تور ارزان ایتالیا: برترین تفریحات مردم ایتالیا که نباید از دست بدهید

به گزارش آناسی، ایتالیا کشوری بسیار دوست داشتنی و مجذوب کننده است، اما همه زیبایی آن در شهر رم و جاذبه های تاریخی آن خلاصه نشده است. برای درک کامل و بهتر زیبایی ایتالیا، باید دید مهمترین تفریحات مردم ایتالیا چیست و خود آنها چگونه از تعطیلات و اوقات فراغت خود لذت می برند.

تور ارزان ایتالیا: برترین تفریحات مردم ایتالیا که نباید از دست بدهید

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

یک ضرب المثل قدیمی و معروف می گوید در رم باید مثل رمی ها رفتار کرد (When in Rome, do as the Romans do). بنابراین ما نیز در این مقاله از وبلاگ گردشگری خبرنگاران، برترین تفریحات مردم ایتالیا را برای شما معرفی می کنیم تا مانند خود شهفرایندان ایتالیا از این کشور لذت ببرید.

اصلی ترین تفریحات مردم ایتالیا

بدون شک بازدید از جاذبه های تاریخی مهم ایتالیا برای گردشگران بسیار مجذوب نماینده است. اما اگر دوست دارید تجربه جدیدی از تور ایتالیا را داشته باشید، می توانید فعالیت های مختلف و متنوعی را امتحان کنید. این فعالیت ها از جمله تفریحات ایتالیا است که بخش مهمی از تعطیلات ایتالیایی های خوشگذران را شامل می گردد. پس می توانید آنها را در برنامه گشت خود قرار دهید و مطمئن باشید که حسابی لذت خواهید برد:

گشت و گذار در چینکوتره (Cinque Terre)

اگر دوست دارید به جایی سفر کنید که علاوه بر طبیعت و چشم انداز شگفت انگیز و روستاهای زیبا، با مردم محلی هم تعامل داشته باشید، هیچ کجا مانند مجموعه 5 روستای چینکو تره در شمال غرب ایتالیا و جهت کوهستانی بین آنها نیست.

در این منطقه یک جهت کوهپیمایی 12 کیلومتری بسیار زیبا قرار گرفته است که از ساحل می گذرد و به علت آبی لاجوردی و چشم نواز دریا، به جهت لاجوردی (Sentiero Azzurro) معروفیت دارد. البته به علت سختی جهت، پیاده روی در تمام جهت آن ممکن است سخت باشد. اما نگران نباشید زیرا در بخش های مختلف آن ایستگاه ها و جهتهای جایگزینی تعبیه شده است تا هر کجا که خسته شدید، جهت را ترک کنید.

بهار و پاییز برترین زمان برای سفر به این منطقه و استفاده از اینگونه تفریحات ایتالیا است. در این دو فصل هم طبیعت زیبایی در انتظار شماست، هم از جمعیت زیاد گردشگران در امان خواهید بود و هم آفتاب و گرمای هوا شما را آزار نخواهد داد.

گوندولا سواری در ونیز

یکی از معمول ترین و معروف ترین تفریحات مردم ایتالیا که نمی گردد آن را نادیده گرفت، گوندولا (Gondola) سواری در ونیز است. ونیز از مجذوب نماینده ترین شهرهای ایتالیا است و به خاطر معماری و بافت خاص خود، همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی این کشور بوده است.

نمی گردد به شهری پر از کانال های آب سفر کرد و هوس قایق سواری نکرد، آنهم ونیز که قایق ها و قایقرانان خاصی دارد که به تنهایی یک جاذبه گردشگری به شمار می فرایند. این قایق های خاص که گوندولا نام دارند را می توانید در حاشیه کانال بزرگ ونیز و در نزدیکی قصر دوک و پل ریالتو پیدا کنید. یافتن این قایق ها با قایقرانانی که لباس راه راه و کلاه حصیری دارند، کار چندان سختی نخواهد بود.

اما پیشنهاد می کنیم پیش از سوار شدن بر گوندولا، حتما طول و جهت سواری و بعلاوه هزینه آن را با قایقران تعیین و نهایی کنید. علاوه بر آن بهتر است که هزینه آن را نیز در انتهای سفر پرداخت کنید. پیشنهاد می کنیم اگر خیلی تحمل گرما و تابش آفتاب را ندارید، شب را برای گوندولا سواری انتخاب کنید زیرا علاوه بر مناسب شدن هوا، انعکاس نور ساختمان ها در کانال بزرگ ونیز جلوه ای رویایی به این تجربه خواهد داد.

دوچرخه سواری در منطقه توسکانی (Tuscany)

یکی از برترین و زیباترین منطقه ها ایتالیا است که در بین گردشگران سراسر دنیا معروفیت دارد و گشت و گذار و کمپ کردن در آن، از محبوب ترین تفریحات مردم ایتالیا است. در این منطقه شهرهای بازمانده از قرون وسطی و روستاهای کوچکی وجود دارد که هر کدام پر از زیبایی و مجذوب نمایندهیت های پنهان هستند و می توانید با فرهنگ اصیل مردم ایتالیا آشنا شوید.

برای درک بهتر زیبایی طبیعی و فرهنگی منطقه توسکانی ایتالیا، پیشنهاد می کنیم یک دوچرخه اجاره کنید و به گشت و گذار در این منطقه بپردازید. در این منطقه جهتی خاکی به نام جاده سفید (Strade Bianche) وجود دارد که می توانید آن را پیاده و یا با دوچرخه طی کنید تا هم از دشت های سرسبز این منطقه لذت ببرید و هم به شهرها و روستاهای مختلف سربزنید.

تهیه و پخت پاستا

وقتی نام ایتالیا به میان می آید، غذاهای خوشمزه ای چون پیتزا و پاستا از اولین چیزهایی هستند که به فکر ما خطور می نمایند. اگرچه احتمالا این غذاها را خودمان بارها درست نموده ایم، اما یاد گرفتن دستور پخت اصیل ایتالیایی آنها تجربه دیگری است.

ایتالیایی ها علاوه بر اینکه خوردن غذاهای خوشمزه را دوست دارند، به پختن غذا نیز بسیار علاقه دارند و پخت خانوادگی و گروهی پاستا یکی از تفریحات کشور ایتالیا به شمار می رود. در بسیاری از شهرها و روستاهای ایتالیا، کارگاه های مختلفی هستند که کلاس های آشپزی برگزار می نمایند تا شما را با فرهنگ اصیل آشپزی ایتالیایی آشنا سازند.

بعلاوه بسیاری از این کارگاه ها، نحوه تهیه خمیر پاستا و برش آن به اشکال مختلف را نیز به شما آموزش می دهند که تجربه ای بسیار لذتبخش برای شما و دیگر گردشگران تور ایتالیا خواهد بود.

استراحت در دریاچه کومو (Como)

تقریبا تمامی افراد معتقدند که دریاچه کوکو در شمال ایتالیا و منطقه لومباردی (Lombardy) زیباترین و دریاچه در سرتاسر ایتالیا و یکی از برترین تفرجگاه های ایتالیا است. علاوه بر زیبایی بیش از حد این دریاچه با آب بسیار آبی و کوه های سرسبز اطرافش، وجود ویلاها و روستاهای مختلف در کنار آن نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده دریاچه کومو به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا بدل گردد.

اگه در پی این هستید که چند روز در یک منطقه بکر و مجذوب نماینده استراحت کنید، می توانید در یکی از هتل ها و اقامتگاه های حاشیه رود کومو اقامت داشته باشید. پیاده روی در حاشیه این دریاچه یا قایق سواری در آن می تواند شما را برای چند روز از تمام فکرهای بد و ناراحت نماینده رها سازد.

تقریبا تمامی افراد معتقدند که دریاچه کوکو در شمال ایتالیا و منطقه لومباردی (Lombardy) زیباترین و دریاچه در سرتاسر ایتالیا و یکی از برترین تفرجگاه های ایتالیا است

اسکی در دولومیت (Dolomites)

ایتالیا از شمال به رشته کوه معروف آلپ راه دارد و منطقه ها شمالی این کشور، مقصدی فوق العاده برای دوستداران اسکی و ورزش های زمستانی است. شما نیز اگر دوست دارید این تفریحات مردم ایتالیا را امتحان کنید، نباید رشته کوه دولومیت در شمال شرق این کشور را از دست بدهید.

در این منطقه دوازده تفرجگاه اسکی بزرگ وجود دارد که در سرتاسر مرز ایتالیا و اتریش پراکنده شده اند. رشته کوه دولومیت چندین قله با ارتفاع بیش از 3000 متر و بیش از 1200 کیلومتر پیست و جهت مخصوص اسکی دارد. روستای Cortina dAmpezzo که بزرگترین تفرجگاه این منطقه به شمار می رود، میزبان مسابقات المپیک زمستانی سال 1956 میلادی بوده است.

منبع: ققنوس
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2164

به "تور ارزان ایتالیا: برترین تفریحات مردم ایتالیا که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: برترین تفریحات مردم ایتالیا که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید