عملکرد ورزشکاران ایران در روز نهم، هت تریک یک بانو در کسب مدال طلا

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به توکیو، روز نهم از بازی های پارالمپیک 2020 توکیو برای ورزش ایران تا حدودی خلوت بود اما ورزشکاران کشورمان در سه رشته پیروز به کسب یک مدال طلا و دو مدال نقره شدند.

عملکرد ورزشکاران ایران در روز نهم، هت تریک یک بانو در کسب مدال طلا

عملکرد کاروان ایران در روز نهم به این شرح است:

صعود قایقرانان به مرحله نیمه نهایی

مسابقات قایقرانی بازی های پارالمپیک 2020 توکیو از ساعت 11:10 با رقابت قایقرانان در ماده پاراکانوی انفرادی 200 متر کلاس VL2 پیگیری شد.

اسلام جاهدی کننده کشورمان در این مسابقه بود که در رقابت با قایقرانی از بلاروس، اسپانیا، مجارستان و پرتغال با حدنصاب 1:01.395 نام چهارم گروهش را به خود اختصاص داد. به این ترتیب وی شانس صعود مستقیم به فینال را از دست داد و به نیمه نهایی رفت. همچنین بانوان قایقران در ماده کایاک انفرادی 200 متر کلاس KL3 رقابت کردند. شهلا بهروزی راد کننده ایران در کنار قایقرانانی از استرالیا، آلمان، بریتانیا و سوئد پارو زد و در نهایت با رکورد 54.755 ثانیه به نام چهارمی گروهش رسید. به این ترتیب بهروزی راد هم مثل جاهدی به نیمه نهایی صعود کرد.

این دو ورزشکار ایران روز شنبه در مرحله نیمه نهایی رقابت می کنند.

نقره پرتاب دیسک برای اولاد

مهدی اولاد و نورمحمد آرخی در مرحله نهایی پرتاب دیسک F11 پارالمپیک امروز پنجشنبه با هفت حریف دیگر خود به رقابت پرداختند. در خاتمه این مرحله، اولاد با پرتاب 40 متر و 60 سانتی متر به نام دوم رسید و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده، الساندرو رودریگو از برزیل با پرتاب 43 متر و 16 سانتیمتر قهرمان شد. نام سوم اهم به تاپیا از ایتالیا با 39 متر و 52 سانتیمتر رسید. آرخی در این ماده ششم شد.

نهمین طلا به نام زهرا نعمتی

زهرا نعمتی کماندار ایران در ریکرو انفرادی پارالمپیک توکیو با غلبه بر حریف ایتالیایی با نتیجه 6 بر 5 به نام قهرمانی رسید و نهمین مدال طلای ایران را کسب کرد. نعمتی پس از اینکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود، در مرحله یک هشتم خاتمهی و در تقابل با سوتلوا بارانتسوای روس توانست با نتیجه 6 بر 5 پیروز شود. او سپس در یک چهارم نهایی هم 7 بر یک حریف برزیلی را مغلوب کرد. نعمتی در نیمه نهایی هم 6 بر 2 حریف یونانی خود را شکست داد.

پیروزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر برابر کره جنوبی

تیم ملی بسکتبال با ویلچر که با چهار شکست مقابل استرالیا، آمریکا، بریتانیا و آلمان و تنها یک پیروزی مقابل الجزایر از راهیابی به جمع هشت تیم برتر مسابقات پارالمپیک بازمانده بود، امروز در مصاف با کره جنوبی با نتیجه 64 بر 54 پیروز شد و به مقام نهمی پارالمپیک رسید.

نقره علی پیروج برای پرتاب همه

در بازی های دوومیدانی ایران امروز دو کننده دیگر هم داشت. علی اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه نتوانست به نامی بهتر از چهارمی دست یابد اما علی پیروج پرتابگر همه ایران یک مدال طلا برای کشورمان به ارمغان آورد. در این رقابت که از ساعت 21 (به وقت محلی) در ورزشگاه المپیک توکیو آغاز شد، پیروج با پرتاب 64 متر و 30 سانتیمتر به نام نایب قهرمانی دست یافت و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده پرتابگر بریتانیا با 69 متر و 52 سانتیمتر به نام قهرمانی رسید. ورزشکار اسپانیا هم با 61 متر و 13 سانتیمتر صاحب مدال برنز شد.

صعود والیبال نشسته به فینال

در ادامه رقابتهای والیبال نشسته شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک بعدازظهر امروز پنجشنبه تیم ایران به مصاف یکی از رقبای سنتی اش یعنی بوسنی رفت و با اقتدار این تیم را شکست داد.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران که در پی کسب یک قهرمانی دیگر هستند و رقیبان گذشته را هم با اقتدار شکست داده بودند، در دیدار برابر بوسنی هم همین فرایند را طی کردند و 3 بر صفر حریف را شکست دادند و به فینال رفتند.

دیدار فینال این دوره از بازی ها روز شنبه (سیزدهم شهریور) بین تیم های روسیه و ایران برگزار خواهد شد. تیم های برزیل و بوسنی دیدار رده بندی را برگزار خواهند کرد.

تیم ایران والیبال نشسته ایران در هشت دوره حضور در پارالمپیک پیروز به کسب 6 مدال طلا و 2 نقره شده است.

مدال آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:

* روح الله رستمی - پاراوزنه برداری

* وحید نوری - جودو

* محمدرضا خیرالله زاده - جودو

* امیر خسروانی - پرش طول

* مهدی اولاد - پرتاب وزنه

* هاشمیه متقیان - پرتاب همه

* ساره جوانمردی - تیراندازی با تپانچه

* سعید افروز - پرتاب همه

* زهرا نعمتی - تیروکمان- ریکرو انفرادی

مدال نقره:

* امان الله پاپی - پرتاب همه

* امیر جعفری - پاراوزنه برداری

* علیرضا مختاری - دوومیدانی - پرتاب وزنه

* حامد صلحی پور - پاراوزنه برداری

* منصور پورمیرزایی - پاراوزنه برداری

* رمضان بیابانی - تیروکمان - کامپوند

* مهدی اولاد - دوومیدانی - پرتاب دیسک

* علی پیروج - دوومیدانی - پرتاب همه

مدال برنز:

* سامان رضی - وزنه برداری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1894

به "عملکرد ورزشکاران ایران در روز نهم، هت تریک یک بانو در کسب مدال طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد ورزشکاران ایران در روز نهم، هت تریک یک بانو در کسب مدال طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید