بیر (Bir)، مرکز پاراگلایدر سواری هند

به گزارش آناسی، در پهنه دامنه کوه های هیمالیا در قسمت هند، روستایی پهناور با زمین های کشاورزی سرسبزی بیر واقع شده است. آنچه باعث معروفیت این روستا شده است ورزش پاراگلایدر است. مرکز پاراگلایدر به عنوان نام مستعار این روستا در میان گردشگران شناخته شده است.

بیر (Bir)، مرکز پاراگلایدر سواری هند

روستای کوچک بیر متعلق به استان شمالی هیمکلان پراداش هند است که در سال 2015 میزبان مسابقات جهانی جایزه بزرگ پاراگلایدر بود و بیشتر معروفیت خودش را مدیون میزبانی این مسابقات است. مربی پاراگلایدر آرویند پائول (Arvind Paul) یکی از مربیان آموزش پاراگلایدر که هندی است می گوید: برگزاری مسابقات پاراگلایدر این منطقه را به معروفیت جهانی رساند. همه مردم روستا کشاورز هستند و برگزاری مسابقات در فصل هایی که کشت و کار در آن وجود ندارد، باعث رونق بازار و اقتصاد مردم شد. در بیر، حدود 140 پاراگلایدر سوار وجود دارد که ادیتی تاکار 16 ساله از جوان ترین پاراگلایدر سواران این منطقه است. او درباره علاقه اش به پاراگلایدر سواری می گوید:

من جوان ترین پاراگلایدرسوار زن این منطقه هستم، زمانی که از خانه خودمان به پاراگلایدرها نگاه می کردم، کوچک تر از تصور من دیده می شدند. بعدها از پدرم خواستم که اجازه بدهد پاراگلایدر سواری را یاد بگیرم. با تمام قلبم علاقه به پرواز را حس می کردم.

زیبایی های هند

پارک ملی گل های اوتاراخاند (Valley of Flowers National Park, Uttarakhand)

محل قرارگیری این دره پر از گل در هیمالیا است که در سال 1931 کشف شده و جزئی از میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. در طول ماه های گرم، این دامنه پوشیده از شکوفه درختان می شود. بهترین زمان برای بازدید از این دره ژوئیه و اکتبر است.

هاو ماهال، جیپور راجستان (Hawa Mahal, Jaipur, Rajasthan)

این کاخ در ارتفاع جیپور ساخته شده است تا زنان اشرافی در سال های 1799 بتوانند بدون حضور در داخل دهکده شهر را نظاره کنند. این کاخ، به کاخ بادی هم مشهور است.

دره نوبرا (Nubra Valley)

این دره دارای کوه و دره یخی و بزرگی است که نفس هر کوهنوردی را می گیرد. از جمله مکان های دیدنی در این دره لادوک ها هستند که به خانه های بالای کوه هندیان گفته می شود.

آگاتی، لاکشادویپ (Agatti, Lakshadweep)

این ساحل در 460 کیلومتری ساحل کوچی قرار گفته است و کوچک ترین سرزمین مستقل هند به شمار می رود. گردشگران به خاطر ماسه های سفید و آبی نیلی دریا به این منطقه ها سفر می کنند.

صخره های شنی، راجستان (Sam Sand Dunes, Rajasthan)

این صخره ها در راجستان از جمله در دسترس ترین نقاط موجود در صحرای غربی هند هستند. می توانید در این صحرا به تورهای صحراگردی با شتر و ماشین های شاسی بلند بروید.

موننار، کرالا (Munnar)

تپه های سرسبز و آرام گرفته ای در استان جنوبی کارالا وجود دارند که موننار نامیده می شوند. این تپه ها پر از بوته های چای هستند.

تاج محل، اوتا، پرادش (Taj Mahal, Agra, Uttar Pradesh)

گردش شما در هند بدون ندیدن تاج محل تکمیل نخواهد شد. مقبره سنگ مرمری عاجی گونه که در سده 16 میلادی از طریق امپراتور مغول، برای سومین همسرش ساخته شده است. پادشاه در کنار همسرش ممتاز ماه، به خاک سپرده شده است.

چادار، لاداخ (Chadar, Ladakh)

یکی از صعب العبورترین محل های پیاده روی در هند راستا چادار است. راستای که به رودخانه یخ زده زنجار می رسد. این سفر سرسخت همراه با دیدنی هایی است که به سختی آن می ارزد ازجمله، آبشار یخ زده، روستاهای برف پوشیده زنجار و غار یخی است.

کاخ هومایون، دهلی نو (Humayuns Tomb, New Delhi)

این کاخ آرامگاه آخرین شاه مغول هومایون شاه در قرن شانزدهم است که از طریق میراث جهانی به ثبت رسیده است. این اولین مقبره باغ در هند بوده است که سایر مکان های مشابه همانند تاج محل نیز از این محل نسخه برداری شده اند.

صومعه باسگو، لاداخ (Basgo Monastery)

این صومعه به اندازه سایر صومعه های موجود در هند مورد توجه قرار نگرفته است؛ اما کسانی که با مشقت به بالای این صومعه می رسند، با نقاشی های دیواری رنگارنگ دهه 16 میلادی روبرو می شوند. همچنین در این محل بتی به طول 14 متر با نام ماتریا که مربوط به بودا است، قرار گرفته است که یکی از قدیمی ترین ساختارهای مربوط به خودش در هند است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2103

به "بیر (Bir)، مرکز پاراگلایدر سواری هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیر (Bir)، مرکز پاراگلایدر سواری هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید