تزریق دوز بوستر کادر درمانی گلستان در دستور کار نهاده شد

به گزارش آناسی، خبرنگاران/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تزریق دوز بوستر واکسن کرونا برای کادر درمانی طبق اولویت های اول تزریق واکسن در زمان آغاز واکسیناسیون در دستور کار نهاده شد.

تزریق دوز بوستر کادر درمانی گلستان در دستور کار نهاده شد

دکتر عبدالرضا فاضل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز گذشته اعلام کردیم که تزریق دوز بوستر(دوز سوم) بر اساس همان اولویت متخصصین داخلی و عفونی و کادر درمان شاغل در بخش آی سی یو شروع گردد.

وی اضافه نمود: برای دوز سوم کسانی که اسپوتنیک تزریق کردند می توان از آسترازنکا استفاده کرد اما برای کسانی که واکسن بهارات و سینوفارم تزریق کردند، هنوز معین نشده که از چه واکسنی استفاده گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان توضیح داد: بر اساس پایش اجرا شده کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت کردند، کمتر به کرونا مبتلا شدند. درصد ابتلا به کرونا در کسانی که واکسن اسپوتنیک و سینوفارم تزریق کردند، تقریباً مانند هم بوده است.

با اشاره به اینکه کمیته ای در استان در مورد بیماری قارچ سیاه تشکیل شده است، اظهار کرد: تیمی متشکل از متخصصان عفونی، چشم و گوش، حلق و بینی در این کمیته حضور دارند. هر بیماری که مبتلا به قارچ سیاه شده یا علائم این بیماری را دارد به این کمیته معرفی و رصد می نمایند.

وی اعلام کرد: افراد مبتلا به این بیماری در دو نقطه استان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس پذیرش و اقدامات درمانی بر روی آنها انجام می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه اعلام کرد: از روز گذشته اعلام کردیم که تزریق دوز بوستر(دوز سوم) بر اساس همان اولویت های اول واکسیناسیون یعنی متخصصین داخلی و عفونی و کادر درمان شاغل در بخش آی سی یو، در صورت تمایل آنها شروع گردد.

فاضل گفت: برای دوز سوم کسانی که اسپوتنیک تزریق کردند می توان از آسترازنکا استفاده کرد اما برای کسانی که واکسن بهارات و سینوفارم تزریق کردند، هنوز معین نشده که از چه واکسنی استفاده گردد.

وی توضیح داد: بر اساس پایش اجرا شده کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت کردند، کمتر به کرونا مبتلا شدند. درصد ابتلا به کرونا در کسانی که واکسن اسپوتنیک و سینوفارم تزریق کردند، تقریباً مانند هم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر 13 شهرستان استان در شرایط نارنجی و رامیان تنها شهر با شرایط زرد از نظر کرونا در استان است. پیش بینی می گردد تا اواخر هفته جاری تعداد شهرهای زرد استان افزایش یابد.

فاضل گفت: در حال حاضر 665 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 129 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری و 50 نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز 750 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، اعلام کرد: در هفته گذشته طی دو مرحله 148 هزار دوز واکسن وارد استان شد و تزریق آنها با سرعت انجام گرفت و در حال حاضر موجودی واکسن رو به اتمام است و اگر امروز واکسن وارد استان نگردد، فردا مراکز واکسیناسیون را تعطیل می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1904

به "تزریق دوز بوستر کادر درمانی گلستان در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق دوز بوستر کادر درمانی گلستان در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید