ترانه های امروزی زبان اجتماعی دارد

به گزارش آناسی، عضو شورای ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با شبکه سپهر رسانه گفت: ما این روزها با ترانه هابی آشنا هستیم، می شنویم و می خوانیم، به شدت زبان اجتماعی دارد.

ترانه های امروزی زبان اجتماعی دارد

به گزارش خبرنگاران از معاونت فضای مجازی رسانه ملی، مجید افشاری ادامه داد: زبان اجتماعی از این منظر که نقد و صراحتی داشته باشد بلکه بیشتر یک عاطفه ملموس بین فردی اما سرشار از اصطلاحات رایج بین جوانان این مرز و بوم را تشکیل می دهد.

افشاری پیرامون فرایند رشد ترانه اظهار کرد:در طول این سال ها شاهد رشد بودیم از این حیث که آن موقع ابتدا ماجرا جویی های پاپ و رویکرد موسیقی، ساز و نواخت ها بود؛ سعی و خطاهای محقق شد و در یک دوره ارزش اضافه کرده های سروده انقلابی محقق شد و زبان مشترک از ارزشها و باورها در ترانه شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در یک دوره به یک خط افول رسیدیم مخصوصاً دهه ای که کارهای زیر زمینی منتشر شده و این روزها متوجه نسل چهارم آن هستیم.

افشاری شرح داد: زبان ترانه امروز را شخصا نمی پسندم اما می پذیرم چراکه باید دلیلی برای رضایت داشته باشم. خیلی از دوستان حقیقتا قرضی در کارشان نیست ، چون پیروز بودن می گوید مشتری و مخاطب دارم اما ارزیابی کمی و کیفی آن متوجه می گردد که در یک بازه زمانی و دردرازمدت در موسیقی ماندگار نیستند.

وی درباره شرایط ترانه گفت: برای نخستین بار قرار شد کارهای را انتخاب و بعد آنها ارزیابی و آنالیز کنیم متوجه این نکته شدم و نوید را بدهم که ترانه های شایسته و درجه یک را شاهد بودیم و به یک تعامل در حیث کمی و کیفی می رسیم.

در ادامه فرزاد مرادی خواننده گروه رستاک گفت: استقبال خوبی از اجراهای ما شد ،از طرفداران تشکر می کنم که همواره همراه و حامی ما بودند.

وی درباره شروع فعالیت این گروه مطرح نمود: از سال 74 فعالیت خود را شروع کردیم و 22 سال از فعالیت این گروه می گذرد.

وی اضافه کرد: این گروه از جمع دانشجویان شروع شد؛ بیشتر هدف اول کارهای تحقیقاتی و تجربی بود اما از سال 72 گروه به این شکلی که مردم آشنا هستند در آمد.و تصمیم گرفتیم با استفاده از سازهای سنتی بتوانیم با مخاطب ارتباط بگیریم .

لازم به ذکر است؛ برنامه سپهر آوا به تهیه کنندگی وکارگردانی مهدی امامی، کاری از معاونت فضای مجازی رسانه ملی و 30 دقیقه بامداد از شبکه سپهر پخش می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 886

به "ترانه های امروزی زبان اجتماعی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترانه های امروزی زبان اجتماعی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید