خواجوی: در بازی های آسیایی هیچ چیزی را به شانس واگذار نخواهیم کرد، عدم حضور مربیان در اندونزی تنها نگرانی من است

به گزارش آناسی، مربی بدنساز تیم ملی کاراته گفت: در بازی های آسیایی نیز هر 4 بازیکن ما شانس مدال طلا را دارند و کوشش خواهیم کرد هیچ چیزی را به شانس واگذار نکنیم.

خواجوی: در بازی های آسیایی هیچ چیزی را به شانس واگذار نخواهیم کرد، عدم حضور مربیان در اندونزی تنها نگرانی من است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

نعیما خواجوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط بدنسازی ملی پوشان کاراته گفت: حدود یکسال است که با دعوت شهرام هروی به کادرفنی تیم ملی اضافه شدم و از ابتدا کوشش کردم با برنامه ریز علمی و پایه ای ضمن اطلاع از سطح آمادگی ملی پوشان، از میزان آسیب دیدگی بازیکنان نیز اطلاع پیدا کنم. در ابتدا بعضی آسیب دیدگی بازیکنان کهنه شده بود و نیاز به درمان داشت تا مشکل ساز نشود.

وی توضیح داد: در ادامه برای بهبود عملکرد بازیکنان نوع تمرینات را تغییر دادم. برنامه ریزی ما از یک سال پیش به صورت کلی و تا مسابقات جهانی اسپانیا طراحی شد و حدود 40 مرحله اردو تا زمان حضور در اسپانیا پیش بینی شد. اردوهایی که به صورت زنجیره وار به هم متصل بودند و از نخستین مسابقات که لیگ جهانی ترکیه بود شروع و تا به امروز ادامه داشته است.

بدنساز تیم ملی کاراته با تاکید بر بهبود عملکرد بازیکنان در هر مرحله و مسابقات گفت: نتایج ما در مسابقات لیگ جهانی ترکیه خوب بود اما هر چه جلو رفتیم شاهد کسب نتایج بهتری نیز بودیم. در این مدت توانستیم در لیگ جهانی پاریس نتایج بسیار مناسبی را کسب کنیم. بعد از آن در لیگ جهانی هلند به دلیل نداشتن اردو پیروز به نتیجه گیری نشدیم. حتی پیشنهاد عدم حضور در این مسابقات را داده بودیم اما به صلاحدید فدراسیون و کادرفنی در این مسابقات حاضر شدیم.

خواجوی در ادامه بیان نمود: بعد از هلند مجددا با برگزاری اردوهای منظم توانستیم جبران کنیم. در لیگ جهانی ترکیه با حضور 5 فینالیست در 5 وزن توانستیم نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم. بعد از آن نیز در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن مجددا پیروز به کسب عنوان قهرمانی شدیم و نتیجه خوب دیگری را کسب کردیم. با وجود تاثیر داوری در نتایج کاراته اما ما در کادرفنی تیم ملی و بازیکنان به این نتیجه رسیدیم که باید به گونه ای آماده باشیم و عملکرد خوب داشته باشیم که داوران نتوانند در نتایج تاثیرگذار باشند. شاید در یک یا دو مورد به دلایل داوری پیش بینی ها ما در اردن به وقوع نپیوست اما خدا را شکر باز هم قهرمان آسیا شدیم.

وی با تاکید بر اوج آمادگی بدنی بازیکنان در مسابقات جهانی اسپانیا، گفت: برنامه ما به گونه ای طراحی شده است که شاهد اوج عملکرد بدنی بازیکنان در مسابقات جهانی اسپانیا باشیم اما پیش از مسابقات جهانی کوشش کردیم یکی از مقاطع آمادگی بازیکنان نیز بازی های آسیایی جاکارتا باشد. بازی های آسیایی با وجودی که برای ورزش کشور و بازیکنان مهم است اما امتیازات آن در رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه نخواهد شد.

مربی بدنساز تیم ملی تیم ملی کاراته در مورد برنامه های تیم ملی برای بازی های آسیایی مطرح نمود: با حضور در بازی های آسیایی سه مرحله اردو در نظر گرفتیم که با اردوی گذشته پیوند دارد. خوشبختانه برنامه ریزی به گونه ای بوده است که با وجود حضور هر 4 بازیکن در مسابقات قهرمانی آسیا هیچ کدام از این بازیکنان دچار افت نشدند و بعد از انجام تست نیز متوجه شدیم هر 4 بازیکن از آمادگی خوبی برخوردار هستند و باید تنها در زمان باقی مانده به شرایط ایده آل برسند.

خواجوی در مورد برنامه های کادرفنی برای جلوگیری از آسیب دیدگی بازیکنان با وجود حضور در مسابقات متعدد، گفت: بعد از حضور در تیم ملی با تک تک بازیکنان صحبت کردم و اطلاعاتی از وضعیت جسمانی، آسیب دیدگی های گذشته و برنامه بازیکنان گرفتم و بر اساس آن با توجه شرایط خاص هر بازیکن برنامه های خود را پیاده کردم. صحبت با بازیکنان باعث شد تا شناخت خوبی نسبت به آنها پیدا و نیازهای آنها را راحتر اجرا کنم. در علم تمرین اصل این است که هر کسی با شرایط ویژه خود تمرین کند.

وی توضیح داد: با وجود اینکه کاراته ورزش پربرخوردی است اما خوشبختانه با برنامه هایی که داشتیم میزان آسیب دیدگی بازیکنان تیم ملی را کاهش دادیم و هیچ بازیکنی به دلیل آسیب دیدگی از مسابقات بازنمانده است. در بازی های آسیایی نیز هر 4 بازیکن ما شانس مدال طلا را دارند و کوشش خواهیم کرد هیچ چیزی را به شانس واگذار نکنیم. تنها نگرانی من نیز این است که کمیته ملی المپیک برای حضور در بازی های آسیایی تعداد محدودی سهمیه به فدراسیون ها اختصاص داده است که مانع از حضور ترکیب کامل کادرفنی در اندونزی خواهد شد.

خواجوی در انتها خاطر نشان کرد: از نظر ما هفته آخر مهمترین هفته تمرینات است و اگر نتوانیم تمرینات خوبی انجام بدهیم شاید روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار باشد. ما نمی خواهیم هیچ چیز را به شانس واگذار کنیم و به همین دلیل فدراسیون در کوشش است تا بتوانند تعداد سهمیه مربیان را افزایش بدهد تا برنامه تمرینات تا روز آخر به خوبی پیش برود. من خیلی خوش بین هستم هر 4 بازیکن ما روی سکو حضور داشته باشند و امیدوارم هر 4 مدال نیز طلا باشد اما به شرطی که داوری تاثیرگذار نباشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 519

به "خواجوی: در بازی های آسیایی هیچ چیزی را به شانس واگذار نخواهیم کرد، عدم حضور مربیان در اندونزی تنها نگرانی من است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواجوی: در بازی های آسیایی هیچ چیزی را به شانس واگذار نخواهیم کرد، عدم حضور مربیان در اندونزی تنها نگرانی من است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید