حذف دفترچه های بیمه سلامت در مراکز جامع سلامت روستایی سیستان

به گزارش آناسی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از حذف دفترچه های بیمه سلامت در مراکز جامع خدمات سلامت روستایی استان از اول خرداد خبر داد.

حذف دفترچه های بیمه سلامت در مراکز جامع سلامت روستایی سیستان

به گزارش خبرنگاران دکتر عباسی خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه بیمه روستاییان و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر سال 1400 و مصوبه ستاد هماهنگی کشوری تمامی مراکز جامع خدمات سلامت روستایی می بایست از امروز اول خرداد تمامی خدمات را در بستر سامانه های سطح یک وزارت بهداشت(سیب سینا ،ناب و پارسا) تجویز نمایند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اظهار کرد: از اول خردادماه 1400 تمامی مراکز جامع خدمات سلامت روستایی از تجویز نسخ در دفاتر بیمه شدگان صندوق روستایی خودداری کرده و خدمات تجویزی از طریق پرینت کاغذی سامانه سطح یک وزارت بهداشت صادر می شود و در اختیار بیمه شدگان جهت دریافت خدمت قرار خواهد گرفت.

دکتر عباسی اضافه نمود: در صورت عدم امکان درج الکترونیکی نسخه بیمه شدگان در سامانه های مورد اشاره می بایست نسخ بیمه شدگان صندوق بیمه روستایی در سر برگ مراکز ممهور به مهر پزشک خانواده درج و در اختیار بیمه شدگان جهت دریافت خدمت قرار گیرد.

وی شرح داد: اجرای فرایند نسخه پیچی الکترونیک نیز در سطح یک توسط شبکه های بهداشت درمان در داروخانه ها و پاراکلینیک با فراهم شدن امکانات زیرساخت های لازم نسخه پیچی ظرف مدت یک ماه از اول تیرماه آغاز می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد:در صورتی که فرایندهای نسخه پیچی الکترونیک آماده نشده باشد پرینت نسخ تجویزی در سامانه های سطح یک در اختیار بیمه شده برای دریافت خدمت قرار خواهد گرفت و درج کد ملی بیمه شده و مهر پزشک و مراکز در پرینت اخذ شده الزامی است.

دکتر عباسی گفت: تمامی نسخه تجویزی که به علت عدم فراهم بودن امکانات نسخه نویسی الکترونیک در سربرگ مراکز تجویز شده است نسخه پیچی توسط موسسات طرف قرارداد می بایست بر اساس اطلاعات مندرج در سربرگ مربوطه با درج کد ملی بیمه شده ممهور به مهر پزشک و مرکز صورت گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن امکانات تبادل الکترونیک اطلاعات برای ارجاع روستاییان به مراکز تخصصی و فوق تخصصی از اول خرداد می بایست از برگه های موجود در دفترچه بیمه شدگان روستایی و یا فرم ارجاع استفاده شود و پزشکان فرم ارجاع را تکمیل و در اختیار بیمه شدگان جهت دریافت خدمت به سطح تخصصی و فوق تخصصی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم دسترسی مراکز به فرم ارجاع جهت ارجاع بیماران به مراکز تخصصی می بایست در سربرگ موارد مورد نیاز از جمله نام و نام خانوادگی بیمار کد ملی کد ارجاع تاریخ ارجاع تشخیص احتمالی ارجاع به نوع تخصصی تاریخ و مهر و امضا پزشک مرکز و مهر شناسایی مرکز درج و در اختیار بیمه شده قرار گیرد.

عباسی همچنین اضافه نمود: پزشکان متخصص و فوق تخصص تا زمان فراهم شدن بستر ارائه خدمات الکترونیک خدمات مورد نظر را در دفاتر بیمه و یا سربرگ خود همراه با کد ارجاع ثبت نمایند و پزشکان فرم ارجاع وارده از سطح یک را نزد خود نگه داشته و جهت ارائه اسناد در موعد مقرر به بیمه سلامت تحویل دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: جهت دریافت خدمات دارو پاراکلینیک تجویزی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص تا فراهم شدن بستر الکترونیک جهت نسخه پیچی ارائه خدمت به بیمه شده از طریق نسخه تجویزی در دفترچه یا سربرگ پزشک متخصص و فوق تخصص صورت خواهد پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: مراکز دولتی یا خصوصی که امکان نسخه نویسی الکترونیک را در سامانه های نسخه نویسی بیمه سلامت دارند می توانند از تاریخ 1 خرداد 1400 نسبت به نسخه نویسی در سامانه برای بیمه شدگان اقدام نمایند.

دکتر عباسی همچنین گفت: دانشگاههای علوم پزشکی و اداره کل بیمه سلامت استان با هماهنگی و برنامه ریزی نسبت به اطلاع رسانی حذف تدریجی دفترچه صندوق روستاییان همچنین به داروخانه ها بخش خصوصی و موسسات درمانی و شبکه های بهداشت و تمامی داروخانه ها و پزشکان عمومی و پزشکان متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی و خصوصی پیرامون چگونگی حذف دفترچه و فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و نظام ارجاع اطلاع رسانی نمایند.

دکتر عباسی در ادامه گفت: در استان بیش یک میلیون 513 هزارنفر روستای تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات درمانی را دربیش از 225 مراکز جامع خدمات سلامت روستایی طرف قرارداد با بیمه سلامت دریافت می نمایند.

وی اضافه نمود: با توجه به برنامه زمانبندی حذف دفترچه های بیمه سلامت در سال 1400 ،از اول اردیبهشت دفترچه های صندوق بیمه سلامت همگانی حذف شده و از اول خرداد نیز دفترچه های بیمه سلامت در صندوق روستاییان و از اول تیر ماه نیزدفترچه های صندوقهای کارکنان دولت ،سایر اقشار و بیمه ایرانیان متوقف و چاپ نمی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1778

به "حذف دفترچه های بیمه سلامت در مراکز جامع سلامت روستایی سیستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف دفترچه های بیمه سلامت در مراکز جامع سلامت روستایی سیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید