خبرنگاران نتایج اولیه انتخابات آمریکا؛ رقابت شانه به شانه سرخ و آبی

به گزارش آناسی، تهران - خبرنگاران - شمارش اولیه آرای پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی است در برخی از ایالت ها از جمله ایندیانا، نیوهمپشایر، ترامپ فعلا نسبت به جو بایدن رقیب دموکرات خود پیشی گرفته و در ایالت کنتاکی، بایدن پیشتاز است است.

خبرنگاران نتایج اولیه انتخابات آمریکا؛ رقابت شانه به شانه سرخ و آبی

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگاران به نقل از منابع خبری آمریکا، در برخی ایالت های آمریکا، فرایند اخذ رای به تازگی سرانجام یافته و کار شمارش آرا شروع شده است.

رسانه ها و شبکه های خبری آمریکا و رسانه های مطرح بین المللی لحظه به لحظه درحال اعلام نتایج اولیه هستند؛ نتایجی که دقیقه به دقیقه درحال بروز رسانی است و با ادامه شمارش آرا، مرتب درحال نوسان میان ترامپ و بایدن است.

با توجه به اینکه کار شمارش آرا تازه شروع شده، هنوز درصد بسیاری کمی از رای ها شمارش شده است.

در ایالت کنتاکی تا این لحظه 8 درصد آرا شمارش شده و از این میزان رای شمرده شده، بایدن با کسب بیش از 53 درصد آرا پیشتاز است.

در ایالت ایندیانا، تا لحظه انتشار این خبر تنها سه درصد از آرای ماخوذه شمارش شده که دونالد ترامپ حدود 57 درصد آن را از آن خود کرده است.

در ایالت فلوریدا به عنوان یکی از ایالت های تعیین کننده نیز فعلا با کسب 52 درصد از آرایی که تا کنون شمرده شده، از رقیب دموکرات خود پیش است.

فرایند اخذ رای در دیگر ایالت های آمریکا نیز رو به سرانجام است.

مهم ترین عامل در پیروزی یا شکست یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعداد آرای مردمی آنان نیست، بلکه میزان کسب آرای الکترال سرنوشت انتخابات را رقم می زند. هر نامزد برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری از مجموع 538 رأی به حداقل 270 رأی الکترال نیاز دارد تا بتواند به کاخ سفید راه یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1404

به "خبرنگاران نتایج اولیه انتخابات آمریکا؛ رقابت شانه به شانه سرخ و آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتایج اولیه انتخابات آمریکا؛ رقابت شانه به شانه سرخ و آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید