه می خواهید در زمان برگزاری رویدادهای خاص پکن که در قالب جشن اژدها برگزار می شوند در پکن حضور داشته باشید باید در اوایل ماه ژوئن سفر به پکن را انتخاب نمایید.

منبع: دلتابان
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 247

به "آنالیز دقیق و آشنایی با رویدادهای خاص پکن چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دقیق و آشنایی با رویدادهای خاص پکن چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید