خبرنگاران تحصن بازماندگان قربانیان معدنچی پاکستان سرانجام یافت

به گزارش آناسی، اسلام آباد- خبرنگاران -سرانجام با موافقت بازماندگان قربانیان معدنچی ایالت بلوچستان پاکستان برای خاکسپاری پیکر جان باختگان، بن بست مذاکرات دولت و معترضان متحصن پاکستانی پس از هفت روز شکسته شد و عمران خان نخست وزیر این کشور نیز پذیرفت بزودی راهی کویته شود.

خبرنگاران تحصن بازماندگان قربانیان معدنچی پاکستان سرانجام یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از منابع رسمی پاکستان، عمران خان همزمان با موافقت بستگان معدنچیان قربانی برای خاکسپاری پیگیر عزیزان خود و تصمیم به سرانجام تحصن برای دلجویی از آسیب دیدگان حمله تروریستی داعش و دیدار با اعضای خانواده های آنان راهی کویته مرکز ایالت بلوچستان می شود.

قرار شد مراسم خاکسپاری معدنچیان قربانی صبح امروز شنبه در کویته برگزار شود و همزمان نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان نیز برای رسیدگی به شرایط امنیتی ایالت بلوچستان و دیدار با بازماندگان حمله داعش به شهر کویته سفر کنند.

عصر جمعه رهبران گروههای شیعی در پاکستان که در شهرهای مختلف از جمله اسلام آباد دست به تحصن و تجمع اعتراضی زده بودند طی اخطاری به دولت اعلام کرده بودند که درصورت عدم پذیرش مطالبات خانواده های قربانیان به ویژه حضور شخص نخست وزیر در کویته، تحصن ها شکل راهپیمایی به خود گرفته و به شدت آن افزوده خواهد شد.

براساس این گزارش، ساعاتی پیش کنندگان کمیته شهدا و اعضای تیم مذاکرات دولت پاکستان متشکل از وزرا و نائب رئیس مجلس ملی این کشور در محل تحصن خانواده های قربانیان حمله تروریستی در شهر کویته برای سرانجام تحصن توافق کردند و هیات مقامات پاکستانی نیز گفتند که تمامی مطالبات متحصنین را پذیرفتند.

هیات کنندگان دولت پاکستان توافق کتبی با متحصنین را امضا کرد و موظف شد تا با تشکیل دو کمیسیون تحقیقاتی سطح بالا برای شناسایی عوامل حمله تروریستی یکشنبه گذشته علیه معدنچیان، کمک به خانواده های قربانیان، تقویت امنیت ایالت بلوچستان و بازخواست مقامات ذیربط سیاسی و امنیتی برای کوتاهی از انجام وظایف خود، اقدام کند.

دولت ایالتی بلوچستان نیز اظهار داشت که برای افزایش امنیت جان و مال شهروندان به ویژه اعضای جامعه شیعیان هزاره با ارتش و فرماندهی نیروهای مسلح همکاری نزدیکی خواهد داشت.

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز با سفر به کویته، با بستگان معدنچیان شیعه دیدار می کند و قرار است برنامه تامین امنیت جامعه شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان با مسوولان ذیربط تشدید شود.

نخست وزیر پاکستان چند روز پیش با دلجویی از خانواده های معدنچیان شیعه، به آنان اطمینان داد که دولت پاکستان برای جلوگیری از اینگونه حوادث در آینده از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

تحصن بستگان معدنچیان قربانی در شهر کویته از یکشنبه شب گذشته آغاز شد و آنان خواستار حضور شخص نخست وزیر در میان خود بودند. بن بست در مذاکرات دولت و معترضان باعث شد تا دامنه اعتراض ها به حمله اخیر تروریست های داعش به دیگر شهرهای پاکستان نیز گسترش یابد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله یکشنبه گذشته به گروهی از معدنچیان متعلق به جامعه شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به کشته شدن 11 نفر از آنان شد، بر عهده گرفت

منبع: ایرنا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1546

به "خبرنگاران تحصن بازماندگان قربانیان معدنچی پاکستان سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحصن بازماندگان قربانیان معدنچی پاکستان سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید