برترین مقاصد گردشگری در جهان در گزارش مجمع جهانی اقتصاد

به گزارش آناسی، در جهان بیش از 200 کشور مختلف وجود دارد که هر یک جاذبه های گردشگری خاص خود را دارند.اما عواملی وجود دارد که بر کیفیت و ارزش این جاذبه ها تاثیرگذارند. با خبرنگاران همراه باشید تا برترین مقاصد گردشگری جهان را بشناسید.

برترین مقاصد گردشگری در جهان در گزارش مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد هر دو سال یک بار گزارشی در رابطه با برترین مقاصد گردشگری در جهان منتشر می نماید. گزارش سال جاری که عنوان آن گزارش سفر و رقابت گردشگری در سال 2017، هموار کردن راه برای آینده ای پایدارتر و فراگیرتر است، به ویژگی هایی می پردازد که یک مقصد گردشگری را ایده آل می نماید: سلامتی، بهداشت، ایمنی و امنیت، زیرساخت ها و منابع طبیعی.

نکته مهم این گزارش، لیست رقابت محوری است که در آن 136 کشور بر مبنای ویژگی هایی که گفته شد رده بندی شده اند و اسپانیا برای بار دوم، رده نخست را به خود اختصاص داده است.

اما چه چیز اسپانیا را تا این مقدار ایده آل نموده است؟ اگر بلافاصله به معماری های گائودی (Gaudi) در بارسلونا و کامینو د سانتیاگو (Camino de Santiago) فکر نموده اید، باید بگویم راه درستی رفته اید.

اسپانیا این موفقیت را مدیون آمیزه ای از ویژگی های فرهنگی و طبیعی خود است که به ترتیب رتبه های دوم و نهم را در جدول جهانی به خود اختصاص داده اند. به علاوه دسترسی هوایی و نیز زیرساخت های گردشگری نیز در این کشور بسیار قوی بوده و تاثیر بسزایی دارند.

این گزارش نشان می دهد که رشد قابل ملاحظه اسپانیا در زمینه گردشگری، به سبب ازدیاد مسافرانی است که قصد دارند تعطیلات خود را در خاورمیانه یا بخش هایی از اروپای غربی بگذرانند اما در خصوص مسائل امنیتی نگرانند. البته باید در نظر داشت که همچون هر جای دیگری، این کشور هم کامل و بدون نقص نیست؛ از نظر فضای مالی و کسب مجوزهای مربوط به ساخت و ساز، اسپانیا در رده های آخر جدول قرار گرفته است و به رغم این که حمل و نقل زمینی آن در حال حاضر مناسب است، اما اصلاحاتی در این زمنیه ضروری است تا تمامی این امکانات به روز و مناسب باشند.

با این وجود، هدف این گزارش، تنها شناسایی برترین کشورها برای سفر نیست. صنعت توریسم و سفر رو به شکوفایی است، بر اساس این گزارش، 10% از مشاغل جهان مربوط به صنعت گردشگری و سفر است، چنان که 10% از فراوری ناخالص جهانی (Worlds GDP) نیز مربوط به همین صنعت است. در پرتو اهمیت سفر در اقتصاد امروز، مجمع جهانی اقتصاد بصورت متمرکز سعی بر توسعه این صنعت دارد به نحوی که بر محیط زیست تاثیری پایدار و نقشی حمایتی و فراگیر در جوامع محلی داشته باشد.

با در نظر داشتن این اهداف، برای هر منطقه، پیشنهادی خاص نیز دارد: امریکای شمالی باید مزیت رقابتی خود را در زمینه قیمت ها، پایداری محیط زیست و زیرساخت ها افزایش دهد. و در منطقه آسیا-پاسیفیک نیز سیاست های صدور ویزا می تواند باعث بهبود سفرها و نیز صنعت گردشگری باشد.

فرانسه، آلمان، ژاپن و بریتانیا پس از اسپانیا مقام های دوم تا پنجم را دارند، اما برندگان دیگری نیز در عرصه این رقابت حاضرند؛ مکزیک و هندوستان، هر دو پیشرفت چشم گیری در گزارش اخیر داشته اند و به ترتیب به هشتم و دوازدهمین پله صعود نموده اند. مکزیک در مجموع در رده بیست و دوم قرار گرفته است و منابع طبیعی آن در رده دوم در کل جهان قرار گرفته است. در حالی که هند در رده چهلم است و در آنالیز منابع فرهنگی، نهمین رده را به خود اختصاص داده است.

منبع: کجارو / hellogiggles.com
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2067

به "برترین مقاصد گردشگری در جهان در گزارش مجمع جهانی اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد گردشگری در جهان در گزارش مجمع جهانی اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید