تبدیل ضایعات میوه به محصولات آرایشی بهداشتی توسط محققان کشور

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، مختار یوسفیان مدیرعامل شرکت یک خلاق گفت: این مجموعه با تحقیقات بر روی ضایعات و دورریز میوه ها و ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه در این حوزه، پیروز شد تا محصولات تأیید شده با کیفیتی در این زمینه فراوری کند. یکی از مواد اولیه مورد استفاده در این مجموعه، هسته آلبالو است.

تبدیل ضایعات میوه به محصولات آرایشی بهداشتی توسط محققان کشور

مدیرعامل شرکت افزود: هسته آلبالو پیش از این به عنوان ضایعات دور ریخته می شد. این دور ریز در حال حاضر با استفاده از فناوری، به ماده اولیه محصولات متعددی تبدیل شده است. در این شرکت چند محصول مختلف از هسته آلبالو تهیه می گردد. یکی از این محصولات، نوعی مام زیربغل است که برای برطرف کبودی های بدن از آن استفاده می گردد.

یوسفیان ادامه داد: یک محصول دیگر نیز، برای برطرف لک های صورت و لایه برداری پوست مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این ماده معجزه آسا، یک کرم با کیفیت فراوری شده است که علاوه بر ایجاد شفافیت در پوست، در درمان زخم های قدیمی نیز کاربرد دارد. یک نوع صابون 100 درصد طبیعی نیز، از هسته آلبالو فراوری می گردد. تمام این محصولات پیروز شده اند تا تاییدیه های لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ نمایند.

وی، با اشاره به ارزآوری بالای این محصولات گفت: این شرکت همچنین یک روغن ویژه مفاصل نیز فراوری می نماید که از توان جذب بالای برخوردار است و برای تسکین درد در این ناحیه به کار می رود. در حال حاضر محصول مشابه خارجی در ایران با قیمت 1 میلیون و 300 هزار تومان عرضه می گردد، در حالی که محصول ما با قیمتی کمتر از 100 هزار تومان به مصرف نماینده ارائه می گردد.

وی ضمن آنکه نوآوری را یک محور اساسی در فعالیت های این مجموعه خواند، بیان نمود: یک گروه از متخصصان جوان و باانگیزه در این مجموعه جمع شده اند و مواد دورریز و کم اهمیت مانند ضایعات و هسته میوه را به محصولات ارزشمند صادراتی تبدیل می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1592

به "تبدیل ضایعات میوه به محصولات آرایشی بهداشتی توسط محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل ضایعات میوه به محصولات آرایشی بهداشتی توسط محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید