حمایت 23 کشور از ایجاد پیمان بین المللی برای مقابله با همه گیری

به گزارش آناسی، خبرگزاری خبرنگاران- رهبران 23 کشور و سازمان دنیای بهداشت سه شنبه از ایده ایجاد پیمانی بین المللی که به دنیا برای مقابله با فوریت های بهداشتی در آینده یاری کند، حمایت کردند.

حمایت 23 کشور از ایجاد پیمان بین المللی برای مقابله با همه گیری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران 23 کشور و سازمان دنیای بهداشت سه شنبه از ایده ایجاد پیمانی بین المللی که به دنیا برای مقابله با فوریت های بهداشتی در آینده یاری کند، حمایت کردند.

ایده چنین پیمانی که دسترسی دنیای و عادلانه به واکسن ها، دارو ها و روش های تشخیصی را در صورت همه گیری تضمین خواهد نمود، از سوی شارل میشل، رئیس شورای اروپا در نشست گروه 20 در نوامبر گذشته، مطرح شد.

سه شنبه، این پیشنهاد حمایت رسمی رهبران کشور های جزایر فیجی، پرتغال، رومانی، انگلیس، روآندا، کنیا، فرانسه، آلمان، یونان، کره جنوبی، شیلی، کاستاریکا، آلبانی، آفریقای جنوبی، ترینیداد و توباگو، هلند، تونس، سنگال، اسپانیا، نروژ، صربستان، اندونزی، اوکراین همچنین سازمان دنیای بهداشت را دریافت کرد.

رهبران این کشور ها در مقاله ای که در روزنامه های عظیم منتشر شد، نوشتند: همه گیری های دیگر و فوریت های بزر گ بهداشتی دیگر وجود خواهد داشت. هیچ دولت یا ساختار چند جانبه ای نمی تواند به تنهایی با این تهدید مقابله کند.

این رهبران افزودند: ما فکر می کنیم که ملت ها باید با یکدیگر در زمینه تدوین پیمان بین المللی جدیدی برای آماده شدن و پاسخ به همه گیری ها همکاری نمایند.

آن ها تصریح کردند هدف اصلی چنین پیمانی تقویت توان مقاومت دنیا در برابر همه گیری های آینده به لطف سیستم های هشدار بهتر، اشتراک داده ها، تحقیق و فراوری و توزیع واکسن ها، داروها، روش های تشخیصی و تجهیزات حفاظت فردی است.

این پیمان همچنین مقرر می نماید که بهداشت انسان ها، حیوانات و کره زمین همه با هم مرتبط هستند و باید به تقسیم مسئولیت ها، شفافیت و همکاری در سطح دنیای بیانجامد.

این رهبران نوشتند: ما متقاعد شده ایم که مسئولیت ما، به عنوان رهبران کشور ها و مؤسسات بین المللی این است که مراقب باشیم دنیا از همه گیری کووید-19 درس بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1668

به "حمایت 23 کشور از ایجاد پیمان بین المللی برای مقابله با همه گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 23 کشور از ایجاد پیمان بین المللی برای مقابله با همه گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید