تظاهرات سراسری بریتانیا در اعتراض به قدرت گیری پلیس

به گزارش آناسی، برخی از سیاستمداران پس از تظاهرات سال 2019 گروه شورش علیه انقراضخواستار افزایش قدرت پلیس برای پراکنده کردن معترضان شدند.

تظاهرات سراسری بریتانیا در اعتراض به قدرت گیری پلیس

هزاران نفر به در اعتراض به لایحه پیشنهادی دولت بریتانیا که اختیارات پلیس را برای مهار اعتراضات بیشتر می کند، تظاهرات کردند. این اعتراضات در مناطقی از لندن با درگیری همراه شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منتقدان از لایحه جدید پلیس، جرم، صدور احکام و دادگاه ها ابراز نگرانی کرده اند و بر این باورند که این قانون قدرت پلیس را برای مهار و پراکنده کردن معترضان افزایش خواهد داد.

این تظاهرات با مشارکت فعال طرفداران کارزارهای محیط زیستی شورش علیه انقراض و کمپین اجتماعی جان سیاهان مهم است روز شنبه در ده ها شهر بریتانیا برگزار شد.

معترضان پلاکاردهایی را در تظاهرات لندن با خود حمل کردند/ عکس: رویترز

پس از تجمع چندین هزار نفر در مرکز لندن درگیری هایی میان پلیس و معترضان رخ داد اما بیشتر شهرهای بریتانیا شاهد برگزاری تظاهراتی آرام و مسالمت آمیز بود.

برخی از سیاستمداران پس از تظاهرات گروه شورش علیه انقراض در سال 2019 خواستار افزایش قدرت پلیس برای پراکنده کردن معترضان شدند. اعضای این گروه در اعتراضات اوایل سال 2019 مناطقی از لندن را فلج کردند.

بریتانیا یکی از کشورهایی است که بارها شاهد بروز خشونت میان معترضان و نیروهای امنیتی بوده است. آخرین دوره از این خشونت ها، بهار و تابستان گذشته و در اوج جنبش جان سیاهان مهم است در بسیاری از شهرهای این کشور به وقوع پیوست.

دولت بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا ماه گذشته این قانون را به نمایندگان مردم پیشنهاد کرد و بسیاری از مخالفان در هفته های اخیر به صورت پراکنده نسبت به ارائه آن تظاهرات کردند. تظاهرات روز شنبه اولین اقدام سراسری بریتانیا علیه این قانون به شمار می آید.

یک معترض به قانون پیشنهادی جدید بریتانیا لندن به نشانه اعتراض در برابر پلیس زانو زد/ عکس: رویترز

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر و از مخالفان حزب حاکم در میان معترضان لندنی حضور یافت و در این باره گفت: من برای دفاع از آزادی بیان و حقوق سازمانی در جامعه اینجا هستم.

پیش از این، بیشترین تظاهرات علیه قانون جدید در شهر بریستول انگلستان برگزار شده بود. در تظاهرات هفته های اخیر برخی از معترضان در این شهر اشیایی را به سمت نیروهای پلیس پرتاب کردند و برخی از خودروهای پلیس به آتش کشیده شد. بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا این حملات را ننگین توصیف کرد.

با این حال اعتراض عصرگاهی روز گذشته شهر بریستول به صورت مسالمت آمیز برگزار شد.

یکی از معترضان در درگیری ایجاد شده بین پلیس و معترضان لندن، زمین خورد / عکس: رویترز

معترضان پلاکاردهایی را در تظاهرات لندن با خود حمل کردند/ عکس: رویترز

اعتراض به قانون جدید دولت در شهر بریستول بریتانیا/ عکس: رویترز

یک معترض ماسک دار با حمل دست نوشته ای از تابلوی راهنمایی شهر بریستول بریتانیا بالا رفت/ عکس: رویترز

گروهی از معترضان به قانون جدید پیشنهادی دولت بریتانیا در شهر لندن - منتقدان و مخالفاk بر این باورند که قانون جدید قدرت پلیس را برای سرکوب اعتراضات افزایش می دهد/ عکس: رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1694

به "تظاهرات سراسری بریتانیا در اعتراض به قدرت گیری پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات سراسری بریتانیا در اعتراض به قدرت گیری پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید