تقویم گردشگری فارس تهیه می گردد

به گزارش آناسی، سیدموید محسن نژاد در مصاحبه با خبرنگاران پیرامون تقویم گردشگری فارس اعلام کرد: این تقویم متناسب با رویدادها و جشنواره های ملی، فرهنگی و گردشگری تهیه می گردد.

تقویم گردشگری فارس تهیه می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وی اضافه نمود: با تهیه این تقویم، تمامی تورهای فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان به صورت منظم تر و با درنظر دریافت رویدادها و مناسبت ها اجرا می گردد.

محسن نژاد با اشاره به اینکه در این تقویم تمامی مناسبت ها و رویدادهای ملی و جهانی اعم از تاریخی، فرهنگی و گردشگری، تعریف می گردد، گفت: همچنین پدیده های تک مکانی و تک زمانی درنظر گرفته می گردد تا متناسب با آنها، تورهای گردشگری تعریف گردد.

وی گفت: جشنواره های فرهنگی، گردشگری متعددی طی سال های اخیر در فارس تعریف شده، به طور مثال می توان به جشنواره های گل و گلاب یا نرگس زار و انار در شهرستان های داراب، فیروزآباد، کازرون و ارسنجان اشاره نمود که اجرای آنها می تواند به جذب گردشگر به این مناطق یاری کند.

وی ادامه داد: رویدادهای فرهنگی چون یادروز سعدی و حافظ و یا بزرگداشت احمدبن موسی(ع) و روز شیراز نیز از جمله مناسبت هایی است که در جذب گردشگر و افزایش مدت اقامت در استان تاثیرگذار است، اما باید بسته ها و تورهای گردشگری در این رابطه تعریف گردد که بی شک با تهیه تقویم گردشگری و تعیین شدن این رویدادها، شاهد توسعه گردشگری در استان خواهیم بود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه نمود: نباید سفرهای داخلی تنها به ایام نوروز و یا انتها شهریورماه معطوف گردد و چنانچه برنامه ها و جشنواره های تعیینی در طول سال حتی ایامی که پیک سفر هم نیست تعریف گردد بدون شک توزیع سفر را شاهد خواهیم بود.

محسن نژاد اعلام کرد: در واقع با تهیه تقویم گردشگری و اجرای تورهای ویژه در طول سال، نه تنها سلیقه تمامی گردشگران درنظر گرفته می گردد بلکه برنامه ریزی برای تعریف بسته های سفر از سوی تورگردان ها و دفاتر خدمات مسافرتی نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر فصل شلوغی سفر در استان فارس به خصوص شهر شیراز ماه های اردیبهشت و مهر است که همیشه شاهدیم در این ایام، گروه های خارجی متعددی به فارس سفر می نمایند و ظرفیت اشغال هتل ها نیز همیشه تکمیل است از این رو لازم است در چنین ماه هایی از اجرای جشنواره ها و نمایشگاه های فرهنگی، تاریخی و حتی مناسبتی بپرهیزیم.

محسن نژاد اضافه نمود: انتظار می رود تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی نیز در چنین ایامی، همایش ها و جشنواره های تخصصی برگزار ننمایند و به زمان دیگری موکول نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 766

به "تقویم گردشگری فارس تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویم گردشگری فارس تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید