دستورالعمل برپایی کرسی های آزاداندیشی ابلاغ شد، آخرین شرایط سند اسلامی شدن دانشگاه ها

به گزارش آناسی، معاون فرهنگی وزارت علوم از ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل هایی برای برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها اطلاع داد و گفت: سعی خواهیم کرد یک رویداد ملی را تدارک ببینیم تا ظرفیت های کرسی های آزاداندیشی برای یاری به دولت و خدمت به کشور شناسایی شوند و کرسی های آزاداندیشی مسئله محور نیز سامان یابند.

دستورالعمل برپایی کرسی های آزاداندیشی ابلاغ شد، آخرین شرایط سند اسلامی شدن دانشگاه ها

دکتر عبدالحسین کلانتری در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب به برنامه وزارت علوم برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها اشاره و اظهار کرد: علاوه بر تأکیدات رهبر معظم انقلابدر خصوص کرسی های آزاد اندیشی، آیین نامه و دستورالعمل هایی نیز برای برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها ابلاغ شده است و لذا یک گام مهم در اجرای منویات رهبری، اجرایی سازی این آیین نامه ها و دستورالعمل ها است. اما گام مهمتر در این زمینه ظرفیت سازی اجرایی و ذهنی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است و برداشت من این است این موضوع بیش از آنکه ممانعت ساختاری و قانونی داشته باشد ممانعت ذهنی و فرهنگی دارد.

معاون فرهنگی وزارت علوم به آخرین شرایط سند اسلامی شدن دانشگاه ها نیز اشاره نمود و گفت: به طور کلی یکی از ایراداتی که می گردد به تصمیمات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد کرد این است که این تلقی وجود دارد که تصویب سند اسلامی شدن دانشگاه ها و ابلاغ آن انتها کار است؛ در صورتی که واقعیت این امر این گونه نیست. تهیه سند و ابلاغ آن تازه شروع کار است و باید تمهیدات لازم را برای اجرایی سازی آن را فراهم کنیم و نظارت کامل نیز بر این فرایند داشته باشیم.موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز در پیوست حکم تازه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن اشاره و تأکید ویژه داشتند.

کلانتری بعلاوه اعلام کرد: اسناد و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از سطح راهبردی به سطح عملیاتی برسند و با امکانات و مقدورات اجرایی کشور دانشگاه ها گره بخورند. به صورت مشخص باید یک تقسیم کار ملی دقیق در این زمینه صورت بگیرد و مسئول هر برنامه و اقدام مشخص گردد و ردیف بودجه آن اقدام و برنامه نیز مشخص گردد و دستگاه ناظر نیز مشخص گردد.

وی یادآور شد: بودجه همه ارکان اجرایی سازی یک برنامه همچنان که در برنامه توسعه و سایر برنامه های سالانه نیز وجود دارد ، دیده گردد که خوشبختانه این کار کلید خورده است و به زودی عملیاتی می گردد و مسئولان برنامه های جزئی ذیل سند مشخص خواهد شد. حتی سعی بر این است که به صورت دقیق ردیف بودجه مشخصی برای آن مشخص گردد و نظارت دقیقی نیز وجود داشته باشد تا بگردد در فضاهای دانشگاهی را سروسامان دارد و شاهد رشد و نمو داشگاه ها در پرتو سند اسلامی شدن دانشگاه ها باشیم. واقعیت این امر این است که تا زمانی که ما درگیر فعالیت های موسمی و شعاری باشیم، وضع مناسبی از این حیث نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2070

به "دستورالعمل برپایی کرسی های آزاداندیشی ابلاغ شد، آخرین شرایط سند اسلامی شدن دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل برپایی کرسی های آزاداندیشی ابلاغ شد، آخرین شرایط سند اسلامی شدن دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید