ظریف: بازگشت ایران به تعهدات برجامی به اقدامات اروپا بستگی دارد

به گزارش آناسی، ظریف وزیر خارجه کشورمان آدینه شب گفت: در صورتی که اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند، ایران نیز از فرایند کاهش تعهدات خود نسبت به توافق هسته ای باز خواهد گشت.

ظریف: بازگشت ایران به تعهدات برجامی به اقدامات اروپا بستگی دارد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت وگو با خبرنگاران توضیح داد: ایران تصمیم خواهد گرفت که آیا اقدامات اروپا در خصوص تعهدات برجامی، برای کاهش و یا بازگشت ما به این تعهدات کافی است یا نه.

ظریف اضافه نمود: اگر اروپا منافع مالی ایران را تامین کند، تهران مایل خواهد بود به سمت تعهدات توافق هسته ای سال 2015 باز شود.

وزیر امورخارجه ایران بار دیگر تاکید نمود: ایران آماده است متناسب با کارهایی که اروپا انجام می دهد، اقدامات خود را در زمینه برجام کند و یا معکوس کند.

وی گفت: ایران تصمیم خواهد گرفت که آیا اقدامات اروپا در این خصوص، برای کند یا معکوس کردن بعضی از اقدامات کافی است یا نه.

ظریف گفت، ما در خصوص امور خیریه صحبت نمی کنیم بلکه در باره حقوق مردم ایران برای دریافت مزایای مالی سخن می گوییم.

وی اضافه نمود: ایران به دلیل تحریم های آمریکا صدماتی زیادی دیده است اما اگر اروپا قدم های معناداری بردارد ما نیز اقدامات اجرا شده را بازخواهیم گرداند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه روز آدینه نوشت: انتظار می رود که محمد جواد ظریف در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان در خصوص احیای توافق هسته ای برجام گفت وگو کند.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته ای، دیگر اعضای این توافق بین المللی را تحت فشار قرار داده تا مانند این کشور از برجام خارج شوند اما با این وجود ماس گفت که آلمان مخالف راهبرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.

وی اضافه نمود: ما به طور جدی به راستا خود در خاورمیانه مبنی بر کاهش تنش به جای افزایش فشار ادامه خواهیم داد.

ظریف نیز در گفت وگو با خبرنگاران بار دیگر تاکید نمود: همه اقدامات کاهش تعهدات در برنامه هسته ای که در چند ماه گذشته اجرا شده قابل برگشت است به شرط اینکه اروپا قدم های معقول و منطقی بردارد.

محمد جواد ظریف که برای شرکت درکنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر نموده است، در حاشیه این نشست ملاقاتهای متعددی با مقامات دیگر کشورها انجام داده و پیرامون مسائل مختلف بحث و گفتگو نموده است.

ظریف صبح آدینه با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، فرانسوا فیلیپ شامپانی همتای کانادایی خود ملاقات و دوطرف درباره روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی کردند.

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) هم در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ گفت وگو کرد.

ملاقات با وزیرخارجه فنلاند و واتیکان از دیگر ملاقاتهای وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از شروع کنفرانس امنیتی مونیخ بود.

پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ که روز آدینه با حضور مقامات بلند پایه از جمله رهبران 35 کشور شروع شد تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، فرانک والتر اشتاین مایر به عنوان اولین سخنران این نشست هشدار داد که جنگ قدرت سه کشور آمریکا، روسیه و چین، جهان را به مکان نا امنی تبدیل نموده است.

اشتاین مایر از سیاست های این سه کشور برای فاصله دریافت از رویکرد چند جانبه گرایی انتقاد کرد و به طور ویژه به شعار دونالد ترامپ مبنی بر آمریکا را دوباره عالی کن تاخت.

وی به کنایه گفت که آمریکا کوشش می نماید تا با هزینه شرکا و همسایگانش راستا عالی شدن را طی کند.

رئیس جمهوری آلمان در این اجلاس سه روزه که با عنوان غرب بدون محتوا در حال برگزاری است، از این که دولت ترامپ به عنوان نزدیک ترین متحد برلین با رویکرد جامعه جهانی مخالفت می نماید، به شدت انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 843

به "ظریف: بازگشت ایران به تعهدات برجامی به اقدامات اروپا بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: بازگشت ایران به تعهدات برجامی به اقدامات اروپا بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید