در هوای گرم باید پنجره ها را بسته نگه داریم یا باز؟

به گزارش آناسی، هوا گرم است. موج گرمایی که هفته گذشته سازمان هواشناسی هشدار داده بود، بالاخره رسید و آن را کاملا حس می کنیم.

در هوای گرم باید پنجره ها را بسته نگه داریم یا باز؟

هفته گذشته، سازمان هواشناسی اولین هشدار قرمز گرما را صادر کرد و از مردم خواست تا حد امکان در خانه بمانند.

اما با توجه به اینکه بسیاری از مردم در خانه کار می نمایند (که شیوه زندگی کار ترکیبی تازه است)، زمانی که هوا خیلی گرم می گردد، بازکردن پنجره ها برای ورود هوای تازه وسوسه نماینده است. اما آیا باید آن ها را بسته نگه داریم یا بازشان کنیم؟

آیا در اوج گرما باید پنجره را باز کنیم یا ببندیم؟

براساس توصیه سازمان امنیت بهداشتی بریتانیا، باید پرده ها را بکشیم تا اتاق رو به آفتاب تا حد امکان سایه گردد.

سازمان امنیت بهداشت توصیه می نماید که مایعات فراوان بنوشید و از مصرف زیاد الکل بپرهیزید، بین ساعت 11 صبح تا سه بعدازظهر بیرون نروید، و در اوج گرمای روز ورزش نکنید.

پروفسور امین الحبیبه، کارشناس انتقال حرارت در ساختمان ها در دانشگاه ناتینگهام ترنت، به ایندیپندنت می گوید: مسئله مهم انتقال حرارت است. درهوای گرم باید افزایش حرارت داخل ساختمان را کاهش دهیم.

افزایش حرارت عمدتا از دو منبع ایجاد می گردد: تابش خورشیدی، و هوای گرم. باید جلو [ایجاد] اثر گلخانه ای را نیز بگیریم زیرا این امر موجب افزایش دمای داخل خانه می گردد.

بنابراین اگر گرم خانه (conservatory) دارید، بهتر است پنجره ها[ی آن را] را در طول روز باز بگذارید و برترین حالت آن است که آن را از بقیه خانه جدا کنید تا از افزایش حرارتی که به علت اثر گلخانه ای در بقیه [بخش های] خانه ایجاد شده است، کاسته گردد.

در طول روز باید پرده ها را بکشید تا جلو افزایش حرارت خورشیدی را در داخل خانه بگیرید.

الحبیبه درباره بازگذاشتن یا بستن پنجره ها می گوید که به نوع خانه و دمای بیرون بستگی دارد.

او چنین شرح می دهد: خلاصه بگویم، اگر دمای داخل خانه بیشتر از دمای بیرون شد، پنجره را باز کنید، وگرنه بگذارید بسته بماند.

دکتر لیندسی براونینگ، روانشناس و کارشناس خواب در فروشگاه سرویس خواب و پس به سوی رختخواب (And So To Bed) موافق است که جایی که می توانید، بگذارید پنجره بسته بماند.

براونینگ می گوید: در مجموع، وقتی بیرون خیلی گرم است، بهتر است در طول روز پنجره ها بسته باشد، چون نمی خواهید هوای گرم بیرون وارد خانه گردد و آن را گرم کند. اما بعد از غروب خورشید هوا رو به خنکی می رود.

در این مرحله، فکر خوبی است که پنجره ها را باز کنید تا هوای خنک بیرون وارد اتاق خواب گردد، این کار به خنک شدن اتاق یاری می نماید و گردش هوایی که احتیاج دارید، انجام می گردد.

بعلاوه توصیه می نماید اتاق را در طول روز تاریک نگه دارید تا نور خورشید آن را گرم نکند.

توصیه یکی از سخنگویان خدمات املاک سازمان ایمنی بهداشت این است که پشت پنجره ای ها و پرده های اتاق های رو به آفتاب را بکشید و پنجره های سمت سایه ساختمان را باز کنید، اما پنجره هایی که مستقیم در معرض نور خورشید قرار دارند، ببندید.

توصیه دیگر آن ها این است که اگر دستگاه تهویه مطبوع دارید، بهتر است پنجره ها را بسته نگه دارید تا هوای خنک تری به گردش درآید.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2230

به "در هوای گرم باید پنجره ها را بسته نگه داریم یا باز؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "در هوای گرم باید پنجره ها را بسته نگه داریم یا باز؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هوای گرم باید پنجره ها را بسته نگه داریم یا باز؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید