بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره سفر لاوروف به ایران

به گزارش آناسی، ایرنا نوشت:وزارت خارجه روسیه اظهار داشت در 13 آوریل (24 فروردین) تهران میزبان گفت و گوهای سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه و محمد جواد ظریف همتای ایرانی اش خواهد بود ضمن اینکه دیدارهایی نیز با حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نیز برنامه ریزی شده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره سفر لاوروف به ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه که شامگاه دوشنبه منتشر شد گفته است : در بخشی از این سفر انتظار می رود وزیر امور خارجه روسیه در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات همکاری دو جانبه، ابعاد سیاسی، تجاری، مالی، فرهنگی و انسانی آن با طرف ایرانی بحث و گفتگو کند.

طرفین ضمن آنالیز اوضاع برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته ای ایران (برجام)، در باره کوشش های چند جانبه برای مبارزه با تروریسم و مظاهر معاصر و دستور کار بین المللی فعلی، در خصوص روش های حل مسائل منطقه ای، از جمله اوضاع سوریه، یمن، افغانستان و منطقه خلیج فارس گفتگو خواهند کرد.

در این بیانیه امده است با وجود همه گیری کووید - 19 تحریم های ظالمانه علیه ایرانی، ما خوشحالیم که شاهد شاخص های مثبت در تجارت متقابل با ایران هستیم. در این چارچوب برای بهره برداری بیشتر از ظرفیت های موجود، همکاری های دو جانبه در زمینه حمل و نقل و انرژی، از جمله اجرای پروژه های مشترک در خاک ایران، آنالیز بیشتر خواهد شد.

وزارت خارجه مسکو گفته است روابط روسیه و ایران دارای پویایی فشرده و پایدار در همه زمینه ها است. سال جاری بیستمین سالگرد امضای پیمان روابط و اصول همکاری بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران است که اصول اساسی ارتباطات بین دولتی ما را در خصوص اصول برابری و دو جانبه معین کرد.

در این بیانیه با شاره به دیدارها و تماس های مقامات دو طرف در سال گذشته نوشته شده است ایران شریک مهم اتحادیه مالی اوراسیا است. ما به مذاکرات کنونی این اتحادیه با طرف ایرانی برای امضای موافقت نامه دائمی در خصوص منطقه تجارت آزاد (به جای توافق موقت در حال انجام از سال 2019) اهمیت زیادی می دهیم، که بدون شک به نفع اقتصادهای ما خواهد بود و یاری قابل توجهی به توسعه فرآیندهای ادغام در فضای اوراسیا می نماید.

در شرایط اوضاع بهداشتی و اپیدمیولوژیک سخت جهان، همکاری عملی بین مسکو و تهران در زمینه مقابله با کووید - 19 وجود دارد و تهران اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی را تأیید نموده است. تا به امروز چندین محموله از این واکسن روسی به ایران ارسال شده است و ما امیدواریم که این دارو به دوستان ایرانی یاری کند تا هرچه سریعتر این ویروس را در کشور خود شکست دهند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1702

به "بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره سفر لاوروف به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره سفر لاوروف به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید