تور سریلانکا: برترین رستوران های کلمبو، سریلانکا

به گزارش آناسی، کلمبو، مرکز سریلانکا، یکی از توریستی ترین شهرهای این کشور است و صدها رستوران لوکس و بی نظیر دارد که در سفر به این شهر نباید آن ها را از دست بدهید.

تور سریلانکا: برترین رستوران های کلمبو، سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

آشپزی سریلانکا همواره یکی از مهم ترین جاذبه های این مقصد گردشگری برای گردشگران بوده است. بنابراین تعجبی ندارد که روز به روز بر تعداد رستوران های کلمبو مرکز سریلانکا اضافه می گردد. این رستوران ها تنوع زیادی دارند؛ از رستوران های لوکس با غذاهای بین المللی گرفته تا رستوران ها مقرون به صرفه. درمجموع، در رستوران های این شهر می توانید با هر ذائقه و بودجه ای، غذایی لذیذ برای خوردن پیدا کنید و هم زمان، از تماشای سبک زندگی اهالی شهر لذت ببرید.

در ادامه با تعدادی از برترین و مشهورترین رستوران ها و کافه های کلمبو آشنا می شویم.

کافه گالری

این کافه در سال 1998 در ساختمانی قدیمی که معمار آن فرد مشهوری به نام Geoffrey Bawa است، افتتاح شد. این مجموعه، ترکیبی منحصربه فرد از هنر، غذای باکیفیت و فضای مجذوب نماینده و دیدنی است. گردشگرانی که این مجموعه را انتخاب می نمایند، قبل از غذا خوردن می توانند آثار هنری هنرمندان و طراحان داخلی را ببینند و لذت ببرند. در سالن غذاخوری این مجموعه، برترین غذاهای محلی سریلانکا سرو می گردد؛ غذاهایی که برای تهیه آن ها فقط از مواد غذایی تازه استفاده می نمایند. علاوه بر غذاهای سنتی، انواع نوشیدنی محلی هم در این کافه رستوران سرو می گردد.

رستوران Nihonbashi

این رستوران جزو 40 رستوران برتر آسیا است. سرآشپز سریلانکایی ژاپنی این رستوران Dharshan Munidasa، عطر و طعم غذاهای ژاپنی را به مرکز سریلانکا آورده است. دکوراسیون رستوران، آرامش باغ های ژاپنی را به خاطر می آورد. آشپزی این رستوران بسیار ساده و در عین حال باکیفیت است. از برترین مواد غذایی برای تهیه سوشی و ساشیمی استفاده می گردد و غذاها با خلاقیت فراوان و با تزییناتی که بیشتر شبیه یک اثر هنری است برای مهمانان سرو می شوند. هر غذایی که از منوی رستوران سفارش دهید، با نهایت دقت و خلاقیت تهیه می گردد و ناامیدتان نمی نماید.

رستوران زازا (Zaza)

این کافه و رستوران با دکوراسیون زیبایی که دارد و منوی متنوعش، توجه گردشگران و اهالی شهر را جلب نموده است. روزها، منوی کافه شامل انواع چای سیلان است که با تغییراتی مدرن برای مهمانان سرو می گردد. در رستوران می توانید برترین غذاهای داخلی و بین المللی را با برترین کیفیت نوش جان کنید. علاوه بر غذا، نوشیدنی های منوی رستوران بسیار متنوع است.

رستوران Chutneys

برترین غذاهای جنوب هند را می توانید در این رستوران نوش جان کنید. این رستوران یکی از برترین رستوران های سریلانکا برای تجربه تنوعی بی نظیر در عطرها و طعم ها است. غذاهایی از سراسر استان های جنوبی هند در این رستوران سرو می گردد و البته غذاهای گیاهی از هر استان در منوی رستوران دیده می گردد. تنوع غذایی این استان ها را می توانید به وضوح در منوی رستوران مشاهده کنید.

رستوران کاری لیف (Curry Leaf)

این رستوران یکی از خاص ترین رستوران های سرلانکا است که برترین غذاهای محلی را سرو می نماید. اگر عاشق غذاهای محلی هستید، برای انتخاب این رستوران شک نکنید و برترین و باکیفیت ترین غذاها را در دکوراسیونی مجذوب نماینده نوش جان کنید.

رستوران سی فود کاو (Seafood Cove)

غذاهای دریایی در سریلانکا جزو محبوب ترین غذاها هستند و این جزیره به خاطر قرار گرفتن در اقیانوس هند، از این فرصت فوق العاده برای طبخ برترین غذاهای دریایی استفاده نموده است. یکی از برترین نمونه های رستوران های غذای دریایی، رستوران سی فود کاو است که در دکوراسیونی سنتی در کنار ساحل واقع شده است. منوی رستوران دائما تغییر می نماید و با توجه به صید روز، تنظیم می گردد. سرآشپزان ماهر رستوران، تنوع بی نظیری از غذاهای دریایی را تهیه می نمایند و با آن ها از مهمانان خود پذیرایی می نمایند.

رستوران بیچ وادیا (Beach Wadiya)

یکی دیگر از رستوران های ساحلی کلمبو که غذاهای دریایی سرو می نماید، همین رستوران است. این رستوران در سراسر این کشور به خاطر غذاهای دریایی لذیذ و متنوعش معروفیت دارد. سبک خاص آشپزی در این رستوران در کنار دکوراسیون مجذوب نماینده باعث شده که مهمانان سرشناسی داشته باشد، حتی اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا هم سر میزهای این رستوران شام خورده اند. علاوه بر غذاهای دریایی، برترین غذاهای کلاسیک سریلانکایی را می توانید در این رستوران نوش جان کنید و از فضای آرام و دکوراسیون زیبای آن لذت ببرید.

رستوران Ministry of Crab

این رستوران یکی دیگر از رستوران های عالی شهر کلمبو برای امتحان کردن انواع غذاهای دریایی است. سه سرآشپز مشهور، مدیریت آشپزخانه این رستوران را بر عهده دارند و خلاقیت خود را در طبخ و سرو غذاها به نمایش می گذارند. غذاهای رستوران در عین سادگی بسیار لذیذ و خلاقانه است و نمای استعماری مجذوب نماینده آن باعث شده که مورد توجه گردشگران شهر قرار بگیرد.

کافه کریکت کلاب (Cricket Club Café)

این کافه در یک ساختمان کوچک استعماری قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین کافه های ستارگان ورزشی است. علاوه بر این، پاتوق بسیاری از علاقه مندان به کریکت است، در نتیجه اگر به تماشای جمعی مسابقات ورزشی علاقه دارید، از حضور در این کافه لذت می برید.

رستوران Chesa Swiss

این رستوران، تنها رستوران سوئیسی سریلانکا است که فضایی بسیار گرم و محبت آمیز دارد. برترین غذاهای سوئیسی را می توانید در منوی این رستوران ببینید، از جمله انواع کباب ها و فوندوی معروف سوئیسی. البته غذاهای ترکیبی که نشانی از تبادل فرهنگی است، در منوی رستوران دیده می گردد. بدون شک، خوردن غذای سوئیسی در قلب سریلانکا، تجربه ای است که به آسانی فراموش نخواهید کرد.

رستوران Nuga Gama

برای تجربه فرهنگ روستایی در سریلانکا، لازم نیست زیاد از شهر کلمبو دور شوید. رستوران Nuga Gama یا دهکده Banyan یک رستوران سنتی فوق العاده در قلب کلمبو است که در آن می توانید حال و هوای زندگی روستایی را تجربه کنید. یک درخت بزرگ 200 ساله، کلبه های چوبی روستایی و کارکنانی که لباس محلی پوشیده اند، از مجذوب نمایندهیت های این مجموعه برای گردشگران و حتی برای اهالی شهر است. این مجموعه از چند قسمت تشکیل شده است؛ فضای غذاخوری، آشپزخانه اوپن، سوپرمارکت محلی و بخشی برای استراحت مسافران. یک مزرعه هم دارد که با وجود حیوانات اهلی مثل مرغ و گاو، کاملا حال و هوای مزارع روستایی را زنده می نماید. آشپزی این رستوران، آشپزی سنتی سریلانکایی است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2125

به "تور سریلانکا: برترین رستوران های کلمبو، سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: برترین رستوران های کلمبو، سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید