ترکیبات موجود در محصولات ضد لک را بشناسید!

به گزارش آناسی، امروزه یکی از رایج ترین مسائل در حوزه زیبایی، لک های پوستی است. محصولات ضد لک زیادی در این خصوص وجود دارد که هر کدام از کیفیت های مختلفی برخوردار هستند. با این حال بد نیست جستجویی هم در حوزه ترکیبات این محصولات داشته باشیم تا از آنها مطمئن شویم. به عبارتی دیگر، یکبار برای همواره به این پرسش پاسخ دهیم که آیا محصولات ضد لک واقعا عملکرد قابل قبولی دارند یا تنها در حد شعار عمل می نمایند؟ در این محتوا ضمن آنالیز این مسئله، شما را در انتخاب یک محصول مرغوب کمک خواهیم کرد.

ترکیبات موجود در محصولات ضد لک را بشناسید!

اثرات لکه های پوستی

لکه های پوستی در نتیجه عوامل مختلفی به وجود می آیند. رایج ترین علت به وجود آمدن این لک ها، کهولت سن است و معمولا لکه های آن بر روی صورت یا بدن بروز پیدا می نماید. گاهی اوقات بیماری های کبدی می تواند علت به وجود آورنده این لک ها باشد. در بعضی موارد هم دیده شده است که تماس مستقیم اشعه های مضر آفتاب با افراد علت به وجود آمدن لک های پوستی بوده است. اشعه های مضر می تواند بسیار بیشتر از آنچه به نظر می رسد بر روی سلامتی پوست شما تاثیرگذار باشد.

بعلاوه استرس و حالات نامساعد روحی هم می تواند خود را به شکل لک های پوستی بروز دهد. بعضی شرایط خاص پوستی مانند اگزما نیز نمی توان نادیده گرفت. این لک ها معمولا سفید یا زرد هستند و شکل ناخوشایندی دارند.

به هر حال علت به وجود لکه های پوستی هر چه باشد، باید در نهایت به جای پنهان کردن در پی درمان آن باشید. چرا که این لکه ها به شدت می توانند زیبایی شما را تحت تاثیر منفی قرار دهند و قطعا این امری است که برای شما ناخوشایند است. این مسئله در مورد بانوان که به زیبایی خود اهمیت بیشتری می دهند نیز شکلی ویژه و حیاتی پیدا می نماید.

تاثیر ترکیبات طبیعی در درمان لکه های پوستی

  • طبق یافته های متخصصین زیبایی، ویتامین c را می توان از اولین ویتامین های موثر در درمان لکه های پوستی دانست. این ویتامین با کمرنگ کردن این لکه ها، موجب می گردد که به تدریج آنها محو شده و از بین بروند. طبق پژوهش های مختلفی که بر عده ای از افراد اجرا شده است، استفاده مستقیم از ویتامین سی بر روی لکه ها موجب می گردد که آنها واقعا کمرنگ شوند. به همین علت این ویتامین معمولا در تمامی محصولات ضد لک هم یافت می شوند.
  • آلوئه ورا را به عنوان یکی از ترکیبات مغذی و مناسب برای پست می شناسند. این ماده در آبرسانی پوست و بهبود حس شادابی در شما نقش موثری دارد که همواره مورد توجه متخصصین پوست و زیبایی قرار می گیرد. این بار باید بدانید که ژل آلوئه ورا در درمان لکه های پوستی هم می تواند موثر واقع گردد. در واقع این محصول با لایه برداری ملایم از روی پوست، بافت جدیدی را جایگزین می نماید که در نهایت حتی موجب داشتن پوستی زیبا و شفاف نیز خواهد شد.
  • آزلائیک اسید را میتوان به شکل طبیعی در غلات طبیعی مانند جو دوسر یافت. به همین علت یکی از دم دستی ترین مواد است که برای درمان لکه های پوستی تجویز می گردد. این ماده در کمرنگ کردن لکه های پوستی در افراد موثر است و اثرات آن بارها اثبات شده است. از طرفی دیگر، به علت طبیعی بودن ساختار این اسید معمولا کمترین مقدار عوارض را برای پوست شما دارد.
  • عصاره سویا از آن دسته ترکیباتی است که فواید متعددی برای بدن دارد. ورزشکاران معمولا برای تسریع در ریکاوری از آن استفاده می نمایند. گاهی نیز از این ماده در بهبود سلامتی عمومی بدن استفاده می گردد. اما شاید جالب باشد بدانید که سویا برای درمان لکه های پوستی نیز بسیار مناسب می باشد. این ماده به تدریج لکه های پوستی را در شما کاهش می دهد و از این طریق اثر مثبت خود را بر روی زیبایی شما خواهد گذاشت.

سایر ترکیبات ضد لک را بشناسید

هیدروکینون از آن دسته ترکیباتی است که می تواند در کاهش لکه های پوستی و کمرنگ شدن آنها موثر واقع گردد. این ماده اثر بسیار قدرتمندی از خود به جا می گذارد. به طوری که معمولا یکی از رایج ترین عوارض آن، رنگ پریدگی است. معمولا توصیه می گردد که از محصول فوق روزانه یک تا دو بار متناسب با مقدار لکه ها و درجه پررنگی آنها استفاده گردد. هیدروکینون هم در محصولات ضد لک به وفور دیده می گردد.

لیزر درمانی هم معمولا به عنوان یکی از تکنیک های ضد لک همواره مورد توجه بوده است. لیزر تقریبا سریعترین راه رسیدن به پوست ضد لک است؛ با این حال به علت عوارض بالا گاهی نیز مورد استفاده قرار نمی گیرد. به همین علت اگر دارای پوستی حساس هستید و قصد لیزر درمانی برای از بین بردن لکه های خود را دارید، بهتر است که ابتدا با پزشک مشورت کنید. لیزر با فراوری یک گرمای خاص موجب تغییر در رنگ پوست شما خواهد شد و به این ترتیب لکه های پوستی را در شما رفع می نماید.

محصولات ضد لک در سلام دارو

در سلام دارو شما میتوانید انواع محصولات ضد چروک و ضد لک را بیابید و آنها را خریداری نمایید. یک محصول ضد لک گاهی می تواند بسیار بیشتر از آنچه انتظارش را دارید شفافیت و زیبایی را به پوست شما هدیه دهد و حاوی تمامی ترکیباتی باشد که در بالا ذکر شد.

این محصولات با کیفیتی مرغوب و قابل قبول، به تدریج لک های روی پوست را محو می نماید تا اینکه در نهایت زیبایی بی نظیری را به شما هدیه خواهد داد. سایت ما با آدرس salamdaro.ir آماده خدمت به تمامی هموطنان می باشد و با ارائه محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت، در پی کسب این هدف است. پس وقت را تلف نکنید و با مراجعه به سایت سلام دارو هم اکنون محصول مورد احتیاج خود را سفارش داده و در اسرع وقت آن را درب منزل دریافت کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2217

به "ترکیبات موجود در محصولات ضد لک را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیبات موجود در محصولات ضد لک را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید